maandag 4 december 2023

Even spelen.

In het quiltnieuws van december stond een erg leuke snijtechniek uitgelegd. Mijn vingers jeukten toen ik het artikel zag. 
Zaterdagmiddag pakte ik er mijn mandje met batikstoffen bij. 


Met dat donkere winterweer was het heerlijk om met kleur te spelen. 
Stof pakken.  Snijden, twee stukken aan de zijkant zetten met de naaimachine. Dat weer in stroken snijden.
Met een contrastkleur andere stroken snijden.  T hoeft niet recht.  Dan alles in elkaar naaien en bijsnijden op maat. 


Makkelijk voetjebreed stikken.  Er kwam geen speld aan te pas bij dit project. 
Op deze manier verschillende blokken maken en aan elkaar zetten. Na een paar uur had ik een fleurige top waar ik helemaal blij van werd. 




Zo heb ik even een beetje zomer in huis gehaald!!


 Fijne week gewenst. 

15 opmerkingen:

Judy zei

Wauw! En dat doe je dan maar even. Prachtig!

Elizabeth zei

Precies, dat doe jij maar even... Dat doe ik je niet na!
Wat een heerlijk kleurrijk geheel.

Kitty zei

Wauw, ook al zo'n mooie. Ik zag er ook een bij Mieke voorbijkomen. Ik quilt niet maar wil wel eens proberen om er een papieren variant op te maken. Misschien na de feestdagen. :)

Bertiebo zei

Wow! Ik snap dat je daar heel vrolijk van wordt. Ik ook!

miekequilt zei

Geweldig!! Ik was ook begonnen, maar wil eerst een andere quilt afmaken. Die van jou is heerlijk kleurrijk en het plezier van maken spat er van af.

ireneinhetatelier zei

Oh, mijn vingers jeuken! wat een heerlijke manier van werken. Ik ga het nummer even lenen bij een quiltvriendin, want dit wil ik ook uitproberen. Wat een feest!!

Janny zei

Prachtig, ook met bedrukte stoffen geeft het een mooi effect. Wie weet ga ik het ook uitproberen als alle feestdrukte weer voorbij is.

Marjan zei

Wat een heerlijke vrolijke kleuren in deze tijd van het jaar!
Grappig dat deze techniek 'rammelende rails, heet, het is een nooie naam voor al die schuine strepen.
Heb je al een bestemming voor deze top?

Hannie de Beer zei

Heerlijk toch, die kleuren wordt je blij van in deze donkere tijd!
Een erg leuke techniek!

Floor zei

Leuk hè, om dat "zo maar eventjes" te maken.
Zeker een heel fleurig geheel, maar in zwart/ wit zou het vast ook leuk staan.
Fijn als er in de Quiltnieuws een leuk patroon staat.
Zag dat mijn Paashaasje er ook in staat, ook al zo'n leuk patroon uit Quiltnieuws.

Josephine zei

Prachtige kleuren bij elkaar allemaal, zag bij Mieke de railsjes ook al voorbij komen. Lijkt me wel heel leuk om te doen. Eenmaal bezig ben je vast niet meer te stoppen.

Frea zei

Wat een leuk effect. Ik snap dat je er blij van wordt.

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een grappig effect heeft zoiets spontaans laten ontstaan dan! Fleurig.
Grappig!
Gr. G.

Dientje zei

Zoveel effect door een simpele techniek. Ik had de quiltnieuws nog steeds niet gelezen. Nu snap ik dat je vingers jeukten. Prachtig, kleurig en warm. Groet, Dientje

Annemiek zei

Ondanks dat ik niet zo van het moderne ben kan ik toch wel waardering hebben voor je top. De kleuren zijn leuk en vrolijk en de wave in de belijning maakt de her beweegt mooi resultaat