vrijdag 1 december 2023

Een quilttop is af.

De tijd vliegt.  Alweer 1 december.  Druk met van alles en nog wat. En tussendoor steeds verder werken aan "apenstaart op zee" . Een blauw-witte quilt met een combinatie van monkeywrench- (apenstaart) en storm at sea blokjes. Gister kon ik gaan dubbelen oftewel de achterlap, tussenvulling en top (het patchworkdeel) aan elkaar rijgen.
Dat doe ik met de onder en bovenlaag om twee latten gerold zodat het geheel lekker op werkhoogte op tafel kan liggen. Ik rol stukje bij beetje de lap af,  tussenvulling er tussen en rijg.

  
De quilt is ongeveer 1x1meter. Een handzaam formaat, voor aan de muur.
Ik vond een voorbeeld op pinterest en tekende het patroon zelf uit.  Ik hou er van dat je steeds een ander patroon kunt zien.  Sterren, cirkels of krullen. Maar net hoe je kijkt. 

Gisteravond al wat eerste quiltsteekjes gezet.  Dat kan ik vanwege mijn artrose- handen niet te lang achter elkaar. Steeds een beetje  dan lukt het wel. 



Op de een of andere manier zit de klad wel wat in mijn borduurproject " Ode aan mijn moeder" een vakje borduren per dag.  ( nou ja,  een mens kan ook niet alles tegelijk)
 Ik loop zo'n beetje een maand achter.  Oktober is klaar .



En aan november was ik net begonnen.


 

 Gister was het hier mistig terwijl het de hele dag vroor.  Dan is het extra mooi om te wandelen. 
Rijp geeft altijd zo'n sprookjesachtig beeld. 





Fijne week gewenst!
Groetjes,  Conny

15 opmerkingen:

Floor zei

Prachtig die foto's met rijp op de takken.
Je quilt is een plaatje geworden.
Dat doorrijgen is ook niet mijn favoriete werk, maar nu kan je lekker steeds een klein stukje doorquilten.
De oktober borduurtjes zijn heel lief geworden.
Maakt niet uit of je wat achter loopt toch? Komt vast goed, nog maar twee maanden te gaan.

Knutselpret zei

Prachtig diex quilt idd zie je steeds iets nieuws. Je borduur project Ach die kom zeker af, daar zou ik me geen zorgen over maken. Mooi de winterse foto s

Gonda Westra-Steursma zei

Mooie sprookjesachtige foto's zoals vaak in de berijpte bevroren natuur. Heerlijk even genieten van de winters sferen. En wij mogen mee genieten!
De vakjes worden ook mooi gevuld. Misschien niet helemaal in het tempo dat jij wilt, maar je bent al begonnen aan november. Dus zo ver ben je nog niet achter. Maar leuk wordt het!

Judy zei

Wat een mooie quilt! En die foto's zijn prachtig, ik heb hier nog geen rijp gezien. In de stad altijd een beetje warmer.

marian zei

Oh, wat geniet ik van je apestaart op zee! Wat heb je dat mooi gecombineerd. Ik heb ook wel eens iets met die apestaarten geprobeerd, maar ze zaten om de haverklap verkeerd om, of erger. Succes met de laatste loodjes.

Elizabeth zei

Prachtig al die rijp... dan blijf je gewoon foto's maken!
Je bent al zo lang bezig met dit borduurproject; ik kan me best voorstellen dat er op een gegeven moment weer iets anders je volle aandacht gaat trekken.
Je quilt in wording is nu al prachtig; al die steekjes maken het nòg mooier!
Fijn weekend.

Marthy zei

Het had bij jullie vast harder gevroren dan hier, jij kon prachtige foto's maken. Je quilt is zo mooi, dat hang je met plezier aan de muur.

Dientje zei

Prachtige buiten foto’s. Genieten van de weerselementen, maar mag minder koud zijn. De top vind ik prachtig en is iets om naar te blijven kijken, zoveel verschillende figuren. Hopelijk weet je nog wel wat je bij de dagen van een maand achterstand wilde invullen. Fijn weekend. Groet, Dientje

Josephine zei

Wij hadden mazzel in get noorden des lands, prachtige foto's.
Je quilt wordt super met deze rand, en inderdaad af en toe
een paar stukjes pakken is zeker beter voor je handen, en je
ziet het steeds mooier worden. Succes met de vorderingen. . . . .

Bertiebo zei

De quilt is prachtig. En met je borduurwerk komt het ook wel goed!

Marguerite zei

Wat een prachtige quilt. En wat heerlijk om van dit winterse weer te genieten. Mooie foto's heb je gemaakt

Kitty zei

Ik had nog niet ontdekt dat je in de quilt ook cirkels en sterren kon zien, het deed me denken aan golven/de zee. Maar ik vind het prachtig! Wat vervelend dat je handen niet zo willen.
De winterse foto's zijn ook prachtig!

Yvonne zei

Wat een prachtige quilt wordt dat Conny! Mijn moeder riep altijd: Blauw met Groen is Boerenfatsoen....niet mee eens, dit is zo mooi!

Ook je "Ode aan mijn moeder" is weer zo leuk geworden de afgelopen maand.
Fijn weekend gewenst!

miekequilt zei

Ik vind het zo’n mooie quilt worden. Origineel patroon en mooie kleuren. Nu ff doorbijten en dan is hij straks af. Het is jammer dat het borduurwerk even stilligt, maar je pakt ( letterlijk) de draad wel weer op.

juffrouw Ooievaar zei

De quilt is mooi, ik vind de kleuren ook erg mooi, precies mijn smaak ;)
Volgens mij komt het wel goed met het borduurwerk, dat is ook een beetje de moeilijkheid als je zoveel leuke en verschillende handwerk hobby’s hebt, de andere kant is, je hoeft je nooit te vervelen.
Maar daar heb je volgens mij ook helemaal geen last van :)
Groetjes Anita