zondag 31 maart 2019

Vrolijk van de lentezon.

Wat doet de lentezon mij goed .
Toen het eerder zo mooi was in februari lag ik met griep, maar nu kan ik er van genieten.
Vandaag met vrienden gewandeld op de hei bij Appelscha. Oooh lammetjes. 
Daar heb ik echt een zwak plekje voor.



Gisteren met manlief een mooie fietstocht. Even koffiedrinken bij Havezathe Mensinge in Roden. 



Ook in de tuin kunnen zitten gisteren. Vandaag was het daar te fris voor. Gister heb ik een vlaggetjes slinger gemaakt. 
Uit een lap heb ik  driehoeken gesneden met een driehoekige liniaal. 'T zat maar zo in elkaar.




Met de Pinksterdagen heeft onze bee een tentoonstelling.  We zijn onderdeel van een kunstroute bij Oosterwolde Appelscha en Makkinga. Een van de bee leden heeft er een mooie B&B met grote tuin. Liefst houden we de tentoonstelling dan buiten. 
We maken vlaggetjes ter versiering van de oprit en tuin. 

Ik bedacht dat ik een jaar of twee geleden heel veel blokken overhield voor goede doelen quiltjes. Ik had ze snel gevonden.


Ik heb ze in een heel lange rij aan elkaar gezet.


Goede kant op elkaar en driehoeken gesneden.


Echte patchworkvlaggetjes worden dit.


Best een lange slinger  met 45 vlaggetjes.


Kakelbont.


Rand bijsnijden en dan de lijn van reststroken er aan (grr 2x de machinenaald gebroken....)


Even doorzetten en dan heb je ook wat. Lekker vrolijk en het ruimt mooi op.


8 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke slingers. Het mooie weer lokt tot creativiteit. En ook weer goed voor nieuwe kleurtjes in de temperatuur quilt.

Dientje zei

Wat een leuk idee on de slingers van overgebleven blokken te maken. Groet, Dientje

Annie Kingma zei

Fijn dat er ergens overgebleven blokken zijn bij jou.
Heel leuk zo de vlaggetjes gemaakt
Groetnis Annie

Floor zei

Super al die vrolijke vlaggetjes! Zou zeker leuk zijn als het zich buiten kan afspelen, maar dat weet je in Nederland nu eenmaal nooit zeker.
Heerlijk hè, dat lente weer, vandaag ook weer, echt genieten.

BezigeBijMirjam zei

Heel erg leuk die slingers!👍🏼🤗

Conny's-blog zei

Wat leuk die kleurrijke vlaggetjes zeg.............liefs.Conny

Yvonne zei

Leuk idee om zo van restjes stof permanente slingers te maken. Beter dan de wegggooi exemplaren.

Gonda Westra-Steursma zei

Leuke slingers en mooie fotomomenten. Ja het voorjaar is wel heel mooi!