zaterdag 15 augustus 2020

Heerlijk: kamperen, fietsen, borduren en verkoeling.


Heerlijk gefietst de laatste tijd.
Ik zag o.a. dit aardige corona-gerelateerde bordje in Zeegse in Drenthe op een van die fietstochten.
Ik maak er steeds vaker foto´s van omdat het me zo aanspreekt hoe creatief men soms de afstandsboodschap doorgeeft.

Hihi, twee schapen (of 1,5?) afstand houden.


Gouda geeft de boodschap dichtend door op grote kaasvormige straat stickers.












In een etalage.
  

Een ijsje eten in Berg en Dal




Elburg








Hattem





Zo, nu heb je meteen een idee waar ik de laatste weken uithing. 
Heerlijke weken kamperen en veel fietsen.
Eerst waren we een week in het Groene Hart, vlakbij Oudewater. We fietsten veel en genoten van de mooie oude stadjes, prachtige polderlandschappen en bezoek van onze kinderen die daar in de buurt wonen.
Aansluitend een week nabij Groesbeek (Nijmegen) boven op een heuvel met fraai uitzicht, Het fietsen hier ging heuvel op en af.
Hier kregen we gezellige familiebezoekjes van lieverds uit deze streek.
Na een ruime week thuis konden we nog iets boeken op de Veluwe en waren we op een camping nabij Vaassen, de plek waar mijn man ter wereld kwam . Dit was afgelopen week, bloedheet, maar fietsend door de koele bossen was het goed te doen. 
Ik genoot vooral ook van de lange zwoele avonden.  


De Cannenburg in Vaassen.


Weer thuis op dinsdag, bleek de hitte wel erg in huis te blijven hangen, plakkerig. Niet mijn soort weer.
Heerlijk dat het nu wat af begint te koelen. De natuur snakt naar regen, die hier in 't Groningse nog maar niet echt wil vallen (op een minimaal buitje na)
Met wat wind was het gister heerlijk in de schaduw en ben ik begonnen de enorme achterstand van het wekelijkse "bubbeltjes borduren" in te halen (zie blog: 'L inpulsion)
Blokje 17 is al uit en ik was bij nr. 8 gebleven.


En dat zijn er nu 10!
Zo leuk om weer mee bezig te zijn.


Hele fijne week gewenst allemaal.
 

3 opmerkingen:

Floor zei

Je hebt een leuk weekje gehad in een mooie omgeving.
Leuk dat je i.p.v. de gebouwen alle Corona borden hebt gefotografeerd.
Zo gek, ik was pas een dagje in Gouda, en heb die leuke kaasborden die je laat zien helemaal niet gezien.
Toch te veel omhoog gekeken denk ik :-)

miekequilt zei

Ik was ook laatst in Gouda en vond het een leuk stadje. De kaasboeren van jou heb ik niet gezien.
Nu weer lekker thuis, ook fijn hè.

Elizabeth zei

Leuk dat je in Gouda was! Ik ben geboren in Stolwijk, een dorpje er vlakbij en bekend van de boerenkaas... Gouda was onze stad!
Humor.... al die borden; ik vind die van 3 x niezen het leukst!
Wat een leuk borduurwerk... lijkt me zo leuk met al die kleine stukjes..