vrijdag 22 januari 2021

Crea 21 B


B is van bewegingsonderwijs.



 Bewegen, altijd belangrijk voor veel plezier, een gezonde geest en gezond lichaam. Mijn onderwijs carrière startte ik  met de opleiding op de sportacademie en vervolgens werkte ik 19 jaar als vakleerkracht bewegingsonderwijs in het speciaal onderwijs. tot mijn knieën het begaven en ik me omschoolde tot basisschool leerkracht.
Hoeveel uren bracht ik door in de gymzaal, het zwembad en buiten?
Ik genoot van de glunderende koppies als we kinderen uit hun rolstoel haalden en op een zelfgebouwde reuzenschommel legden.
Of als we de zaal volhingen met kleden en gordijnen en we verstoppertje speelden.
Kinderen een aangepast zwemdiploma haalden, t enige diploma mogelijk in hun leven. Een circusvoorstelling voor en door deze kinderen. Een feest was het.
Ik heb er veel fijne herinneringen aan.

16 opmerkingen:

Marjan zei

Wat een mooie tijd om op terug te kijken! Die blije glunderende koppies zijn onbetaalbaar hé.....

Anoniem zei

Schitterend ,ik denk dat er inmiddels wel wat is veranderd ,en dat ook deze kinderen meer diploma’s kunnen halen !

Gr Sofie.

Floor zei

Wat fijn dat je aan de letter B zoveel mooie herinneringen hebt.
Ook wat je gemaakt hebt is heel leuk met al die kindertjes.
Mooi die verschillen van uitwerking van een letter, er zijn ook een hoop woorden met een B, en iedereen maakt daar wat anders bij.

Lydia Guest zei

Kan ik me voorstellen, rijke herinneringen💜

hobbyloes zei

Wat fijn dat je zoveel hebt betekend voor de kinderen, dat blijft je hele leven bij!
Mooie en kinderrijke B.

De Breimeisjes zei

Wat een mooie herinneringen en wat een leuke spellen beschrijf je!

Annet zei

Fijn dat je zulke mooie herinneringen hebt bij de B.

Elizabeth zei

Bewegen is heel belangrijk voor kinderen, dat zul jij als geen ander weten!
Toen ik nog op school werkte, hadden de kleuterklassen soms zo weinig gym... Ik heb dat nooit gesnapt, want via bewegen leren ze juist zoveel!

Annie Kingma zei

mooi verwerk de letter B.
Goede herinneringen.
Bewegen voor jeugd, maar ook nu voor ons ouderen, zeer belangrijk en goed.
Een goede conditie kan je voor veel zaken beschermen.
Fijn weekeinde.
Groetnis Annie

miekequilt zei

Wat een mooie B. Daar werd ik gewoon vrolijk van. Ik denk dat iedereen nu wel weet dat we moeten bewegen. En jouw kinderen weten dat hopelijk ook nog.
Fijn weeekend.

Josephine zei

Wat een PRACHTIGE herinneringen heb je hier beschreven Conny,
bewegingsonderwijs wat een mooi en dankbaar beroep.

In de weer zei

Mooie herinneringen en heel Belangrijk, Bewegingsonderwijs..
Heerlijk om met plezier op je werk te kunnen terugkijken.

Dientje zei

Wat een mooie B. Lekker vrolijk. Groet, Dientje

petronille zei

Wat een mooie herinneringen aan deze B. Ik heb in Frankrijk met kinderen met een beperking gewerkt. Wat hebben we een hoop wandelingen in de bossen gemaakt! Helaas geen zwembad of gymzaal.

Pyros & Patch zei

The work you did with the children is really nice, satisfactions and dear memories...
Hugs, Carmela

blauwruitje zei

Zeker heel belangrijk; bewegingsonderwijs.