zondag 31 januari 2021

Joepie ! Winter! Wandelen en tuinvogeltelling.

Wat een cadeautje vandaag!
De zon scheen vanmorgen, min. 6 graden op de thermometer en alles was sprookjesachtig berijpt. 
Rond half 11 waren we aan de wandel en we waren beslist niet de enigen. Iedereen genoot van het prachtige winter weer. Camera mee natuurlijk!


We wonen zo mooi aan de rand van ons dorp, binnen 5 minuten lopen we op dit leuke pad.


Langs deze vijver. 


Naar de vaart.


Aan de rand van het land zit hoog in de boomwal de buizerd, wachtend op een prooi.


Als quilter gaat hier je hart toch sneller van kloppen: ijshexagonnetjes!



En nog meer ijssculpturen op de grond.




Het schapenschuurtje gisteren.


En vandaag.


Gisteren deed ik mee aan de tuinvogeltelling voor de vogelbescherming. 
Prachtige scores in onze vogelrijke tuin. 
Onderstaande foto's  maakte ik vanmorgen door ons raam, in ongeveer 10 minuten tijd.
Wat een variatie! Zelfs de groene specht kwam even langs, die had ik al een paar weken niet gezien. helaas niet scherp in beeld, maar de zon deed zijn prachtige kleuren mooi uitkomen, daar kan ik een hele dag blij van zijn, wat een mooi dier. Maar ook die gewone musjes, zo levendig, zijn ook altijd weer leuk, zeker als het verenpak gepoetst moet worden.
Geniet maar gauw even mee.


















Soms kan ik zomaar een tijd naar buiten zitten kijken, tuintv!
Helemaal zen zou je er van worden.

groetjes, Conny

 

12 opmerkingen:

Marjan zei

Wat een heerlijke foto's! Zo'n schapenschuurtje ziet er toch net even mooier uit in een winters plaatje.
Dat je helemaal blij werd van de hexagons snap ik 😉

Yvonne zei

Prachtig die plaatjes, wat is het genieten van dit heerlijke zonnige en koude winterweer. Een feest om een wandeling te maken! Je hebt je best gedaan met tellen!

miekequilt zei

Wat is het fijn buiten hè. Kou is niet erg en geeft een heerlijk fris gevoel. Wat woon je toch mooi, de vogels weten dat blijkbaar ook.

miekequilt zei

Oja, die hexjes zijn geweldig.

Dientje zei

Het was vanochtend heerlijk. We liepen om 8.15 al buiten. Er was geen wind, dus heerlijk. Wel meer mensen onderweg dan anders op zondag. Wat ziet het er anders uit na een nachtje vriezen. Genieten. Groet, Dientje

Floor zei

Wat een hoop vogels heb je op de foto's gezet, mooi hoor!
Ook die foto's met rijp zijn zo prachtig.
Zelf ben ik gek op musjes, zo leuk die foto's dat ie zijn veertje mooi maakt, vast op zoek naar een vrouw om haar het hof te maken op deze mooie dag :-)

Annemiek zei

Wat heerlijk als je zo dicht bij een mooi wandelgebied loopt. Leuk die ijshexa's. Er is veel moois te zien in de natuur. Dat is wel een voordeel van de corona volgens mij dat mensen in het algemeen vaker gaan wandelen en ook meer gaan zien. Groetjes.

monne-floor zei

Dat zijn mooie foto's het was echt wel mooi om buiten te komen ik ben ook wat gaan wandelen maar ik kan niet zo ver gaan zo'n drie kwartier en dan is het over maar het word telkens wat meer ,groetjes van Simonne.

Miriam zei

Hele mooie foto's! Ik heb erg genoten van de vogels. Dat lukt me niet hoor om ze zo scherp te fotograferen!

Elizabeth zei

Het was zondagmorgen prachtig en dat laten je foto's ook zien!
Geweldig, dat kippengaas...

Gonda Westra-Steursma zei

Werkelijk PRACHTIGE!! foto's tijdens een wandeling én van ENORM VEEL mooie en diverse vogels in de tuin. Heerlijk genieten van de gevederde dieren. Leuke tuintv.

Conny's-blog zei

Wat heb je prachtige foto's gemaakt zeg. Schitterend die vogels en vooral dat roodborstje is geweldig. Heerlijk he dat je dicht bij huis al mooi kunt wandelen.
Vanmiddag al vingerhoedjes van je lappies geknipt hoor.............liefs. Conny