dinsdag 26 januari 2021

Wat is dit dan?

Wat een prachtig wandelweer was het vandaag, al de derde dag op rij met kou en zon, heerlijk weer vind ik. Elke dag weer wandelen, wat is dat toch fijn.
Vanmorgen liep ik te genieten van de zon, het vroor nog een beetje en net had ik een ijsvogeltje vlak boven het ijs langs zien scheren. 


Langs het water zag ik een dampende paal. 
Wat is dat nu toch?


Ik dacht even dat iemand een brandende sigarettenpeuk er naast had gegooid, maar nee, dat was niet het geval.
Ik liep verder en bleef me verbazen.




Maar natuurlijk! 
Het had vannacht geregend, gesneeuwd en gevroren en nu stonden de palen vol in de, al warme, zon.
Het vocht verdampte gewoon en tegen het scherpe tegenlicht leverde het dit grappige fenomeen op.




Even verder op deed zelfs de boom ook mee, grinnikend liep ik door naar huis, wat grappig was dat.


Thuis ging ik meteen maar aan de slag om, op bestelling ,voor een goede vriend drie mondkapjes te maken.



Zo ook weer klaar en op de post.

Fijne week gewenst.

10 opmerkingen:

Dientje zei

Wat kan de natuur je lekker voor de gek houden. Ik kan hier zo van genieten. Groet, Dientje

Marjan zei

Fijn hé die 'cadeautjes' van moeder natuur!
Zelf heb je ook voor cadeautjes gezorgd zie ik; mooie mondkapjes!

Elizabeth zei

Ja, ik snap dat je even heel gek stond te kijken!
Ik weet nog dat ik de eerste keer in de Alpen ook verwonderd stond te kijken naar het optrekkende vocht uit het dal; je zag het zo maar gaan...
PRachtige foto's, Conny!

Floor zei

Die vriend loopt er straks weer mooi bij in de supermarkt.
Mooi gemaakt hoor.
Grappig gezicht die dampende palen en bomen, heb het ook wel eens vanaf een paard zien komen die in de wei stond.
Het is zeker heerlijk wandelweer, beter dan al die nattigheid.

Josephine zei

De weersomstandigheden zijn op dit moment inderdaad PUUR genieten,
heerlijk rustgevende omgeving waar je liep. Lijkt me ook een vreemde gewaarwording opeens de confrontatie met een rokende paal.
Je hebt er prachtige foto's van gemaakt, en dat ijsvogeltje tijdens
de wandeling is een cadeautje op de vroege morgen.
Mooie mondkapjes heb je gemaakt voor de goede vriend, dit model
zit het beste vind ik en de stofjes zijn ook erg mooi.
Misschien morgen weer zo'n heerlijk wandeling.....?

Coby Breitner zei

Ja weet wat je bedoelt met dat soort opdampen. Hier achter op onze schuurtjes is dat ook vaak zo. Prachtig gezicht maar in het begin dacht ik ook wat is er aan de hand.

Conny's-blog zei

Heerlijk he om elke dag in de natuur te zijn he.
Apart gezicht die dampende palen haha.................liefs.Conny

Yvonne zei

Dampende palen en bomen, het is een koddig gezicht. Net of ze stiekem een sigaretje roken.....
Mooie mondkapjes heb je gemaakt.

Marja Rijnsburger zei

Wat een bijzondere plaatjes van die dampende paal.
Genieten van zo'n momentopname.
En dan ook nog een ijsvogeltje zien, jouw dag kan niet meer stuk denk ik.
Fijne dag.
Groetjes Marja

Marguerite zei

Ja grappig die rokende paal.
Je ziet het ook vaak op daken en schuttingen.
Leuk al die persoonlijke mondkapjes.
Je kan aan het mondkapje zien wat voor persoon er achter zit.