vrijdag 8 januari 2021

Crea 21 gaat van start met de alfabet uitdaging, vandaag de A.

 Op het blog Busy Bessy Creatief stond laatst een leuk bericht. Of er mensen zin hadden mee te doen met een creatieve uitdaging: elke twee weken een letter van het alfabet naar eigen inzicht  en techniek naar keuze uitwerken.(Klik voor meer informatie op de foto van het alfabet hiernaast.)

Ik volg Elizabeth al een tijd, en zag al vaker zo´n soort creatieve uitdaging op haar blog langskomen. Nu ik  met pensioen ben heb ik tijd genoeg om nu ook mee te doen. 


Eerst een geschikt boekje zoeken, gelukkig had ik nog wat op voorraad (want winkels in lockdown) dat ik geschikt kon maken voor dit doel: de alfabet-uitdaging!
Met de stofjes van eerdere eco-print experimenten maakte ik een kaft om een lege dummy.



Beetje vrij borduren met de naaimachine.


En stempelen: woorden 2021.


Mijn idee is om woorden die voor mij persoonlijk belangrijk zijn uit te gaan werken. 
Ik ga denk ik veel met tekstjes werken. 
Knippen. plakken, schrijven.


Mijn eerste woord: A = aandacht

Ik kies voor dit tekstje omdat ik in mijn onderwijs-werk merkte dat dit een heel belangrijk iets is: het geldt voor zowel positieve dingen als negatieve.
Bevestig je steeds een kind/persoon in het negatieve gedrag dat je ziet of bevestig je juist het positieve, dat wat goed gaat, gelukt is.
Een belangrijk inzicht waaraan ik veel heb gehad voor de klas en in mijn persoonlijke leven.





16 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat leuk dat je meedoet, dit jaar! En alleen de buitenkant van je boekje is al prachtig. Zo teer van kleur en nuance....
Ik vind het mooi zoals je de letters persoonlijk wil gaan invullen met dingen die voor jou belangrijk zijn en die je wilt delen.
Het is een prachtige spreuk die je weergeeft. Toen ik nog in het onderwijs werkte, stond ie een keer op een kaart bij een lerarendaggeschenkje (zakje aarde met zaad en een potje) en toen werd ik er met mijn neus op gedrukt dat je deze spreuk dus naar twee kanten kunt bekijken.
Prachtige pagina's heb je van de A gemaakt!

Gonda Westra-Steursma zei

Leuke nieuwe uitdaging en mooi die verbinding met je onderwijsverleden. De omslag is al heel mooi met de geverfde stof en verdere verwerking met de borduurnaald van de naaimachine. Ik ben benieuwd naar de volgende uitwerking!
groeten, Gonda

Annelies zei

Mooi zoals je de A hebt ingevuld.

miekequilt zei

Wat een mooie start. Het boekje is echt supermooi. En wat een mooie college bij de A. Nog 25 letters te gaan. Ik ben benieuwd naar de volgende letter.

Annie Kingma zei

Heel mooi boekje, en de letter A van jou mag er zijn.
Aandacht is wel heel belangrijk, Aandacht maakt blij.
Groetnis Annie

Dientje zei

Wat een prachtige omslag heb je gemaakt. Dat is al wel een uitdaging. Ook al een mooie letter gemaakt. Succes. Groet, Dientje

Annet zei

Een mooi boekje met die ecoprint kaft. De spreuk is een mooi begin van deze challenge.

Pyros & Patch zei

Wonderful!! I really like the colors you have chosen for the texture of your letter!
Hugs,Carmela

Josephine zei

Leuk Connie dat je dit jaar ook mee gaat doen met de Challenge,
het boekje dat je gemaakt hebt voor de uitwerkingen dat is
gewoon een juweeltje zo mooi. Dat vrije borduren spreekt me erg
aan en eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gedaan.
Prachtige eerste spreuk heb je uitgewerkt

groetjes,
Josephine

Floor zei

Lees ook altijd het blog van Elizabeth, ze maakt mooie dingen.
Ook deze van jou vind ik heel mooi, vooral die spreuken. Leuk om alvast iets te bedenken voor de B, ik ben benieuwd.
Je boekje is ook prachtig geworden.

Marjan zei

Hallo Conny.
Via Elizabeth kwam ik op jouw blog terecht. Wat leuk dat je ook mee gaat doen met de Alfabet challenge!
De kaft van je boekje vind ik gewoonweg schitterend! Wat een mooie printen heb je gemaakt en mooi ook zoals ze extra accenten hebben gekregen door de stiksteken.
Leuk om te zien hoe je de A hebt uitgewerkt. Het maakt nieuwsgierig naar het vervolg. Ik wil je graag volgen en heb dan ook gezocht naar de Follow button op je blog. Helaas kon ik die niet vinden.... (of heb ik het misschien over het hoofd gezien?).
Graag plaats ik een link naar jouw blog op de mijne zodat anderen ook mee kunnen genieten van je inbreng. (en misschien lukt het me op die manier regelmatig een kijkje bij je te nemen ;o)
Groetjes Marjan

conny's quilts en creaties zei

Leuk Marjan. Op de een of andete manier ben ik die volg knop een paar jaar geleden kwijt geraakt en kreeg hem er niet weer op helaas. Leuk om mee te doen aan deze uitdaging.

Marjan zei

Het werkt! Ik heb me gelijk aangemeld als volger. Fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen!
Groetjes Marjan

Marjan zei

Het werkt! Ik heb me gelijk aangemeld als volger. Fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen!
Groetjes Marjan

Marjan zei

Oeps, dat was dubbel 😊

De Breimeisjes zei

Wat een mooi boekje wordt dit! Prachtig, de buitenkant! En nu vullen met hele mooie woorden, dit is een heel goed begin.
Groetjes,
Akkelien