vrijdag 29 januari 2021

Over vogeltjes, bomen en Kaiserschmarrn.

Afgelopen dagen heb ik blok 14 van de antique wedding sampler gemaakt.


 In het middengedeelte zitten weer vogeltjes verstopt.
Het blok komt zo op de punt in de quilt.


Zie je ze? 
De koolmeesjes knipte ik uit een lapje dat een bee vriendin zomaar in de brievenbus bezorgde. Dat vind ik dan zo leuk dat ik er meteen iets mee wil doen. 
De blauwe vogeltjes komen uit een lapje dat mijn moeder me gister gaf. Lapjes met een verhaal, daar hou ik van.
De cirkeltjes zijn maar anderhalve cm in doorsnee.


Al eerder vertelde ik hier dat we vrijwel dagelijks wandelen in onze naaste omgeving. We komen dan vaak langs deze boom. Ik merkte dat ik hem al vaak fotografeerde. Ik neem me nu voor dat steeds te doen als we er langskomen. En zo dan een jaarserie van 1 boom te maken (als ik dat vol ga houden).


In januari had ik al een stel foto's gemaakt en ontdekte toen een leuke collage-functie op mijn telefoon waar ik even fijn mee heb zitten spelen ;)





Donderdag is mijn vaste mantelzorgdag. Vaak bedenk ik iets extra's om mee te nemen of om te doen met mijn moeder. Vroeger was ze graag aan het bergwandelen in Oostenrijk en vaak vertelde ze dat ze daar dan zoiets lekkers at in de berghut: Kaiserschmarrn. 
Nu zag ik maandag toevallig in mijn eigen supermarkt een pakje liggen om dat gerecht simpel zelf te maken. Een soort dikke pannenkoek met rozijnen.
Mooi te zien was hoe enthousiast mijn moeder het zelf klaar ging maken. 


We hebben heerlijk zitten smullen!

9 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een super leuke foto's.
Kijk ze zo nog een keer.
Ik merk zelf dat ik ook vaak een project vaak fotografeer.
Denk dat ik het ook ga proberen

Josephine zei

Wat een prachtig blok is dit geworden, de kleuren zo mooi,
en de negen vogeltjes in het midden passen er perfect bij.
Een blok met een verhaal, om te koesteren.
Een leuk idee een jaarserie van 1 boom, lijkt me mooi
de veranderingen steeds te kunnen bewonderen.
Handig zo'n collage-functie op je telefoon, het ziet er
professioneel uit.
Ziet er lekker uit de Kaiserschmarrn, en toevallig dat je
het tegenkwam want ze verkopen het maar tijdelijk.
Fijn dat je samen met je moeder hebt kunnen genieten van dit lekkers.

Coby Breitner zei

Sinds vorig jaar verkopen ze de kaisersmarren. Anders nam ik ze mee van de wintersport. Het hoort zo bij de winter etc... Helaas door covid geen wintersport dit jaar maar dus wel deze lekkernij ook voor ons. Eet ze!

Marjan zei

Wat een schitterende fotocollages. Het is een leuk idee om een jaarserie te maken van de boom!
Kaiserschmarrn....mmmm...ik was in gedachten meteen weer in Oostenrijk (dwars door de lockdown heen ;o)
Zo'n pakje hadden ze hier laatst ook in de supermarkt en dat heb ik meteen uitgeprobeerd, heerlijk! Er zijn natuurlijk ook nog genoeg recepten op internet te vinden, maar wat ik tot nu toe geprobeerd heb, smaakte niet zo lekker als het pakje. Ik snap helemaal dat je moeder er van genoot. Fijn dat je iedere donderdag bij haar bent; geniet ervan zolang het kan!

Floor zei

Prachtig is je blok geworden! Zo leuk die mini mini vogeltjes en in.
Een collage functie heb ik nog niet ontdekt op mijn telefoon, zal ook eens gaan zoeken, want het ziet er erg leuk uit zo met die boom.
Net als die lekkere soort pannenkoek die je moeder heeft gemaakt, ben gek op rozijnen.

miekequilt zei

Wat een mooi blok heb je gemaakt. Enig met die vogeltjes erin. Leuk om je foto’s zo te bewerken, heb je het met PhotoGrid gedaan?

conny's quilts en creaties zei

Nee, gewoon een handigheidje op mijn android telefoon.

Dientje zei

Wat een leuk idee om het jaar rond een foto van een zelfde object te maken. De collages zijn ook mooi. Prachtige blokken met de vogeltjes. Hebben ook antieke uitstraling. Groet, Dientje

Elizabeth zei

Dat is een prachtige boom! Leuk om daar een reportage van te maken, zo kun je ook meteen het weer en de seizoenen vastleggen.
Ik heb genoten van je patchwork, fijn om nu zoveel tijd voor je hobby te hebben hè..