maandag 1 maart 2021

Quilten, breien en fotograferen.

Zo nu en dan quilt ik een blokje van mijn dear Jane, langzaam maar zeker nadert het middendeel zijn voltooiing, dan nog de rand. Omdat ik erg moet doseren met het handquilten gaat het nog wel even duren. Maar de aanhouder wint!




Blij met elk blokje dat af is.

Daarnaast brei ik (ook met kleine beetjes tegelijk) 
Het werk hieronder wordt een vest (persnas van Trollenwol)



De sokken voor zoon 2 zijn af. Ik had maar net genoeg garen op het bolletje.


Toch ook maar eens een paar voor mezelf op de pennen gezet.


Behalve handwerken, wandelen we elke dag en sinds mijn pensionering maak ik extra tijd voor mijn fotografie hobby.  Al fotograferend  leren we ook steeds meer vogelsoorten (her)kennen. 
Vorige week, in het Blauwe bos bij Haulerwijk, zat er een nijlgans in de boom. (toch wel een meter of 8 à 10 boven de grond)
Hij zat behoorlijk sip te kijken, maar ze schijnen vaker in bomen te zitten, ik vond het maar een zot gezicht.



Daar zagen we ook deze mooie vink.


Mijn meest bijzondere foto vind ik toch wel deze hieronder.
Vanuit mijn ooghoek meende ik een winterkoninkje te zien, maar toen ik goed keek, camera gelukkig bij de hand, betrapte ik dit kleine wezeltje.
Is ie niet schattig?
 Zijn kopje nauwelijks groter dan dat van een muis. 
Wat een toevalstreffer.
Mijn dag kon niet meer stuk!


Gister was ik alleen aan de wandel en dan neem ik alle tijd om foto's te maken. 
In tegenstelling tot het grootste deel van het land, zat het hier in Groningen potdicht van de mist. Maar ook dat levert bijzondere foto's op.










Door de mist had ik gister gelukkig iets minder last van deze pollen (Els) ik ben er erg allergisch voor....
(en er staan hier erg veel Elzen)


Als toetje trof ik vlak bij huis deze grote bonte specht, hij bleef rustig zitten.
Helaas is de foto grijzig vanwege de mist en zie je de fraaie kleuren minder goed.


Fijne week gewenst allemaal.
 

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige fotos , genieten is dat. Gr marion

Marguerite zei

Prachtige foto's.
Ik geniet ook zo van de natuur om me heen.
Je dear Jane komt zo vanzelf af.
En wauw wat een mooi breiwerk

wapiti zei

Wat een mooie foto's! Dat is genieten voor iedereen.

juffrouw Ooievaar zei

Wat een mooie foto's en wat een leuke foto met dat wezeltje, een juweeltje!
Mag ik vragen met welk nummer naald quilt jij ?
Heerlijk zelf gebreide sokken én natuurlijk ook een paar voor jezelf!
Ook voor jullie een hele fijne week :)
Groetjes Anita

Elizabeth zei

Wandelen en fotograferen gaan heel goed samen. Ik vind dat je prachtige foto's maakt! Alles een beetje doseren gaat meestal het best. En dan kun je toch nog een heleboel doen op een dag! Prachtig breiwerk, dat vest..
En je DJ is bij jou tenminste af, al ben je nog aan het quilten...
Ik vind het één van de mooiste quilts..

miekequilt zei

Wat een prachtige foto’s laat je zien. Het is zo fijn als het je bevalt om met pensioen te zijn. Het is toch een speciale periode waar je lang naar uitkeek. Ga maar lekker naar buiten en laat ons genieten van je nieuwe hobby.
En je Dear Jane wordt mooi. Lekker als het lang duurt, dan heb je iedere keer die mooie quilt in je handen.

Dientje zei

Mooie foto's heb je gemaakt. En dat wezeltje, geweldig. Gedoseerd handwerken valt niet altijd mee, maar is wel fijner voor je handen. Vooral als ik graag iets af wil hebben vergeet ik dit nogal eens en moet dat bezuren, grrr. Mooi is je Parnas breiwerk. Ik heb een boek van Trollewol waar dit instaat. Groet, Dientje

Floor zei

Het park hier staat ook vol met Elzen, maar zelf heb ik daar geen last van.
Wat een schitterende foto's zo in de mist. Alle nadeel heeft zo zijn voordeel :-)
Dat wezeltje, daar word je toch op slag verliefd op? Wat een lief kopje heeft hij of zij.
Je breiweek vind ik ook zo mooi, dat wordt een prachtig vest.
Gelukkig schiet het middenstuk van de Jane lekker op, fijn als je straks van het eindresultaat kunt genieten.

conny's quilts en creaties zei

Geen idee Anita, klein naaldje met iets vergroot oog (big eye needle)

Annie Kingma zei

het DJ quilt is prachtig, altijd al eens willen maken, maar tot nog toe is het er niet van gekomen.
Wandelen en dan hele mooie foto's gemaakt.
Genoten er van Groetnis Annie

Josephine zei

Inderdaad een dwaas gezicht een nijlgans zo hoog in de boom.
Je mist foto[s vind ik fantastisch mooi, wat een fraaie sfeer
geeft dat. Je breiwerk [het vest] gaat erg mooi worden, daar
kun je heerlijk rustig aan werken.

Bertiebo zei

Dat wezeltje, wat een topfoto. En wat een schatje is dat. Ik heb een Gouden Boekje waar een wezel een nare rol in speelt. Dat boek vormde mijn mening. Ik ben op slag om.
En wat doe jij veel zeg. Prachtig allemaal!

Knutselpret zei

Wat een mooie quilt knap hoor. Lekker sokken breien altijd fijn.
Je foto s zijn weer geweldig ook ik zoek naar vogels maar stoei nog een beetje met de camera. Een eenvoudoge maar soms moet ik toch nog aan de studie om het een en ander scherp te krijgen

Marja Rijnsburger zei

Wat een bijzonder moment om een wezel zo mooi op de foto te krijgen.
En ja die nijlgans, ik heb ze ook wel eens zo hoog zien zitten en dat blijft een beetje een raar gezicht.
Leuke projecten waar je allemaal mee bezig bent.
Groetjes Marja

hobbyloes zei

Mooie handwerkjes en wat een prachtige natuurfoto's.
Het wezeltje springt er natuurlijk uit, wat een prachtig diertje en een cadeautje dat je daar een foto van kon maken!

Yvonne zei

Wat een mooie foto's Conny, en inderdaad, dat wezeltje is echt een lucky shot. Enig!
Je hebt best veel gedaan, mooi vest dat je maakt en fijn dat de Jane ook steeds wat verder vordert.

Annemiek zei

Heerlijk als je zo kunt fotograferen er is zoveel moois te zien als je de tijd hebt. Je DJ komt ook af met iedere dag een blokje kom je er ook. Dan ga je nog sneller dan ik. Het ontbreekt me nog steeds aan voldoende quilt tijd. Ook die tijd gaat komen over een paar jaar. Groetjes.

Dientje zei

Prachtige foto's heb je gemaakt. En dat wezeltje, geweldig. Groet, Dientje