maandag 28 juni 2021

Reddingsoperatie en nieuwe winnares tasje.

Laatst heb ik voorzichtig de lievelingstrui van mijn man gewassen.  Een wollen trui die ik een half mensenleven geleden voor hem breide. 
Oei,  die elleboog is helemaal door. 


Als je goed kijkt zie je misschien dat ik al eerder een stop poging heb gedaan. 
Het gat is enorm. Stoppen is echt geen optie. 



Denkend aan leren elleboogstukken besloot ik met zwarte sokkenwol een lapje te breien. 


Dat ging eigenlijk heel voorspoedig., ondanks de plakkerige handen vanwege de warmte. 


Spelden en vastzetten. 


Vooruit maar weer,  de trui kan weer even mee.  Mijn man helemaal blij. 


Hoe zouden andere mensen dat doen.  Repareren of weggooien?

Tasje.
Vrijdagmorgen had ik lootjes getrokken. Degene die won kreeg tot en met zondag tijd mij te mailen want ik kon haar niet mailen .
Nu ik vandaag nog niets heb vernomen heb ik opnieuw geloot. Het tasje gaat naar Albertje van knutselpret.
Haar kan ik wel zelf mailen. 

Fijne dag gewenst,  Conny

 

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een goede oplossing. Trui weer netjes en een blije man. Goed geregeld.

rpb zei

tip. maas er er de figuurtjes op met wit dan zie het "lapwerk"nog minder

Floor zei

Kan me voorstellen dat deze trui de lievelingstrui van je man is. Echt een prachtig patroon.
Zo jammer dat de ellebogen waren doorgesleten.
Er zijn nog gewoon van die zwarte suède elleboogstukken te koop zag ik net bij Bol. Die had ik zelf dan gekocht als het mijn trui was.
Staat heel mooi en is heel sterk.
Maar deze zijn natuurlijk echt handwerk, dat heeft dan ook wel weer wat.

Annelies zei

Hier lap ik heel veel op. Mijn mannen zijn soms erg gehecht aan een kledingstuk.
Mooie oplossing voor de trui.

Knutselpret zei

Heel goed bedacht ja ik hou ook van repareren weggooien kan altijd nog. De leren elleboogstukken die had ik op 2 lamswollen truien heel lang geleden lamswol slijt best snel maar dit is een goede oplossing en zo'n mooie trui kan zo nog jaren mee :))))
Hiep hoi gewonnen !!! Dank je wel

Dientje zei

Zo'n trui zou ik nog wel oplappen. Zoveel werk geweest en als je er erg aan gehecht bent, is het zeker de moeite waard. Gefeliciteerd met het tasje, Albertje van Knutselpret. Groet, Dientje

Josephine zei

Dat heb je heel goed opgelost Conny, soms zijn er van die
kledingstukken waar je gewoon geen afscheid van kunt nemen.
Dit gebreide lapje vind ik ook mooier bij deze trui dan een
toch altijd wat stevige lederen elleboogstukken.
Je zou eventueel met lichte wol de v steken erop kunnen
borduren dan zie je er helemaal niets meer van.
Alhoewel.....het lapje mag gezien worden hoor ;-)

Gefeliciteerd Albèrtje met het winnen van dit mooie tasje.

Elizabeth zei

Dat is heel slim opgelost en het mag ook best op zo'n trui, vind ik.
Het staat best stoer!

Annie Kingma zei

Prima oplossing zo, heb dat ook wel gedaan, bij truien van de jongens enz.
Groetnis Annie

hobbyloes zei

Goed bedacht, zo kan de trui nog lang mee, echt zonde om die weg te gooien hè.

Gonda Westra-Steursma zei

Gun alles een 2e leven. Zo kan het nog prima dienst doen. En je man is blij dat hij zijn trui nog kan dragen, al is het ook met een lapje. Grappig.
gr, G

Yvonne zei

Een hele goede oplossing, Ik kan me voorstellen dat je man gehecht is aan de trui en er nog geen afstand van wil doen.

juffrouw Ooievaar zei

Ik sluit me bij de andere aan, een goede oplossing.
Hij is met liefde gebreid en wordt met liefde gedragen :)
Zo kan hij weer een tijd mee.
Groetjes Anita