vrijdag 2 juli 2021

Zomers

"Zomers", al geldt dat nog niet helemaal voor het weer, is dit quiltje voor mij.

Een jaar of twee geleden gaf ik een les Dresden plate aan mijn mede bee-leden en maakte daar later zelf deze quilt van.
Een kleuren combi die me aanspreekt, zo fris en zomers, maar die ik nog niet eerder maakte.


Aangezien handquilten niet echt meer te doen is met mijn artrose vingers, heb ik besloten om de niet afgemaakte quilts een voor een te gaan machine-quilten.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.



Ik gebruik tuinhandschoenen met een soort anti-slipnopjes. Dat scheelt veel kracht in het schuiven met de quilt onder het naaimachine voetje.



Lang niet gek, ik ben best tevreden met het resultaat.



Biesje erom (ook rood met witte stippen) en dat nu, zo nu en dan, een stukje met de hand vast zetten . 
Ook dit moet ik doseren, maar zo lukt het wel.


Ik hoop gauw een affo te kunnen laten zien.
Fijn weekend, Conny

 

15 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een enige quilt. Goed dat je besluit om met de naaimachine verder te gaan. Het zou toch jammer zijn als je niets af kon maken vanwege je handen. Fijn weekend !

Floor zei

Heerlijk als er weer een affo geboren is!
Met de machine doorquilten is altijd beter dan de top in de kast laten liggen.
En het is je goed gelukt. De bies er omheen zetten vind ik altijd wel een dingetje, dat neemt veel tijd in beslag.
Ik doe ook dat met de hand, maar jij vast met de machine, dan schiet het toch sneller op.

Annie Kingma zei

Heel mooi en vrolijk, prachtig quilt zo.
ik probeer ook steeds meer met de naaimachine.
Dat is zo met de tijd een uitkomst voor pijnlijke handen.
Groetnis Annie

Elizabeth zei

Deze quilt heeft zeker een zomerse uitstraling. Het doet me meteen denken aan zon, zee en strand.. alhoewel er helemaal geen geel in zit.
Ja, machinequilten is wel anders dan met de hand.
Succes met afwerken verder!

Annemiek zei

Inderdaad een vrolijk zomers quiltje daar wordt je vanzelf vrolijk van. Het ziet er toch leuk uit mooi door gequilt. Succes met de laatste randjes.

Josephine zei

Het is echt een geweldig mooi en sprankelend quilt geworden,
en je hebt het erg mooi gedaan met de machine. Dat is zeker
een stuk vriendelijker voor je handen. Handig hulpmiddel
de rubber handschoenen met nopjes. Mijn moeder gebruikte
die altijd bij het aantrekken van haar steunkousen, dat
werkte ook prima. De buitenrand van de quilt is ook prachtig zo.

Petra zei

Ik herken je handproblemen (andere reden maar het zelfde resultaat bij mij) en los het ook op met de naaimachine. Het zou eeuwig zonde zijn als je niet meer van deze leuke quilts zou kunnen maken.

Sylvia`s Quilts zei

Ja groot gelijk, ik quilt het tegenwoordig ook door met de naaimachine, vanwege klachten!
Ik probeer zoveel mogelijk volgens de quilt as you go methode te doen met b.v. een goed te hanteren afmeting van diverse blokken aan elkaar.
En inderdaad af is af !
Sterkte, groetjes Sylvia.

Tilly zei

Wat een leuke quilt is het geworden, goed dat je het met de naaimachine doet, ziet er mooi uit.

Knutselpret zei

Wat een mooie hele frisse kleuren en goed gedaan met de machine zo komt het zeker af

In de weer zei

Inderdaad heel fris en vrolijk en ik zou werkelijk niet weten waarom je het niet met de machine zou doen.
Het is prachtig !

Gonda Westra-Steursma zei

Ik bewaar daar nog altijd goede én een tastbare herinnering aan. Mooi zomers geworden en dat je daar dan toch, ondanks handicaps, zo mee omgaat. Jammer, maar je roeit met de riemen die je hebt en dat is knap en positief!
groeten, Gonda

Conny's-blog zei

Wat een leuke quilt met zomerse kleuren ja.
Inderdaad goede oplossing met je naaimachine, dan
Komen ze toch nog ooit af. Succes ermee............liefs. Conny

Dientje zei

Heerlijke frisse zomerquilt. Mooie kleuren met elkaar. Doet me denken aan water en blauwe luchten. Fijn dat je hem met de machine afgemaakt hebt. Groet, Dientje

juffrouw Ooievaar zei

Wat een super mooie quilt en goed opgelost zo!
Elke keer als ik je blog open, geniet ik van alle mooie foto's van de vogels.
Groetjes Anita