dinsdag 6 juli 2021

Tas, wol, bee, kikker, oftewel van alles wat...

Tasje

Dit weekend kreeg ik een bericht van degene die in eerste instantie was uitgeloot als winnares van het zomerse tasje. (Paar blogjes terug) Ze was terug gekomen van vakantie (met slechte wifi) en zag dat ze eigenlijk had gewonnen, maar ook dat ik inmiddels een ander had geloot omdat we geen contact hadden gekregen. Ze reageerde daar overigens heel sportief op. 
Aangezien ik tijd en lapjes zat heb,  mailde ik haar vlug dat ik ook voor haar nog gauw een tasje zou gaan maken. 
Als het goed is komt het vandaag bij haar aan en kan ik het nu hier laten zien. 
Ze was blij verrast.
Fijn toch om een ander blij te maken. 



Het maken ging vlot. Die zomerse lapjes liggen per 4 aan elkaar genaaid klaar. Een gestrand quiltproject.
Met die tasjes hebben ze een nieuwe goede bestemming. 

Wol

Vorig jaar was ik druk met spinnen. Ik had maar liefst 2 vachten gekregen. 
Nu las ik ergens dat je ook kunt spinnen met wol die gewassen/ geweekt is water met soda en een beetje zeep. 
Dat leek me wel wat. Minder troep bij het spinnen. 
Dus hup die vacht een nacht in bad. 
Buiten drogen op een kleed was het idee, maar regen stak daar al gauw een stokje voor. Hele spul versjouwen, pfff natte wol is zwaar. 
Gelukkig hebben we een garage waar het nu in alle rust drogen. kan. 


Bee

Al de hele week keek ik uit naar maandagochtend. We durfden het aan om weer met 6 van de 12 vrouwen een bee te houden.
Wat was dat fijn om elkaar te zien en spreken. Elkaars werk bewonderen en advies vragen en geven. 
Bijpraten. 
Wat hebben we het gemist. 
Ook via de app kwamen nog mooie foto's binnen van nog afwezige leden van onze gezellige groep.

In mijn enthousiasme over het elkaar weer te zien,  maakte ik vooral foto s met mensen. 
Die zet ik nooit op mijn blog.
Jullie kunnen wel zien wat er zoal gemaakt wordt. 












Kikker

Thuisgekomen na deze heerlijke ochtend schrok ik me een hoedje. Deze vrolijke groene vriend sprong in de bijkeuken rond.
Arm dier,  helemaal in de stress.  


Gelukkig ben ik niet bang voor kikkers en ik had hem vlot gevangen. 


Nu huppelt hij (of zij) vrolijk rond in de tuin of plonst lekker in het kleine vijvertje.

Fijne week gewenst. 

 

 

13 opmerkingen:

petronille zei

O, wat is dat heerlijk hè, om weer eens even bij elkaar te zijn. Je wordt er ook zó door geïnspireerd!

Dientje zei

Leuk dat je alsnog een tasje maakte voor de 1e winnares, zou ik ook hebben gedaan. Fijn dat je weer samen met anderen kon handwerken. Is inspirerend en gezellig. Arme kikker, maar het is weer goed gekomen, haha. Groet, Dientje

juffrouw Ooievaar zei

Wat een leuke tasjes heb je gemaakt en ook zo handig om je handwerk in te bewaren. Lief dat je er nu 2 hebt weggegeven. Wat een gezellige Bee hebben jullie gehad, zo fijn lijkt me dat, nu het weer kan :)
Ha, ha ik ben ook niet bang van kikkers ;)
Ben benieuwd wat je van de wol van het schaap gaat maken.
In ieder geval ben je lekker bezig, fijne week, Anita

Floor zei

Wat lief van je dat je alsnog een tasje hebt gemaakt voor de eerste winnaar.
Nu heb je twee mensen blij gemaakt.
Heerlijk hè, om de helft van de bee groep weer te zien, dat mocht ik zaterdag ook beleven.
Dat hebben we zo gemist.
Leuk dat kikkertje in je keuken, maar hij of zij is toch beter af in de vijver.

Elizabeth zei

Wat lief dat je nòg een tasje maakte voor deze dame!
Het is heerlijk om elkaar weer te ontmoeten, wij ervaren dat ook in de familiekring. Met z'n allen is toch weer heel wat anders dan 2 of 4..
En wat een prachtige dingen zijn er inmiddels gemaakt.
Oh, die kikker... ja dat is de beste manier om beestjes te vangen. Ik doe dat ook zo met bromvliegen of een wesp.
Leuk als je weer gaat spinnen. Ik zou het ooit nog wel eens een keertje willen gaan doen, maar voorlopig kijk ik even mee...

Knutselpret zei

Wat lief dat je nog een tasje maakte zou me anders haast schuldig voelen. Maar goed komt allemaal goed prachtig weer geworden. Nu wandelen er dusctweectasjes door blogland. Stel dat.....we elkaar ergens tegenzouden komen ,zou hilarisch zijn ha ha

Knutselpret zei

En mooie werken weer van de quiltbee

miekequilt zei

Wat lief dat je voor de eerste winnares ook een tas maakte. Zo werkt blogland vaak, vriendelijk zijn voor elkaar en gewoon iets extra’s doen.
Wat een leuke werkjes maakten jullie op de bee. Heerlijk dat jullie elkaar weer zagen. En die kikker? Ik zou het nooit gedurfd hebben om hem op te pakken, zelfs niet zoals jij het deed.

Yvonne zei

Dat is echt super van je om nog een taste te maken. Kan me voorstellen dat de dame in kwestie daar heel blij mee is.
Heerlijk weer bij elkaar komen op een Bee, wij genieten daar ook weer zo van. Zo ontzettend gemist.
Er worden weer mooie dingen gemaakt.

Annie Kingma zei

Super leuk je tasjes die je maakt.
Als ik dat zie , denk ik ja leuk doe ik ook eens.
Wat fijn weer de bee, kijk er ook zo naar uit,
maar wij doen dat alleen in het winterseizoen,
en al met al is dat nu heel lang geleden.
Groetnis Annie

Josephine zei

Wat lief van je Conny om toch nog een tasje voor de 1e winnares
te maken, kan me voorstellen dat ze daar erg blij mee is.
Wat heerlijk dat jullie weer in een klein groepje bij elkaar
gekomen zijn, en wat zie ik veel moois voorbij komen.
Ach gossie die kikker, dan schrik je wel even, maar gelukkig
leeft hij nu weer in vrijheid.

Fijne nieuwe week gewenst......

monne-floor zei

Wat ben je een fijne madam dat je dat nog maakt voor die dame ,petje af

Marjan zei

Wat een mooi gebaar dat je nog een tweede tasje hebt genaaid! Fijn dat de (blog)wereld zo aardig is voor elkaar.
Ja natte wol is heel zwaar, maar gelukkig had je een garage om de vacht verder in te laten drogen!
Ach dat kikkertje... nu maar hopen dat hij/zij ervan geleerd heeft en voortaan lekker buiten in de tuin blijft.