maandag 7 februari 2022

Tweede online workshop

Bij deze tweede online workshop bij TextileArtists.org
maakte ik een monoprint op papier, maakte er een collage mee en borduurde er nog wat kleine accenten op. 


Er groeit nog niet veel nu in februari maar toch lukte het om her en der wat mini blaadjes te plukken. 


Och, het zijn net kleine boompjes. 


Ik besloot er een mini bos van te maken. 
Ik plakte mijn bedrukte tissue-,wc- en keukenrolpapier (in kleine stukjes gescheurd) met de action textiellijm op een tissuepapieren ondergrond. 
Dat werd nogal hobbelig. 
Eerst wat stukjes met kleur voor de achtergrond. 


Eigenlijk is het de techniek die we in de jaren 70-80? deden met servetten.
De lijm droogt doorzichtig op en de tissues worden wat doorzichtig zodat je in het eindresultaat niet meer ziet dat het allemaal kleinere stukjes waren. 
Nu een compositie maken met de "boompjes"





Na het drogen heb ik er dun plakvlieseline achter gestreken om de boel te verstevigen. Het oppervlak werd er gladder van en nu was er goed op te borduren.


Het mini bos zonder borduurwerk hierboven.  En met hieronder. 






 Weer een erg leuke en leerzame workshop.
Groetjes Conny

 

13 opmerkingen:

Marja Rijnsburger zei

Wat ziet dit er leuk uit zeg.
Groetjes Marja

Annelies zei

Leuk het via je foto's te volgen. Mooi !

Conny's-blog zei

Leuk om dit te zien bij jou zo.
Heel apart zeg deze techniek.................liefs.Conny

Dientje zei

En een prachtig resultaat. Wat zijn er toch leuke dingen te doen. Ik heb weer genoten van je blog. Groet, Dientje

Knutselpret zei

Echt heel leuk gedaan een leerzame workshop

miekequilt zei

Wat een leuke workshop. Je hebt er echt iets moois van gemaakt. Leuk dat je de foto’s laat zien, zo krijgen we toch een beetje inzicht in hoe alles gegaan is.

hobbyloes zei

Oh wat een werk, maar het resultaat is prachtig!!!
Erg leuk om het van begin tot af te volgen.

Floor zei

Er moeten heel wat handelingen worden verricht, maar het eindresultaat is een leuk minibos.
Zo zie je maar dat kleine blaadjes groot kunnen worden :-)

Josephine zei

Alweer zo'n heerlijke workshop, de weg naar het eindresultaat
is al een feest om mee bezig te zijn. En het eindresultaat
vind ik echt PRACHTIG geworden. Zo mooi ook dat je heel subtiel
allerlei borduursteekjes hebt toegevoegd. De kleuren zijn ook
prachtig geworden. Wat zal je een heerlijk voldaan gevoel hebben,
na uren zo fijn bezig te zijn geweest, met een prachtige resultaat.

Marjan zei

Mooi al die stap voor stap foto's. Zo te zien ben je heerlijk bezig geweest!

Elizabeth zei

Ik zit met open mond te kijken... Dat je zoiets moois kunt maken met een paar blaadjes en wat keukenpapier!
Wat een gaaf proces om door te maken, ik krijg er gewoon ook zin in!

quiltlodge gerda zei

Wat een superleuk techniek laat je daar zien! Groetjes

Elvira zei

Me ha parecido muy interesante tu trabajo con las hojas
Besos