woensdag 23 februari 2022

Werken in 3D: sculpting with stitch

Een online workshop van Clarissa Callesen (klik)
Wat een heerlijk vrije workshop, laat je vooral niet belemmeren door hoe het moet, alles is goed. In deze trant moedigde deze docent de deelnemers aan.
Dat is helemaal mijn ding!

Met diverse stoffen en gevonden materialen gaan we vormpjes maken, opvullen en her en der nog met wat steekjes of applicaties, dan wel kraaltjes enz versieren.

Eerst maar wat stofjes geverfd op de gelliplate met acrylverf.


Een eerste vormpje.


Mmm,  eens een stukje hout erop. Bolletjes, lange vormen, dun en dik. Dit is een kolfje naar mijn hand.


Een stuk van een oude spijkerbroek, een netje van rode uien, zaaddozen.
Ik doe maar wat. Hieronder heb ik al een paar vormen aan elkaar vast gezet. (met extra sterke draad)



Dan proberen om tot een wat groter object te komen met de vormpjes die ik heb gemaakt.


Knoopjes en kralen toevoegen.


Stukje touw, stokje.


Oh, en die malle nep-spin past er ook prima bij.
Man en kinderen verstoppen die vaak ergens op een plek waarvan ze weten dat ik het ooit vinden zal, en dan schrikken.... Ik ben bang voor die grote renspinnen. Nou met deze kunnen ze me niet meer laten schrikken, ik heb hem gevangen!, Vast gezet. ;)




Een mondkapje moest er ook in vond ik. Eerst maar eens in de thee en daarna een gelliprint erop....


Dat lichte koordje van het mondkapje (in het midden)  laat ik zo zitten



Zo, nu ziet het er zo uit. Hoe zal ik het presenteren?


Een lijstje van 25x25cm, dat bespatte ik met verf, nog wat papier eronder en wat gevonden gaasachtig materiaal.
Met textiellijm vast gezet en onder druk met wat boeken laten drogen.
Nu hangt het en ik ben tevreden.


Na Eunice waren er hier heel wat bomen om, een foto van zaterdag:


Zelfde boom op maandag, na mega veel regen.


 

Nu is het gelukkig droog en de zon schijnt, heerlijk. Het voorjaar lijkt op komst.
groetjes, Conny

 

12 opmerkingen:

miekequilt zei

Dat is nog eens een workshop zeg. Wat een enig kunstwerk is het geworden. Wat kan werken met lapjes en verf en " rommeltjes" toch heerlijk zijn.

Bertiebo zei

Wat leuk is dat. Origineel ook!

Bianca zei

Wow! Geweldig!

Knutselpret zei

wow wat mooi gedaan. mooiecreatie !!! wat veel regen hè de weilanden staan vol, maar van daag was het droog en scheen de zon. Dan ziet het er toch weer heel anders uit.

Floor zei

Ik moest wel lachen hoor bij het lezen van de tekst en het zien van de foto's.
Je propt er maar van alles in, zelfs een uien netje en een mondkapje.
Niet denken, maar hup er in en vastnaaien, ook nog een enge spin!
Maar het gekke is, het is uiteindelijk ook nog een leuk kunstwerkje.
Zou het Recycling noemen :-)

Josephine zei

Je hebt je heerlijk uitgeleefd op alle lapjes en frutseltjes,
het is een fraai kunstwerk geworden. Gelukkig dat de spin
nu het vaste middelpunt is.

Elizabeth zei

Helemaal uit je dak gaan met textiel, verf en vormen!
Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om te doen...
Wat heb je een leuke creatie gemaakt, al doende kom je tot zoiets.

Dientje zei

Prachtige creatie. Ik zou hierbij teveel nadenken voordat ik zou handelen. Ik geniet elke keer weer van wat je met ‘waardeloos’ materiaal kunt doen. Groet, Dientje

juffrouw Ooievaar zei

Wat een mooie creatie is het geworden :)
Waar het proberen en vrij experimenteren toe kan leiden, ik vind dat je er een kei in bent. Groetjes Anita

quiltlodge gerda zei

Wat is hij leuk geworden!
En ja, jammer van de boom!

Yvonne zei

Wat een mooie creatie maakte je. Je zou een tentoonstelling kunnen houden van al je leuke werken volgens mij.

Gonda Westra-Steursma zei

Een kunstwerk met een heel verhaal én alles van jezelf.