donderdag 3 februari 2022

Experimenteren met online workshop

In januari kwam ik op een blog een tip tegen voor een online workshop.

Het begon met een lap stof waarop je met twee of drie kleuren patronen aanbracht.
Met stokjes, sponzen, plakbandrolletje , kwast, een vork zelfs,  enz. 


Lekker vrij werken. 1 lap met een heel gevuld oppervlak, met op elke helft een hoofdkleur. 
Ik koos tuquoise en zwart. Dus op 1 helft is turquoise de hoofdkleur en op de andere helft zwart. Gewoon acrylverf want ik heb geen textielverf in huis.
Nadeel is wel dat een dichtgeverfde eogenlijk te hard wordt om nog te borduren.


Op een andere lap kwam een meer openstructuur met dezelfde kleuren.


Het idee was er een lange strook van te maken, maar ik versneed de boel eerst in kleine recht hoeken en dacht aan een klein tasje ofzo. 
Ik maakte dus een grote rechthoek met de kleine lapjes.


Daarna ging ik  borduren om verbindingen te maken met de ontstane vormen, of juist de grenzen wat te vervagen. Wat applicatie ook , met een lapje met letters dat ik verfde.


Voor en klein tasje werd het wel een erg druk patroon, dus sneed ik de lap in schuine stroken. Daarme werd het patroon meteen wat interressanter vond ik, dus werd het toch een lange strook. Op de machine op de ondergrond gefestoneerd. (want als je na het borduren gaat snijden, gaan er heel wat draden los.....oef)


En dan heb je een stook zelf geverfde en geborduurde stof.
Heerlijk mee zitten freubelen.
Voorlopig staat, ligt, hangt de strook op de piano, want tja, hoe etaleer je zoiets nou leuk...?





Ik was zo enthousiast over deze workshop dat ik lid geworden ben en nu meerdere workshops op het gebied van textiel kan volgen. (zolang ik het leuk vindt)
Leuk om nieuwe dingen te leren van enthousiaste textielkunstenaars.

Voor de ATC ruil die Mieke organiseert heb ik meteen wat kleine kaartjes gemaakt. Twee vliegen in een klap en een heerlijke week creabea bezig geweest.








Groetjes Conny

11 opmerkingen:

Knutselpret zei

Wow wat leuk ik zie nu ook veel langskomen cursus online. Ik denk dat dit ook een beetje de toekomst heeft.

Floor zei

Leuk om zo lekker met verf te "kliederen".
Heel leuk resultaat ook. Nu heb je een lange sliert, ben benieuwd of je er toch nog iets van gaat maken.
Misschien een groter tasje, maar dat is best lastig nu het een schuine sliert is.
Maar zo staat het ook wel artistiek.
Ik vind de kaarten ook super mooi!

Annelies zei

Mooi gedaan !!

miekequilt zei

Wat leuk om te zien hoe je de atc’s hebt gemaakt. Een enige techniek, leuk dat je die online volgde.

Dientje zei

Wat een ontzettend mooi resultaat, ook wat het geworden is. Ik ga de site is bekijken. De ATC’s zijn prachtig. Een genot om zoiets te mogen ontvangen. Groet, Dientje

Josephine zei

Echt een heel mooi resultaat Conny, mooi om te zien hoe je te werk
bent gegaan. De kleuren zijn ook erg mooi. Het gedrapeerde eindresultaat
is op zich al een fraai object.
En spannend om nog meer workshops op textiel gebied te gaan volgen,
altijd heel leerzaam.

Marjan zei

Fijn dat internet bestaat!
Ik heb de link naar de online workshop bekeken; wat een prachtige werken staan daar op.
Leuk om je gedachtengang te volgen met behulp van de foto's.
De ATC kaarten hebben een (voor mij) aparte rand. Is dat een steek op je naaimachine?

Elizabeth zei

Wat een ontzettend gaaf effect geven al die 'marks' op een lap stof. En de regelmaat van dicht op elkaar, lukraak of juist gespreid ver.. wat een verschil maakt dat...
Ik snap dat dit naar meer smaakt!
En het leuke is ook dat je nog van alles kunt maken met deze bedrukte stof.

conny's quilts en creaties zei

Ja, festonsteek op de naaimachine. Ik heb zitten varieren op de lengte en grootte van de steek.

juffrouw Ooievaar zei

Heerlijk creatief bezig geweest en nog een mooi en leuk resultaat ook, een geslaagd experiment :)
Groetjes Anita

Creative Fabrica Official zei

The New Free Best Graphics, Design, Embroidery & Font Bundles.
❤ Download 1 Million Design Free Just One Click ❤
You can download one million designs for free right now. Time is limited. So download for free now without delay.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://www.creativefabrica.com