zaterdag 29 april 2023

En nog steeds is er stof over.

Na het experimenteren n.a.v. de workshop van Sue Hotchkis had ik nog wat ideeën die ik wilde proberen. 
Ik werkte nu op mijn gelliplate.
Omdat die zacht is (itt een glasplaat) worden de lijnen wat steviger dan wanneer je hetzelfde op glas zou doen. 
Hieronder een aantal prints met een z.g.n. ghostprint. Patronen maakte ik nu met de achterzijde van een kwast, rollen met een geribbelde dop, ronde bewegingen met een oude pillenstrip, en de ronde opening van de dop...lekker spelen!

De meeste verf op de gelliplate wordt door t eerste lapje opgenomen,  maar er is genoeg om nog een tweede afdruk daarmee te maken. Dat noemen ze in t Engels een "ghostprint".  Daar weet ik zo gauw geen goede Nederlandse term voor.  Voordeel is meteen dat de gelliplate dan weer vrijwel schoon is. De tweede afdruk is vaak wat zachter van kleur en vaak vind ik het patroon dan mooier uitkomen. 

Ik heb er opnieuw van genoten om met de ideeën van Sue te spelen. 
Kijk maar mee. 
 






Keus genoeg om nu een abstract werk te gaan maken.  Maar eerst de lapjes strijken om de verf met textiel medium te fixeren.
Ik heb wel veel lol met mijn enorme lap van de kringloop.  Hij is nu nog niet op. ;)
Als je nagaat dat al de geverfde lapjes van de afgelopen week een formaat van ruim A5 hebben. Kun je je voorstellen hoe groot die lap was.  Veel meer dan een lit jumeaux laken denk ik. ;)
Nu maar eens wat gaan denken en proberen met een stofcollage. En dan is april bijna voorbij,  er moeten ook nog wat vakjes geborduurd worden. Mijn energie nog niet helemaal terug na de Corona, maar die hele ververij is maar mooi gelukt. 
Groetjes, Conny 

13 opmerkingen:

Bertiebo zei

Nou zo is het! Ik vind je lapjes hartstikke mooi! Leuk om te doen ook lijkt me

Knutselpret zei

Prachtig wat een creativiteit daar wordt je vrolijk van

Anoniem zei

Bijzonder !

Mvg.Ellen.

Judy zei

Wat leuk geworden! En leuk om te doen ook!

Janny zei

Wat een geluk om zoiets te vinden bij de kringloop, hier hebben ze nooit stof. Je lapjes zijn mooi geworden, benieuwd wat je ervan gaat maken.

miekequilt zei

Werkelijk prachtig, die hele serie die je gemaakt hebt. Ik vind het heel knap dat je iedere keer weer zulke mooie stoffen maakt.

Floor zei

Je gaat lekker met je lapjes. Fijn dat de stof nog niet op is, die komt vast van pas.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Josephine zei

Wat zal je met veel plezier hieraan gewerkt hebben, en het resultaat
is werkelijk in één woord, FANTASTISCH!!!

Dientje zei

Zo creëer je wel een eigen stoffen lijn. Leuk, lekker spelen met stof en verf. Het moet zeker een enorme lap zijn geweest. Zo heb je nog wel wat voor meer ideeën. Groet, Dientje

Marthy zei

Je hebt nu een voorraad prachtige lapjes, benieuwd wat je ermee gaat doen.

Gonda Westra-Steursma zei

Leuke experimenten, vaak met verrassende resultaten.

Annet zei

Dat zijn weer mooie resultaten, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Quilts and Newf's zei

Wat mooie lappen zijn het geworden
Altijd leuk om op een Jelly plate te werken