zondag 3 september 2023

Borduren augustus.

Voor mijn borduurproject "Ode aan mijn moeder" heb ik de maand augustus ook af. Nu met veel knopen uit moeders knopendoos, opgevuld met wat borduurtjes.  Hierbij wat kleurverloop dat correspondeert met kleur van de knopen.


September ligt nu nog maagdelijk voor me, met een voor qiilters bekend raster.  De log cabin. Dat wordt wel een uitdaging weer om te borduren. 


 Een andere uitdaging waar ik me voor heb opgegeven is volgens mij echt een kolfje naar mijn hand.  Het quiltersgilde stuurde de leden via email een oproep om mee te doen aan " van tekst tot textiel" . Een quilt maken n.a. v. een tekst die je aanspreekt.  (Ik wist meteen welke tekst ik ga gebruiken🙊) Er komt een zoom introductie en je wordt gekoppeld aan een maatje met wie je mailcontact gaat onderhouden gedurende het project.  Ik ben benieuwd of er meer bloggers mee gaan doen. 

Wat een cadeautje dit heerlijk weer.  Gister genoten we er van  op de zonnige uitmarkt  "wat'nkunst" in Roden (in de kop van Drenthe, ongeveer 5 a 6 km fietsen vanaf mijn Gronings dorp) Lekker op de fiets erheen.  Een half uurtje kunnen genieten van Ellen ten Damme. Wat een pracht stem! Daarna nog lekker wat rondstruinen langs de verschillende activiteiten. 


Straks nog een keer naar Roden om de kunstmarkt te bezoeken.  Ondertussen hebben we meteen al wat voorstellingen voor t komende theater seizoen geboekt in het sfeervolle kleine theater in Roden. 

Fijne week gewenst met veel 🌞!
Groetjes Conny


13 opmerkingen:

miekequilt zei

De lap wordt steeds mooier. Iedere keer weer een ander idee! Geweldig hoor. De uitdaging van het Quiltersgilde is echt wat voor jou. Ik ben heel benieuwd welke tekst je gaat gebruiken. En dan naar Ellen ten Damme! Wat een zangeres hè.

Janny zei

Leuk al die knopen, ben benieuwd wat je voor september gaat verzinnen. Ik weet nog niet of ik deze keer meedoe met de uitdaging, nog even over denken.

Judy zei

Wat leuk, augustus met de knopen! Ben benieuwd naar september! En ook al weer een nieuw project in het verschiet.

Dientje zei

Ik vind de knopen tussen de borduursteken leuk, het zijn ook mooie knopen. Ik ga niet meedoen met project van het Quiltersgilde. Ik ben wel nieuwsgierig naar de resultaten. Heerlijk dat zo'n evenement op fietsafstand is. Ik heb er bij ons niets van gemerkt. Heb je nog wat leuks op de kunstmarkt gezien? Groet, Dientje

Marthy zei

Prachtig Conny, hoe jij de kleur toepast rond de knopen.

Floor zei

Zeker ook leuk deze voor augustus.
Mooie herinnering al die knopen.

Annie Kingma zei

Geweldig dit borduurwerk met de knpen uit je moeders doos.
Echt spannend de nieuwe opdracht.
Je zal het best heel goed kunnen.
Ook wij genieten van het mooie weer.
Groetnis Annie

Josephine zei

Augustus is prachtig geworden. En heel fijn weer een mooie
uitdaging, ben heel benieuwd welke tekst je gaat gebruiken
en hoe dat er uit komt te zien.

Elizabeth zei

Zo op kleur werken vind ik heel mooi! Het is toch iedere maand weer een nieuwe uitdaging om het vlak te vullen. Leuk idee... de log cabin!

In de weer zei

Het wordt steeds mooier, wat zul je ervan genieten en er nog vaak in terug kijken !

Kitty zei

Ik weet (bijna) niks van quilten maar het lijkt me een hele opgave om aan zo'n project mee te doen. Het werk met knopen ziet er erg mooi uit. Ik volg je nog maar net maar ben benieuwd wat je ermee gaat doen.

conny's quilts en creaties zei

Als je aan de zijkant op mijn blog klikt op "ode aan mijn moeder" kun je er eerdere berichten over lezen

Kitty zei

Ik heb het inmiddels gezien Conny, mooi project! Had het kunnen weten, want op mijn eigen blog doe ik het ook zo🙈😜