dinsdag 12 september 2023

Apenstaarten patchen.

 Tijdens de maandelijkse bee werk ik steeds aan een vrolijk blauw, groen, wit project.  Veel foto's heb ik hiervan nog niet gedeeld.  Hoog tijd dus. Gister kreeg ik van een paar beemaatjes restjes blauw-groene stofjes. Snippers zijn al groot genoeg. 


Ik vond eerder ergens een foto op pinterest en werkte dat uit tot een patroon.  Het is het blok snaketrail (ook wel monkeytail) in combinatie met storm at sea blok.
Mijn werktitel is nu dan ook "apenstaart op zee". Ik geef mijn projecten altijd een Nederlandse naam.


Ik houd ervan als er secundaire patronen ontstaan.  Een ster en krullen.  Leuk!


Vandaag weer wat apenstaarten gemaakt.  Paperpiecing op de naaimachine.  Het blokje is heel klein (10 cm in het vierkant) Na een ochtendwandeling in de mist kan ik nu weer goed op zolder bezig zijn.  Het is heerlijk afgekoeld. 


Zie je de blokjes hieronder? Bee na bee aan gewerkt.... maar toen keek ik nog eens goed, legde ze in patroon en....Help! t is niet goed.  Wat wit is moet blauw, wat blauw is moet wit. 
72  63x fout en het niet gezien. (Pff net nageteld)
Dus 63 x een fout voorbeeld nagemaakt. 

72 63!

Oef.


Dus tijdens de augustus bee opnieuw begonnen.... nu wel goed. 



Nog even testen. 
Ja,  zo klopt het. 


De verkeerde blokjes zal ik anders verwerken in de rand of in een mini quiltje ofzo....

Groetjes,  Conny

17 opmerkingen:

juffrouw Ooievaar zei

Oeps!! 72x gelukkig dat je het zag én dat je genoeg stoft hebt om het goed te maken :)
Gaat vast mooi worden, intrigeerd wel, de naam die je eraan gegeven hebt.
Fijn hé dat het wat koeler is.
Groetjes Anita

In de weer zei

O jee, 72 foutjes is niet niks, maar je hebt weer nieuwe en de andere worden zéker ook nog wel voor wat moois gebruikt.
Je plaatkoek ga ik zeker eens proberen.

Annet zei

Oeps, gelukkig wordt het een prachtige quilt!

Knutselpret zei

Oepsie, maar het komt wel goed. Jou kennende

miekequilt zei

Wat jammer van al je werk. Natuurlijk kun je ze nog weleens ergens voor gebruiken, maar dat was niet de bedoeling. Het wordt een enige quilt met die mooie kleuren.

Janny zei

Wat een prachtige kleuren! Jammer van al dat extra werk, maar dat komt vast nog wel eens van pas.

Elizabeth zei

Ik vind dit een mooie kleurencombinatie! Jammer dat er zoveel blokjes 'fout' waren. Ik dacht eerst dat je ze los getornd had, maar dat is niet zo begreep ik aan het einde.

Dientje zei

Wat kun je je soms blindstaren op iets. Jammer van de foute blokjes, maar dit komt vast wel bij iets anders tot zijn recht. De combinatie van de blokken ziet er prachtig uit maar de kleuren doen het ook. Mooi project. Groet, Dientje

Bertiebo zei

Oh wat goed dat je het opnieuw hebt gedaan. Ik denk dat ik alles weggesmeten had. Nog niet in de vuilnisbak maar wel heel ver weg!

conny's quilts en creaties zei

Nee joh, die los getornde stof zou niet passen omdat de kleuren verkeerd om zaten en daarbij zijn het hele kleine stukjes. Het hele blokje is slechts 5x5cm

conny's quilts en creaties zei

Nou ik vond 't ook te stom voor woorden van mezelf dat ik het niet eerder had gezien..... maar ik vind het project te leuk dus even slikken en opnieuw beginnen.

Josephine zei

Dat is best wel balen Conny dat je pas later [te laat] achter
kwam dat het niet ging zoals de bedoeling is. Maar één ding
is zeker, project "apenstaart op zee" wordt een JUWEEL!!!
Prachtige keurencombinatie.

Floor zei

Wat een prachtig patroon en ook zulke mooie kleuren.
Lief dat je lapjes kreeg zodat je lekker verder kunt gaan.
Zo balen dat je zoveel blokjes niet op de goede manier had gemaakt.
Heel herkenbaar trouwens, want ik ben ook veel aan het lostornen momenteel :-(
Je bent weer lekker opnieuw begonnen, knap hoor.

Judy zei

Wat een prachtig patroon, die apenstaartjes! Maar ja, jammer dat je een fout maakte. Als je ze een kwartslag draait, kloppen ze dan nog steeds niet?... Zeg ik als leek.

conny's quilts en creaties zei

Helaas niet. Die driehoek maakte ik in kleur maar moet wit. Dan maakt niet uit hoe je hem neerlegt.

Marthy zei

Jeetje, wat een vervelend foutje. Ik ben ervan overtuigd dat jij het wel oplost.

Kitty zei

Wat een werk zeg! Wat dapper dat je opnieuw begonnen bent. Ik zou het, net als Bettie, allang in een hoek gesmeten hebben…