dinsdag 26 september 2023

Doorpakken.

Op 12 september vertelde ik op mijn blog over een blauw witte quilt waar ik aan werk. "Apenstaart op zee".
Ik had notabene 60 driehoekjes qua kleur precies verkeerdom gemaakt en dat moest dus over. 
Bij de bee had ik er al een stel (nu goede) met de hand gemaakt. 


Maar nu heb ik de naaimachine maar even ingezet om flink op te kunnen schieten, zo'n driehoekje maken met de hand wordt al gauw saai, dan schiet ik liever even wat meer op.


Eerst een hele stapel van driehoekjes gemaakt en daarna aan elkaar gespeld, in een lange ketting haal ik ze onder de machinenaald door, dat scheelt heel veel handelingen en ook veel draad.


Losknippen en openvouwen. Zo ging het lekker.



Inmiddels had ik ook alle apenstaarten (dat onderste blokje met die krul) de mini vierkantjes (ook op de naaimachine, met paperpiecing) van 5x5cm af en nu dus ook de witte driehoekjes aan elkaar.


Nu kan het leuke werk beginnen, het in elkaar puzzelen van de quilttop!
Rij voor rij leg ik ze op de grond.


Langzaamaan zie je het patroon ontstaan.


Goed opletten, want de apenstaart ligt steeds in een andere richting. Misschien zie je al dat er behalve krullen ook sterren te zien zijn, er lijkt wel beweging in te zitten.



Daar ligt het dan, alle blokjes liggen nog los, gelukkig kan het even blijven liggen, op mijn quiltzoldertje heeft niemand er last van. Ik ben voorlopig nogal druk met al mijn vrijwilligerswerk. Binnenkort ga ik rij voor rij de top verder in elkaar zetten, nog een hele klus, maar komt goed. Nog even doorpakken. 
Geen haast, t Is af als het klaar is...toch?
groetjes, Conny

 

14 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een prachtige quilt. De kleuren en het patroon passen perfect bij elkaar. Fijn dat je hem kan laten liggen want voor je het weet, doe je in je haast iets verkeerd. En hij komt echt wel af hè.

Judy zei

Prachtig! Wat een beweging zit erin!

Frea zei

Prachtig Conny.

Elizabeth zei

Dat ziet er heel gaaf uit! Wat een gepuzzel... Een foutje is snel gemaakt.
Heerlijk dat je de repen kunt laten liggen!

Josephine zei

Echt een schoonheid, en wat een luxe dat je het gewoon zo kan
laten liggen tot je verder gaat.

Marthy zei

Wat een werk maar het resultaat is verbluffend mooi.

Floor zei

Zo goed van je dat je de moed had om de blokjes overnieuw te maken.
Maar het is de moeite zeker waard, het ziet er nu al prachtig uit!
Alleen nog "even" aan elkaar zetten :-)

Bertiebo zei

Ja dat laatste is zeker zo! Wat wordt-ie prachtig!!

Dientje zei

Wat prachtig. Ik blijf er naar kijken. Er zit zoveel beweging in doordeweeks lijnen en kleuren. Dit wordt een super deken. Groet, Dientje

Knutselpret zei

Oh wow wat een mooi stukje vakwerk. En kunst want quilten daar komt nog heel wat bij kijken. Het ziet er nu al prachtig uit.

Janny zei

Je hebt hard gewerkt, hij wordt prachtig!

Gonda Westra-Steursma zei

Nog even doorpakken dus! En al een beetje kerst in de herfst.
Alle gekheid op een stokje [net als dat aapje!] het wordt prachtig. De combinatie van blauw/groen/wit en de draaiende staarten. Nog even te gaan. Het is nog geen kerst [!]
Gr. G.

Kitty zei

Prachtig! Diepe buiging!

Quilts and Newf's zei

wouw wat Prachtig , die kleuren zo mooi