zondag 16 juni 2024

Boekje versierd

Onlangs heb ik een boekje van Ac... versierd, mooie stevig vierkante bladzijden van 20x20cm. Een mooi formaat voor collages denk ik. 

Op de voorkaft maakte ik een collage met oude boekpagina's, een plaatje, gelliprint met sjabloon, wat verf en stempels. Zo wordt het een persoonlijk boekje.


Op de achterzijde ook een gelliprint,  versierd met zelfgemaakt stencil.


Ik wilde al langer eens een boekje maken met allemaal voorbewerkte pagina's. Dus ik ging aan de slag met de gelliplate en sjablonen. Soms nog wat stempelen. Een langdurig klusje omdat de bladzijden tussendoor moesten drogen. Een heatgun (een soort föhn) was daar wel handig bij. In de wachttijd printte ik ook wat door op los papier, daar kan ik dan later wel weer wat mee.


Dit kleurige boekje is klaar om verder met collages in te vullen.


groetjes, Conny

 

8 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een leuk boekje. En heel betaalbaar. Je hebt het al mooi bewerkt! Zeker heel geschikt voor de volgende challenge.
Ik kreeg er toevallig ook een van een vriendin, en had hetzelfde idee. voor de collages.
Het is inderdaad veel wachten tussendoor.
Heb er eens een bewerkt met aquarel techniek. Maak ik schetsen en voorbeelden in .
Je bent in elk geval al goed voorbereid voor de volgende collages. Fijn!


Frederika zei

Wat een mooi boekje. Handig om het zo klaar te hebben liggen voor je collage's.

Janny zei

Goed idee om het boekje voor te bewerken, zo kan je hem langzaamaan helemaal naar eigen wens invullen.

miekequilt zei

Wat een leuk idee. Ik heb u. De vakantie veel tijdschriften gelezen en heb er veel papier uit gehaald. Van de week maar eens kijken bij de action. Want ik raak geïnspireerd.

Josephine zei

Een kleurrijke voorbereiding voor wat komen gaat, iedere bladzijde
geeft de inspiratie op het moment van creëren. En deze boekjes zijn
inderdaad erg handig.

Elizabeth zei

Dat is inderdaad een hele klus! Maar wel handig om fijn aan het werk te kunnen.
Het boekje gaat misschien wel een beetje open staan door al het extra papier?

miekequilt zei

Vraagje: is het een (kinder)leesboekje of een tekenboekje?

conny's quilts en creaties zei

Het ligt bij de schetsboeken. Het heeft stevig papier dat aan aquarelpapier doet denken. Bruine kaft.