zondag 23 juni 2024

Knutselen met woorden

 Ik had zin om in het boekje met de geverfde pagina's collages te gaan maken. 

Ik lootte uit elk potje een woord: rust/telefoneren/waterbeestjes/letters

Oei, dat viel niet mee. Na meerdere combinaties geprobeerd te hebben is het dit geworden.

Op de achtergrond letters gesjabloneerd, rust is het kanoën op verstild water, een vintage plaatje van een telefonerende dame, en tot slot nog wat vissen geknipt uit een ansichtkaart en een kikker.


Een volgende poging: cijfers/vogel/rust/ontluiken

Rust heb ik met opzet nog een keer gepakt omdat ik dat plaatje van dat beeld rechts zo graag wilde gebruiken. (dat kan gewoon als je je eigen spelregels maakt ;)


Ik heb nu vrijwel helemaal in zwart-wit gewerkt. Ik merk dat de voorgekleurde bladzijden ook sterk de kleur van de collage beïnvloeden. 
Ik word er blij van om op deze manier collages te maken. 

groetjes, Conny

ps. Hoe verzinnen jullie je thema als je een collage maakt?

En doe je mee aan een collage uitdaging in het najaar? Lees de info rechtsboven aan de zijkant van mijn blog en geef je op.

8 opmerkingen:

miekequilt zei

Je bent echt heel actief, creatief en inspirerend bezig.

Hannie de Beer zei

Het is zeker heel bijzonder om in zwart wit te werken! Mooi !
Een goed idee van je potjes. Ik zoek vaak eerst afbeeldingen met de woorden die ik koos , en ga dan uitproberen ….

Judy zei

Wat leuk dat je zo geïnspireerd bent en doorgaat! Ze zijn weer heel mooi!

Elizabeth zei

Je krijgt altijd verrassende collages als je op deze manier met woorden werkt, en daarom blijft het ook zo leuk en is het nog eens verslavend ook:)
Ik heb in het verleden vaak gewerkt met één woord als prompt, en dat is niet altijd gemakkelijk.
Soms ook een mix van onderwerp-techniek-materiaal.
En wat ik ook nogal eens doe/deed is beginnen met plaatjes die ik zelf erg mooi vind of van een onderwerp dat me aanspreekt.

Frederika zei

mooie collage's. Leuk om het verschil te zien tussen de gekleurde en de zwart witte pagina's. Het werkt inspirerend. Ik kijk uit naar de volgende challenge

Adriaantje zei

Heel mooi, ik krijg gewoon nu al zin om het ook weer te gaan proberen

Janny zei

Heel mooi uitgewerkt, ik vind ze allebei leuk. Ik ga soms uit van een mooi plaatje en zoek daar wat bij.

Dientje zei

Lekker actief en creatief bezig geweest. Mooi. Groet, Dientje