dinsdag 18 juni 2024

Zelfgemaakt boekje

Eergisteren liet ik zien hoe ik onlangs het boekje links op de foto hieronder versierde.


Ik werkte met de gelliplate en had er vaak genoeg verf op om extra afdrukken te maken op ander papier dan in dat boekje links.
Ik had genoeg papiertjes geverfd om er een een nieuw boekje mee te maken. Dus ik vouwde de A4 doormidden, maakte 3 katernen op A5 formaat en naaide een boekje in elkaar.
Ik plakte de kaft van een heel oud boekje er op, lekker stevig en versierde dat in dezelfde stijl als het andere boekje.
Met een lint is het dicht te binden, wel handig want zo'n boekje met collages gaat vaak wat open staan.


De voorpagina


Achterpagina


En wat van de geverfde bladzijden met al een enkele collage.


Ik gebruikte ook sjablonen en zelfgemaakte stempels.










Ik word er helemaal vrolijk van en heb nu dus twee geverfde boekjes voor collages. Ben benieuwd hoe ik dat vind werken. De eerste collages waren al leuk om te doen, maar de kleur stuurt natuurlijk wel.
Ik hoop het te kunnen gebruiken bij de collage uitdaging dit najaar.

Groetjes, Conny



En doe je ook mee aan de collage uitdaging in het najaar? Lees de info rechtsboven aan de zijkant van mijn blog en geef je op.

 

9 opmerkingen:

Marthy zei

Enig!

Judy zei

Prachtig! Mooie basis voor collages!

Adriaantje zei

Prachtig, de covers, maar zeker ook de inhoud!!

miekequilt zei

Enig. Ik ga zeker ook zo’n boekje maken. En dan misschien ook eens een collage?

Frederika zei

Wat een leuk boekje is dat geworden. Leuk voor nieuwe collages

Hannie de Beer zei

Leuk! Je bent al goed voorbereid op de volgende challenge!

Marjan zei

Boekjes maken is altijd leuk. Bovendien heb je prints zo een mooie bestemming gekregen. Het lint is inderdaad een goed idee!

Elizabeth zei

Wat een mooie kleurstelling op de voor-en achterkant van je boekje.
Je kunt vooruit en lekker aan de slag straks...
Zelf vind ik het lastig om een boekje vooraf van gekleurde pagina's te voorzien; ik ben altijd bang dat het niet gaat matchen.

Dientje zei

Prachtige pagina’s zijn het. Houd je dan ook rekening met de collage die erop komt. Ik vind het heel bijzonder. De voor- en achterkant zijn al een genot om naar te kijken. Groet, Dientje