zaterdag 16 juli 2022

Van alles en nog wat.

De weken vliegen voorbij.  Maar mijn blogjes blijven er ver bij achter. 
Ik heb veel leuke dingen gedaan en kom er niet toe om er verhaaltjes bij te maken. 

Misschien eerst maar eens beginnen met wat foto 's die ik op mijn telefoon heb.  

Een paar weken geleden bezochten man, dochter en ik "de Kruidhof" in Buitenpost (Fr.).
Een prachtige botanische tuin. 



Voor kinderen is er een speurtocht  naar dit soort mini tafereeltjes.  Leuk om ze er mee bezig te zien. 




De tuin bestaat uit vele kleinere thema tuinen.  Steeds weer verrassend.  We bezochten de tuin vaker.  Leuk om per seizoen de verschillen te zien. 
Verrassend waren ook de tegels met gedichten. 


Ook wandelen we trouw elke dag,  en dan zie ik wel eens een gezicht in een boom. Zie jij hem ook? 


In de Volkskrant zag ik laatst wat foto 's met naam grapjes.  Op het blog Bertibo laat Bettie vaak ook gezichten en grappige  namen zien, deze laat ik nu hier zien. 




Afgelopen zondag bezochten dochter en ik het wolfeest in Balloo (Dr)
De schapen werden geschoren en daar is een  heel gezellige markt bij, met veel wol gerelateerde zaken. 

Natuurlijk kijk je dan ook in de schaapskooi.  Het is ongelofelijk hoe snel die scheerders een schaap uit zijn jasje helpen.  Ik heb de tijd een paar maal opgenomen.  Maar 4 minuten per schaap!!
Een heel schaap geschoren!
Tjonge. 
Zwaar werk lijkt me,  zeker in dat moordende tempo. 
Want, meteen door naar 't volgende schaap terwijl andere mensen de vacht oprollen. 



En toen mocht een hele groep schapen die klaar was, terug naar de wei. 
De bezoekers moesten even een haag vormen waar ze tussendoor konden lopen. 
Aarzelend. 


En toen ging het snel.  Sommigen sprongen een gat in de lucht van plezier.  Of omdat ze die zware v(r)acht kwijt waren?
(Rechtsboven op de volgende twee foto's zie je een springer ;)




Dochter kocht mooie sokken. 


En ik kocht wol om er zelf een paar te breien. 


Gezellig moeder-dochter dagje. 

Deze week kriebelt het quiltbloed weer door mijn aderen. 
Nu ik wat quilts heb afgemaakt, mag ik van mezelf iets nieuws beginnen. 
Ik heb al een tijdje drie projecten in gedachten die ik wil gaan maken.  Ik kan niet goed kiezen en bereid er daarom twee voor. 
Een lekkere bonte met heel veel stipjes. 

 


En een blauw project. 


Ik heb er geen patronen van maar laat me door foto's inspireren. 
Dus heb ik eerst veel zitten tekenen en rekenen. 
Daarna een speurtocht door mijn lappenkast en wat besteld bij Anneliefs (dat bovenste stapeltje op de blauwe bak)


Wordt vervolgd.
Fijn weekend gewenst. 

 

6 opmerkingen:

Dientje zei

Soms lijkt de tijd ook zo snel te gaan. Je / jullie hebben leuke uitstapjes gemaakt, heerlijk. Ik ben erg benieuwd naar de projecten die je in gedachten hebt. In ieder geval heb je wl wel leuke stofjes. Fijn weekend. Groet, Dientje

Bertiebo zei

Ha, ja, die had ik ook gezien in de VK. Grappig. Ik vind die sokken fantastisch, zowel de sokken van je dochter als de sokken die jij gaat breien!

Floor zei

Altijd leuk om gezichtjes ergens in te zien. Blijkbaar let ik daar niet op, nog nooit een tegengekomen.
Wat zullen die schapen blij zijn dat ze verlost zijn van die warme wol. Best wel laat dat scheren, maar gelukkig voor de hitte van volgende week klaar.
Spannend om met iets nieuws te beginnen, altijd leuk om te doen. Ben benieuwd.

miekequilt zei

Wat een leuke stapels stof. Ik ben heel benieuwd wat je gaat maken. Dat laat je ons toch wel zien hè.

Yvonne zei

Gezellig blogje met van alles en nog wat, gezellig uitje met je dochter. Kan me voorstellen dat de schapen blij waren hun zware en warme vacht kwijt te zijn. Mooie tuin en die foto's zijn hilarisch! Als ik vroeger naar mijn werk fietste kwam ik altijd langs tandarts Kies, de enige keer dat een tandarts me deed glimlachen.....

Gonda Westra-Steursma zei

Gezellige uitjes. Ook met onze uitjes gaat het vaak zo. Dochterlief koopt een product, ik vaak ook het materiaal om het te maken.