zaterdag 9 juli 2022

Weer een quilt af


Eerder deze week zette ik de laatste steekjes aan deze quilt.
De lapjes gingen jarenlang mee op vakantie tot het een fleurige top werd. Er zijn geen twee lapjes gelijk.
Gequilt op de naaimachine.
Ik noem hem "blokkendoos". 
Ik hou van het drie dimensionale effect van de blokjes. 


Vorig weekend gingen we naar Assen. Bij de parkeergarage bij het Drents museum zagen we deze mooie muurschilderingen.



In het museum bezochten we de prachtige tentoonstelling met Armeense schatten die nabij de berg Ararat zijn gevonden. 
Hieronder twee fraaie beelden.



We nemen op vakantie in het buitenland vaak wat stenen mee om in de tuin te leggen. In afwachting van een nieuw plekje liggen ze opgestapeld.  Steenmannetje heet dat geloof ik.


Groetjes,  Conny

 

15 opmerkingen:

Floor zei

Prachtig is je fleurige blokkendoosquilt geworden!
Geen idee hoe groot ie is, maar die gaat zeker je kamer opfleuren.
Die muurschilderingen zijn zo mooi, echt Kunst met een grote K.
Leuk die stapeltjes stenen. Hoorde van mensen dat ze die ook ergens opstapelen om mensen die ziek zijn kracht te geven.
Een lief gebaar.

Marguerite zei

Prachtige quilt is dit geworden.
Leuk die muurschildering.

Ineke zei

Prachtige quilt is het geworden! Jaren geleden heb ik ook zo'n blokkendoos-quilt gemaakt voor een baby in groen-tinten. Leuk steenmannetje ;-)

conny's quilts en creaties zei

Ik schat dat de quilt iets van 120cmx120cm is

Dientje zei

Prachtige quilt. Dit geeft altijd een mooi effect, boeiend om naar te kijken. Steenmannetjes zie je vaak in de bergen als een soort wegwijzer. Als je er 1 passeert, moet je er 1 aan toevoegen, is mij altijd verteld. Maar misschien zijn er meer betekenissen. Fijne zondag. Groet, Dientje

Josephine zei

Je quilt is prachtig, heerlijk kleurrijk. En als ik ze tel
kom ik op 163 blokken X 3 vlakken = 489 lapjes aan elkaar gezet👍
Mooie muurschilderingen, en leuk je steenmannetje, die krijgen
vast een bijzonder plekje in de tuin.

Vireya zei

Your Block quilt is beautiful! I also love the 3-dimensional effect of that design.

Bertiebo zei

Ik vind de quilt fantastisch, heb een hele tijd vergroot zitten kijken. En die murals... wow

Knutselpret zei

Mooi de blokkenquilt ik heb een gehaakte versie. Assen mooie stad

els zei

Wat is je blokkendoos mooi! Ik verzamel al een hele poos Dutch Heritage lapjes om er ooit ook een te maken, het driedimensionale effect vind ik fascinerend.
Heb je nog veel van die leuke quilts om af te werken of is je stapeltje nu
op? Fijne zomer.

miekequilt zei

Wat heerlijk, weer een quilt af. Wij zijn net terug van vakantie, dus eerst opruimen en bijkomen en dan ga ik ook weer aan de slag. Want iets af hebben is toch heerlijk.

Annie Kingma zei

Zo vrolijk en mooi je blokken quiltje ,kan je heel lang naar kijken. Leuke stofjes Groetnis Annie

Annet zei

Wat een leuke quilt!

Yvonne zei

Mooi en vrolijk blokkenquiltje.
Die stenen zijn leuk, ik neem ook altijd overal stenen mee, heb ze zelfs uitgegraven vanaf een heuvel in Central Park in New York, opgedoken in een meer in Maine, etc. Het zijn de leukste vakantiesouvenirs!

Gonda Westra-Steursma zei

De quilt is mooi geworden en het effect is goed zichtbaar.
Ook in Korea zijn er gestapelde stenen. Hier heeft het een betekenis, zoals bijna alles een betekenis heeft. De stapelstenen kunnen steeds groter worden. Met het plaatsen van een steen kun je voor jezelf een wens doen. Hoe groter de stapel... enz.