maandag 3 juli 2023

Borduren: juni

In mijn vakantie heb ik maar 1 dag een aantal vakjes gevuld en nu we weer thuis waren moesten er nog 6 ingevuld worden. 
Er zitten diverse gevonden voorwerpen in: paar stukjes draad of touw, een vormpje dat op een vis lijkt. Een gekocht Zeeuws knoopje, want mijn moeders moeder was Zeeuws. Thuis vond ik er nog vier in haar knopendoos, dus die kregen ook nog een plekje. 
Ik denk dat ik maar eens moet gaan noteren welke symboliek er voor mij in de diverse borduurtjes zit. 



Hier ligt de lap voor juli klaar.  De cirkels zijn al geborduurd.  In januari tekende ik alle verschillende rasters voor de maanden al en inmiddels zijn die allemaal geborduurd.  Klaar om verder in te vullen. 


Een half jaar vakjes borduren.  De tijd vliegt.  Soms gaat het moeiteloos  soms wat lastiger om iets te verzinnen.  Soms begin ik zomaar en ontstaat het vanzelf. 
Hier liggen de lappen onder elkaar.  Aan het eind van het jaar ga ik er een boek van maken. Een boek van stof,  vol herinneringen en symbolen mbt mijn moeder en ook mbt mijzelf. 


Voor de cirkels van juli  bedacht ik gisteravond, zou het leuk zijn er eerst gekleurde cirkels in te appliceren en dan pas te borduren. 

Vanmorgen bij de bee al een heel stel vastgezet.  Dan knip ik wat stof op de achterkant weg zodat het niet te dik wordt om te borduren. 



 Wordt weer vervolgd. 
Groetjes, Conny

9 opmerkingen:

Janny zei

Leuk al die verschillende vormen om te vullen!

miekequilt zei

Wat een leuk idee om eerst een ondergrond te maken. Je maakt er echt een prachtig werk van.
Goed dat je alles opschrijft, want het zou jammer zijn als je niet ( meer) weet wat je gemaakt hebt.

Dientje zei

Weer een prachtige pagina van juni. Alle pagina’s bij elkaar zijn nu ook al mooi. Ik wordt nieuwsgierig naar de juli pagina. Wat ga je doe met de gekleurde rondjes, hoe ga je ze bewerken. Ik zou zeker ergens noteren wat de betekenis van de versieringen zijn. Je vergeet zo snel iets, tenminste zo gaat het mij regelmatig. Groet, Dientje.

Floor zei

Wat zijn ze weer gezellig geworden al die borduurtjes van juni.
Heel slim om bij te houden wat je er allemaal in hebt verwerkt, want dat ben je over enige tijd vast weer vergeten.
Leuk om er souvenirs in te verwerken.

Josephine zei

Geweldig Conny om zo het eerste halfjaar samen te zien, werkelijk
PRACHTIG. Denk ook dat het heel handig is om allerlei aantekeningen
per maand te gaan beschrijven. Het gaat echt een TOP boek worden.
Leuk ook hoe je begint met de maand Juli begin, de applicaties vind
ik heel origineel bedacht, Succes!!!

Elizabeth zei

Wat is het toch een mooi (groei)project! Elk vakje heeft voor jou een betekenis, en het zou idd jammer zijn als je later niet meer weet waarom je iets hebt geborduurd in een bepaald vakje...
Ik ben ook heel benieuwd hoe je er een boek van gaat maken. Daar heb ik weleens ideetjes over verzameld en ook een keer iets van gemaakt. Ik geloof dat ik dat nog nooit op mijn blog heb laten zien, het is ook nog steeds niet af...
En dan nu de applicatierondjes.. wat enig!

In de weer zei

Wat mooi om ze zo allemaal bij elkaar te zien en wat zal dat een prachtig herinneringsboek worden.
Een prachtig werkstuk, zó creatief !

marga zei

Wat gaat het mooi worden. Leuk zoals jij herinneringen maakt op een lap stof. Ook fijn om te lezen dat je een rondje Nederland hebt gedaan. Als het weer goed is is het in Nederland ook goed vertoeven en is er heel veel moois te zien.
Groeten.
Marga

Gonda Westra-Steursma zei

Het wordt een prachtig en dierbaar herdenkings- en herinneringsboek uiteindelijk. Zo leuk al die persoonlijke dingen er in. Eigenlijk ben jij de enige die dat weet.