donderdag 27 juli 2023

Mallen maken

Kunnen jullie soms ook zomaar een hele tijd op pinterest kijken?
Het levert mij vaak veel inspiratie op en nu ontdekte ik gisteren een filmpje, waarin iemand uitlegt hoe je met een lijmpistool mallen kunt maken om mee te gelliprinten.

Lijmpistool......?!

Had ik die niet ergens, vergeten in een duister hoekje van een kast, liggen?
 


 Eh, ja,  hebbes! Gevonden!
Om je een idee te geven hoe weinig ik dat ding heb gebruikt.... de lijmstaafjes zijn nog geprijsd in guldens..... oeps. 

Nou ja, wie wat bewaart die heeft wat,  en ik kon meteen aan de slag, want 't oude ding deed het nog prima. 

De techniek komt hier op neer: op een hittebestendige strijkmat leg je bakpapier. Kledder hier  lekker lijm op met je lijmpistool.
Dek nu af met een ander stuk bakpapier en plet de handel door er met een oud boek ( in mijn geval)  over heen te schuiven nu de lijm nog heet is. 


Maak het zo vlak mogelijk. Laat afkoelen en dan voorzichtig het papier losmaken.  
Dat viel reuze mee.  Na wat probeersels ga je vanzelf wat bewuster vormen.
Ik laat er een paar zien. 








Dit was gister.  Ik ben vandaag,  leve de regen,  er al mee aan het printen geweest.  Dat laat ik morgen zien. 


Groetjes,  Conny

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuk idee. Ik kijk nooit op pinterest of insta dus ben altijd blij als een ander het wel doet. En dan de kennis met ons deelt. Bedankt.

conny's quilts en creaties zei

Graag gedaan Mieke.

Josephine zei

O ja Conny heel herkenbaar, kan mijzelf ook uren verliezen op Pinterest.
je komt zoveel vindingrijkheid tegen, en deze die jij nu beschrijft
ziet er ook veel belovend uit. Ben echt benieuwd naar je eerste uitwerkingen
dus wacht het rustig af.

Knutselpret zei

Wat leuk om dat zo te doen

Anoniem zei

Nog meer plastic in het milieu ,denk daar eens aan !

Mark .

Elizabeth zei

Ja, dat Pinterest... Praat me er niet van:)
Maar soms kom je wel hele leuke dingen tegen! Ik had dit wel eens ergens gezien, maar ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Je krijgt er wel hele mooie grillige patronen van en ik kijk al uit naar je afdrukken!

Floor zei

Wat een super idee is dat!
Goed dat je het lijmpistool nog kon vinden.
Ziet er zo leuk uit al die kringels.

conny's quilts en creaties zei

Beste Mark, daar ben ik me zeer van bewust. Als je goed las kon je lezen dat ik dat lijmpistool nooit gebruikte en nog lijm uit de gulden-tijd had. Ik zou nu geen lijmpistool meer aanschaffen.

Janny zei

Ook ik kan tijden op Pinterest kijken, het is een handige bron om ideeën op te doen. Je mallen zien er leuk uit, ben benieuwd of ze goed werken.

Dientje zei

Uren kun je zoet zijn op Pinterest. Nou ja, het houd je van de straat en geeft je ideeën. Leuke mallen zijn het geworden. Ik heb dit ook gezien op P. Ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat en hoe lang je de mallen kunt gebruiken. Fijn weekend. Groet, Dientje

Annet zei

Dit ziet er al heel leuk uit, ben benieuw naar je afdrukken!

Marthy zei

Ik kijk nooit op pinterest, heb er eenvoedig geen tijd voor of neem die niet, dat kan ook.

juffrouw Ooievaar zei

Wat een leuk idee, ik zag een paar hele mooie vormen.
Pinterest is hardstikke leuk, ik ben er regelmatig te vinden ;)
Groetjes Anita