woensdag 26 juli 2023

Van alles en nog wat.

Op de een of andere manier komt het niet zo van bloggen.
Te druk met leuke zomerse zaken denk ik. 
Zo waren we laatst na een mooie wandeling even in het schilderachtige Niehove en dronken daarna thee in het theemuseum in Hauwerzijl. 
Prachtige Groningse plaatsen om even aan te steken. 



Ik haakte een vrolijk tasje voor mijn dopper. (patroon vond ik via "blij dat ik brei")




En ik ben bezig mallen te maken om bij het gelliprinten te gebruiken.
Eigen ontwerpjes en wat plaatjes van internet.


Ik heb wat van die plastic snelhechters uit elkaar gehaald. Nu heb ik (redelijk) stevige bladen waar ik met watervaste stift mijn tekening op overtrek en dan uitsnijd.



Ik gebruik plastic zodat ik na gebruik de verf er weer af kan wassen en ze later opnieuw kan gebruiken. 


Maar nu eerst op zoek naar nieuwe mesjes want deze zijn te bot om nog fijn mee te snijden. 

Ik ben soms ook aan het borduren maar loop iets achter. 


Kortom, ik vermaak me wel ondanks de regen.

Groetjes, Conny

 

9 opmerkingen:

Floor zei

Wat een beeldig voortuintje daar in het dorpje.
Je tasje voor het waterflesje is heel leuk geworden, zo valt het lekker op.
Die plastic vellen zijn reuze handig. Koop ze altijd in de quiltwinkel om mijn quiltmalletjes te maken.
Je juli borduurtjes in de cirkels zijn zo leuk.
Cirkels doen het altijd goed hè.

Janny zei

Leuk zo'n tasje voor je Dopper. En handig om zelf mallen te maken voor de gelli plate, maar dan moet je inderdaad goede mesjes hebben.

Judy zei

Wat een leuk en handig tasje! Leuke mallen! Maar het leukst vind ik je borduursels!

Marthy zei

Dat hoesje voor de dopper, zo leuk. Moet toch ook eens gaan haken, hihi.

miekequilt zei

Lekker creatief bezig geweest dus. Slim om zelf je mallen te maken, zo kun je het helemaal naar eigen inzicht en idee maken. Het tasje is enig, wat een leuk idee.
En ik vind de eerste foto’s heel mooi. Echt genieten daar.

Elizabeth zei

Maar gelukkig is daar toch weer een berichtje van je! Het is al stil genoeg in blogland:)
In de zomer doe je toch weer andere dingen, dat herken ik wel.
Gaaf dat je die sjablonen zelf maakt, en waarom ook niet?
Ga je ze op stof of papier gebruiken?
Leuk tasje haakte je trouwens...

Knutselpret zei

Ja het is zomer en veel bloggers doen dan ook ff andere dingen. Maar je bent er weer met een gezellige post. Mooi Groningen leuk die plaatsjes of de tijd daar nog even stil heeft gestaan.
Mooie oude huizen.
Lekker bezig met mooie uitsneden voor een mooi vervolg straks

Dientje zei

Mooie mallen voor de Gelli plate heb je gemaakt. Dat Dopper tasje heb ik ook gezien. Lekker fleurig. Ik heb het patroon opgeslagen, voor een volgende keer. Groet, Dientje

Mijn Kleurenpalet zei

O, ja dat theemuseum is zeker de moeite waard. Trouwens ik vind Groningen verrassend mooi, vooral die kleine plaatsen. Het waait er net zoveel als hier in Friesland, maar heeft ook prachtige vergezichten. :-) Laatst nog het quiltersfestival bezocht, leuk. Niet alles gezien, ik was op de fiets.
En dat gehaakte tasje is ook erg leuk geworden.
Groet, Angela