donderdag 13 juli 2023

Waar is de middag gebleven?

Al een paar dagen had ik zin om op mijn zolderkamer met de gelliplate te gaan spelen. (Het uitzoeken van de vakantiefoto's komt nog wel) Door de warmte had ik het uitgesteld. Gistermiddag was het dan zo ver en voor ik het wist was de hele middag voorbij,

hihi en zo zag het er na de printen uit......

 

Bij het opruimen van de caravan ontdekte ik dat er een, al jaren ongebruikt, schetsboekje in lag. Op dat papier maakte ik allemaal blauwe prints. Hier en daar wat rood en wit erbij.


Ik maakte eerder al eens een boekje en dat wilde ik met dit papier ook, dus de prints maakte ik aan beide kanten. Dat ging vlot want het was nog wel zo warm op zolder dat de verf heel snel droogde.
Een paar aanvullende A-viertjes scheurde ik op maat.
Dat ruwe randje vind ik wel leuk.



Het op volgorde leggen van de blaadjes voor de drie katernen.
Zie je het geprinte hosta blad?  Die lukte goed, andere bladen helaas niet.
Verder heb ik een verzameling malletjes en allerlei voorwerpen gebruikt waarmee je patronen kunt maken.


In mijn vakantie kocht ik in een Duitse Kringloopwinkel een paar oude kleine boekjes waarvan ik voor dit project de stevige kaft gebruik. Er hoefde niet te veel afgesneden te worden voor de goede maat.


Mooie print er omheen plakken.



Voor- en achterkaft.


Gaatjes prikken in de drie katernen en ze met stevig bakkerstouw binden.



Plakken en even laten drogen.


En nog een keer voor de bevestiging van voor en achterzijde.



En daar is íe dan, mijn zelfgemaakte boekje.








Ik wil er mooie tekstjes in schrijven die ik in de loop der jaren heb verzameld.


De middag vloog voorbij en wat heb ik er van genoten!
groetjes, Conny

14 opmerkingen:

Janny zei

Zo leuk die foto met al die blaadjes op de vloer, heel herkenbaar! Je boekje is heel leuk geworden.

Judy zei

Time flies when you are having fun! Heel mooi geworden!

miekequilt zei

Wat Geweldig. Zo inspirerend hoe je hier bezig was. Leuk dat je ook schrijft hoe je alles gemaakt hebt. Bezig zijn met iets leuks is heerlijk, je vergeet er bijna de hitte door.
Bedankt voor het blogbericht, ik ga er zeker iets mee doen.

Marthy zei

Je bent lekker bezig geweest en het ziet er echt geweldig uit.

Elizabeth zei

Oh, uit ervaring weet ik hoe heerlijk dit is! Ik beleefde je middag via de foto's gewoon een beetje mee. Gelliprints drogen lekker snel, en dan kun je bijna achter elkaar doorgaan.
Je boekje ziet er heel leuk uit en leuke tekstjes zijn er genoeg. Ga je er ook nog plaatje bij doen?

Floor zei

Dat was een heerlijke rommel bij jou op zolder, overal blaadjes met verf die moesten drogen.
Je hebt er een leuk boekje van gemaakt.
Heel handig om een oude omslag te gebruiken.

Knutselpret zei

Wat mooi gemaakt altijd een verrassing hoe het uiteindelijk wordt denk ik

Dientje zei

Geen wonder dat de middag wegvloog met zo’n productie. Heerlijk om overal wat te kunnen neerleggen en er een mooi boekje van te maken. Het boekje is nu al prachtig zonder teksten. Groet, Dientje

marga zei

Heerlijk toch om zo terug te kijken op zo'n middag waar je ook nog iets moois hebt gemaakt. Leuk dat je met al die foto's en beschrijving ons laat zien hoe je het boekje hebt gemaakt.
Groeten
Marga

Annet zei

Dat is een mooi boekje geworden. Heerlijk om zo met de gelli plate te spelen.

Yvonne zei

Heerlijk, een middag doen waar je zin in hebt, lekker fröbelen en dan ook nog zo een leuk resultaat. Een welbestede middag!

ireneinhetatelier zei

Heerlijk, al die proefjes om je heen. Dat moet een fijne middag geweest zijn, wat een productie!
En het resultaat ziet er ook schitterend uit, prachtig boekje geworden.

In de weer zei

Oh wat mooi !
Ik kan wel geloven, als je daarmee bezig bent, dat de tijd dan vliegt !
PRACHTIG !

Kitty zei

Wat een geweldig mooi boekje!