vrijdag 28 juli 2023

Gelliprinten

 Zoals beloofd laat ik nu iets zien van wat ik gister gedurende de regendag heb geprint.  Met wisselend succes. 


Lijmmal


De lijmmallen waren soms wat te dik en kon ik er niet veel mee.  Soms hielp het om met een sponsje te deppen ipv de roller te gebruiken.
Maar soms viel het resultaat me gewoon tegen. Ik laat hier een aantal zien waar ik wel, of redelijk, tevreden over was. 

Lijmmal


Ook de zelfuitgesneden mallen heb ik gebruikt. Vooral de printjes  van mensfiguren en kraaien vind ik leuk geworden.



Zelf uitgesneden takje.


Bubbelplastic en wachtende mensen.


Een minder geslaagde lijmmal.


Testafdruk met de mens-silhouetten.





Zelf uitgesneden kraaien.  ( plaatjes van internet overgetrokken) 


Collage met kraaien in verschillende houdingen.

 
Zelfgesneden raster dat wel bruikbaar is voor collages.



Tenslotte nog wat mensen op het oude muziekpapier dat ik in een Duitse kringloop kocht tijdens onze vakantie.
Ik heb drie groepjes met silhouetten hier naast elkaar geprint. 


Ik heb weer genoeg materiaal voor collages of een boekje. 


Nu maar hopen dat het weer wat beter wordt. 
Want echt vrolijk word ik niet van dit weerbericht....



Groetjes Conny

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Leuke resultaten. Natuurlijk niet alles naar je zin, dat snap ik. Maar ik vind ze toch erg mooi. Vooral die met die mensen.
Ik weet zeker dat je er weer iets moois mee gaat doen.

Judy zei

Vooral die silhouetten vind ik erg mooi.

Dientje zei

Er zitten leuke printjes bij. Die mensfiguren en vogels komen er goed uit, ook het takje. Nu nog tijd om alle printjes te ver-, bewerken. Maar liever geen regendagen meer zoals afgelopen tijd. Goed weekend, groet, Dientje

Elizabeth zei

Spannend hoe je sjablonen dan gaan uitpakken bij het printen...!
Maar ze zijn leuk geworden hoor. En als je een witte posca-pen hebt, kun je de lijmmal-afdruk nog leuk bewerken door accenten te geven.
Fijn weekend!

conny's quilts en creaties zei

Dat is een goed idee. Dank je Eluzabeth

In de weer zei

Je hebt er prachtige afdrukken bij.
Mooi resultaat leveren ook de zelfgemaakte lijmpistool mallen op.
Wat een super idee.
Zo heb je nog wat aan regendagen !

Josephine zei

Echt heel verrassend wat je laat zien Conny, ZEER GESLAAGD!!!

Bettie zei

Ik vind ze erg leuk. Die mensen en vooral dat takje

Floor zei

Smaken verschillen, ik vind dit weer juist wel lekker.
Wat jammer dat de grappige slijm mallen toch een minder geslaagde afdruk geven.
Maar de mensen en de kraaien afdrukken vind ik prachtig gelukt!

Annet zei

Jammer dat de lijmmallen niet het gewenste resultaat gaven. Misschien kun je ze als stempel gebruiken als je ze op een stuk karton plakt? De uitgesneden mallen geven een heel mooi resultaat.