maandag 8 april 2024

Bee

Al tijden liet ik niks zien van onze bee " de freubelfreules"

Vanmorgen was het weer reuze gezellig. Ik zal wat van het werk laten zien dat vanmorgen op tafel kwam. 

Onze bee bestaat nu bijna 10 jaar, op de eerste bijeenkomst gaf ik iedereen wat stukjes van overhemden van de kringloop.  Twee leden hadden vandaag hun werkstuk mee waarin die lapjes verwerkt zaten. 











 











 Ik was  mijn versie met de overhemdstofjes vergeten mee te nemen vanmorgen,  maar die kan ik wel op mijn blog laten zien. Ik maakte er maar een klein quiltje mee.


Gister hadden we een gezellige familiedag nabij Utrecht. Op de terugweg zagen we een fantastische zonsondergang.  Mooie kleuren mede dankzij het Saharazand las ik vandaag. 

Wat een spektakel in de avondlucht!





Groetjes Conny



17 opmerkingen:

Kitty zei

Wat een prachtige werkstukken Conny! En wat leuk dat jullie al zo lang bij elkaar komen! Ehhh wat betekent bee?

Groet,
Kitty

miekequilt zei

Wat wordt er veel gedaan bij jullie. En zoveel verschillende technieken. Leuk hoor om al zo lang samen te komen.

Hannie de Beer zei

Wat komen er mooie quilts voorbij! Prachtig ! En leuk dat jullie Bee al zolang bestaat . Ook ik ben 20 jaar geleden ,jaren lang lid van een Bee geweest in Son en Breugel.
Maar op zeker moment was het niet zo leuk meer… verder rijden en zo …
Dus nu online groepjes!

juffrouw Ooievaar zei

Wat een creativiteit van de freules, echt mooi en wat zal het gezellig zijn op zo’n maandagmorgen:)
De lucht heb ik niet gezien, wat een prachtig gezicht, wij hebben aleen het zand gehad ;) Groetjes Anita

conny's quilts en creaties zei

Bee komt van het Amerikaans Engels: bijen. Zet een stel quilters bij elkaar en de ruimte "zoemt" als een zwerm bijen😇

conny's quilts en creaties zei

Ik vergeet nog te vertellen dat men in Amerika begon om quiltgroepen quilting bee te noemen en dat hebben wij hier in Nederland overgenomen.

marga zei

Leuk om te zien wat iedereen met de lapjes heeft gemaakt. Ik ga voor het vogeltje zo lief. Wat een prachtige lucht foto's.
Groeten
Marga

Knutselpret zei

Prachtig al die quilts en borduurwerk. Gezellig is zo n beetje. En geeft vast en zeker ook stimulans. De mooie lucht heb ik gemist :((ik lag vroeg in bed denk ik.

Kitty zei

Leuk weetje Conny! Grappig hoe de naam ontstaan is.

Judy zei

Zo'n leuk idee om oude overhemden te gebruiken! Mooie dingen zijn ervan gemaakt. Ik heb die mooie zonsondergang gemist, maar ik geniet van je foto's!

Dientje zei

Prachtige werkstukken. Ik heb enkel overhemden van mijn zwager ook in diverse quilts gebruik. Er liggen nog een paar kleurige van mijn man te wachten op hergebruik. De zonsondergang heb ik ook gemist. Groet, Dientje

Bertiebo zei

Allemaal spektakel. De kunstwerken en de natuur...

Frederika zei

Wauw daar was veel prachtigs te zien. Leuk om stof uit te delen en iedereen uitdagen er iets van te maken.
Wat een mooie luchten hadden jullie in Nederland

Marthy zei

Prachtige werkstukken waarvan ik het blauwe borduurwerk het allermooist vond. En de zonsondergangen waren ook niet mis.

Janny zei

Wat een variatie aan werkstukken, altijd gezellig zo'n bee! En wat een mooie foto's heb je van de lucht.

Josephine zei

Wat een fantastische werkstukken komen hier voorbij, lijkt me heel
mooi om van dichtbij allemaal te bekijken. Jou quiltje is ook een
lieverdje geworden. Prachtige luchten heb je geschoten, hier ook wel
fraaie kleuren maar niet zo intens als bij jullie.

conny's quilts en creaties zei

Nou dit fraaie uitzicht hadden we in de NO polder op de grens met Friesland, vrij uitzicht dus aan alle kanten