woensdag 10 april 2024

De derde collage

Deze week ga ik met een voor deze collage, bruikbaar lesje van stitchclub aan de slag. Daar komen weer stofjes en steekjes bij kijken.

De woorden van de week zijn: 
hobbelig  vrouw  geel  iets dat verbrand is

Ik kom er niet uit met "iets dat verbrand is" en ruil dat in voor het wisselwoord bloem.

 Mijn wisselwoorden:
bol
hand
scheef
bloem gebruikt
iets dat verbrand is
rits
blub

Ik maak rode hobbels met de rode stof op de grens met grijs. De lapjes zitten op een dun stukje batting, voor de quilters welbekend. Het is een soort dunne molton die je tussen de twee lagen van een quilt doet. Ik borduur daar wat bloemen op met geel.


Ik plakte het geheel in mijn boekje en naaide de lapjes met de hand extra vast met verticale lijnen.
Ik vond een leuke vrouw, die in mijn landschapje kwam te liggen.
Ik stempelde er nog wat gele cirkels op.



Een eenvoudige linker pagina er bij.



Hieronder weer de collage van Gerdien.



Ik vind het ontzettend leuk om steeds te zien hoe verschillend de uitwerkingen zijn met steeds dezelfde woorden. 
Gerdien heeft voor iets dat verbrand is er een lucifer in verwerkt. Aan die mogelijkheid heb ik geen moment gedacht.  En dat maakt het zo leuk, ieder associeert weer iets anders met de woorden. 
Kijk vandaag ook op de blogs van de andere deelnemers! Ze staan onderaan aan dit bericht. 



Voor woensdag 17 april gaan we aan de slag met: 
gezicht  breiwerk  cirkel  rood  


Kijk ook bij: Kitty,  ElizabethJannyJosephineMarjanIrene  Hannie Gerdien (zonder blog)  Rian Frederieke 

groetjes, Conny


16 opmerkingen:

Gerdien zei

Wat mooi gedaan!
Een feestje om alle verschillende collages en interpretaties te zien.

ireneinhetatelier zei

Oh, daar heb totaal niet aan gedach om stof en papier samen te gebruiken! Wat een prachtig werkstuk heb je gemaakt. En dan de bijdrage van Gerdien: zó’n andere interpretatie. Je zet elkaar aan het nadenken, heel stimulerend.

Hannie de Beer zei

Een heel bijzondere uitvoering Conny! Grappig de liggende dame ,,,

Hannie de Beer zei

Ook Gerdien heeft weer haar best gedaan , een heel aparte bewerking!

Elizabeth zei

Ik heb even heel goed zitten kijken, maar de vrouw is weer van papier. Leuk, die combinatie!
Het is een echte 'Conny-collage' geworden, vind ik.
Die van Gerdien is weer een totaal andere manier mooi. Zelfs een beetje grillig en kunstzinnig...
Wat is het leuk om al die verschillende interpretaties en uitwerkingen te zien!

Janny zei

Weer mooi gedaan de combinatie van stof en papier, leuk die losse draadeindjes. Die van Gerdien is weer heel anders, ook mooi.

Kitty zei

Ahhh, het is weer genietkwartier hoor, wat een leuke collages komen er al voorbij!
Conny hij is erg gaaf geworden. Tja, lapjes, dat was te verwachten natuurlijk ;) De kleuren passen zo mooi bij elkaar en het idee om de vrouw te laten slapen in het bloemenveld is ook superleuk.

Gerdien jouw collage is ook geweldig. Mooie contrasten! Ik heb ook aan een lucifer zitten denken, maar dan helemaal verbrand. Ik had alleen geen idee hoe ik dat dan moest verwerken, hahaha.

Frederika zei

Wat mooi. Leuk om zo stof en papier met stempelen en borduren te combineren. Ik zie er zijn vele mogelijkheden. Ben blij dat ik (hetzij later) ingestapt ben.

RiaN, Adriaantje zei

Heel mooi, zowel die van jou als die van Gerdien!
En allebei zo anders!

De Breimeisjes zei

Echt prachtig, het geheel van de twee pagina's.
Ja, een lastige, dat verbrande "iets". Op die van Gerdien lijkt het ook alsof het gebruikte papier rechts deels verbrand is. En de lucifer is een perfecte toevoeging.

Josephine zei

De dame slaapt als een roosje, heel leuk bedacht Conny, vind het een
zeer geslaagde collage geworden. Mooi van kleur,. Een mooi ook sde stekkjes die je hebt toegevoegd. Op naar de volgende.........

miekequilt zei

Prachtig, Conny. Wat een mooie collage heb je gemaakt. En dat je links ook iets doet, is heel leuk bedacht. Bij de andere deelnemers zie ik allerlei verbrands langskomen.

juffrouw Ooievaar zei

Weer twee prachtige collages, zo leuk alle verschillende uitwerkingen :)
Groetjes Anita

Dientje zei

Ik ben ook nu weer bijzonder verrast over alle uitwerkingen van de collage. Die van jou zijn ook weer prachtig. Groet, Dientje

marga zei

Zo verschillend en zo mooi geworden.
Ik vind het nog steeds bijzonder wat jullie maken.
Groeten
Marga

In de weer zei

De combinatie stof / papier is erg goed bedacht.
Erg mooi ook de manier van bevestigen.

De collage van Gerdien ziet er weer totaal anders uit.
Mooi die verschillen, met dezelfde woorden.