woensdag 3 april 2024

De tweede collage


De woorden van deze week waren:  
goud  driehoek  spiegel  vogel

Ik ben met papier bezig gegaan, Goud: de driehoek en t bovenste deel van de collage (goud behang)
Voor de spiegel koos ik water waarin de vrouw wordt gereflecteerd.
Op haar hoofd een vogel


Leuk om door de verzameling bewaarde plaatjes en papiertjes te gaan en tot een nieuw geheel te komen. Op de linker bladzijde weer een bijpassende pagina gemaakt, op ook weer gouden behang. (je vindt die op de behangafdeling van de  bouwmarkt)


Gerdien stuurde mij haar tweede collage omdat zij zelf geen blog heeft



Voor komende week:
hobbelig  vrouw  geel  iets dat verbrand is

Op 10 april op de blogs te zien.
Welkom aan de nieuwe deelnemers.
Kijk ook even bij de andere deelnemers vandaag!

Kitty,  ElizabethJannyJosephineMarjan,   Irene  Hannie Gerdien (zonder blog) Rian Frederieke

groetjes, Conny



20 opmerkingen:

Judy zei

Mooi!

Gerdien zei

Wat een prachtige collage! Ik geniet weer mee van alle creaties.

Hannie de Beer zei

Een hele chique collage met het goudbehang, en de spiegeling heel mooi bedacht en uitgevoerd Conny.

Ook Gerdien heeft er een fraai geheel van gemaakt , grappig de vogel in de spiegel! Leuk idee!

Janny zei

Leuk gedaan Conny, toevallig heb ik ook een plaatje met water gebruikt voor het spiegeleffect.

Marjan zei

Wat een goed idee om water als spiegel te gebruiken! (Mijn creahoofd is nog wat stoffig, ik heb daar geen seconde over nagedacht. Spiegel = spiegel, zei mijn hoofd, niks geen creatieve gedachte daarbij 😊).
Het goudbehang doet het goed; helaas worden bij onze bouwmarkt de boeken met staaltjes niet meer weggegeven...
Het gouden weefsel erop geeft je collsge een mooi 3D effect.

En dan de collage van Gerdien:
Wat leuk dat je dezelfde gedachte had als ik en de vogel in de spiegel hebt verwerkt. Jouw pauw is toepasselijk (zo trots als een pauw). De driehoekslingers vind ik super bedacht!

Hannie de Beer zei

Ik hoop dat Janny deze reactie leest, het lukt me niet om op haar blog te reageren . Heel jammer.. is een prachtige collage!

Kitty zei

Conny wat een geweldige collage, echt grappig die vrouw met een vogel op haar hoofd, ik houd wel van zulke gekke combi's. De linkerpagina is trouwens ook erg mooi met die grote uil!

Gerdien wat een leuke pagina. De pauw die uit de spiegel komt vind ik erg mooi. Zelf had ik ook zoiets bedacht, maar dan met een vrouw, hihi. Soms kom je toch op ongeveer dezelfde ideeën.

Josephine zei

heel mooi gedaan Conny, vooral de reflectie in het water is leuk bedacht.
De linker pagina is ook heel geslaagd, mooie uil ook.

Josephine zei

Vergeet ik nog te schrijven dat de collage van Gerdien ook erg mooi is geworden.

RiaN, Adriaantje zei

Heel mooi!

Knutselpret zei

Water als een spiegel gebruiken. Dat heb ik wel op mn foto s staan maar voor de challenge had ik dit nooit bedacht

Elizabeth zei

Goed bedacht die spiegeling in het water! Het is een hele mooie collage geworden; alles loopt vloeiend in elkaar over.
En dat gouden behang is echt bijzonder! De uil heb je er zelf op gemaakt?

De collage van Gerdien vind ik grappig. Die stoere vogel die in een 'tuttig' spiegeltje kijkt en dat kantje past er ook zo leuk bij!

De Breimeisjes zei

Wat prachtig, dat gouden behang als ondergrond! Al zou ik het niet aan de muur willen, 't is mijn kleur niet ;-)
Prachtige collages, heel mooi uitgewerkt. Erg leuk om te zien hoe verschillend de eindresultaten zijn met dezelfde woorden als uitgangspunt.

juffrouw Ooievaar zei

Ook weer heel mooi, ook die van Gerdien.
Zo leuk, dezelfde woorden en hele verschillende uitwerkingen.
Groetjes Anita

Dientje zei

2 prachige collages. De linker met de uil vind ik heel bijzonder, ik heb wat met uilen. Maar de rechter pagina vind ik ook prachtig. De achtergrond (behang?) is goed gekozen. Gerdien heeft ook een mooie collage gemaakt. Groet, Dientje

Frederika zei

Wat een prachtige collage's. Het gouden behang is erg stijvol. Leuk om jullie verschillende uitwerkingen te zien.

miekequilt zei

Wat een mooie collage. De tekst erbij vind ik ook prachtig. Je hebt echt succes met je actie. Ik geniet van alle kunstwerkjes.

In de weer zei

Sublieme vondst van jou om water te gebruiken als spiegel.
Dat goudbehang is ook leuk en vooral dat stukje open weefsel heeft wel wat.
Past allemaal mooi bij elkaar.

Complimenten ook voor Gerdien.

marga zei

Ik heb niet zoveel met papier maar bewonder jou/jullie werkstukken. Al die iedeeën geweldig hoe kom je erop.
Groeten
Marga

Yvonne zei

super leuk dit weer!