woensdag 24 april 2024

De vijfde collage


De woorden van de week waren: 
vierkant  turquoise  vis  scheur

Deze week een combinatie van verf en papier.

Turquoise is het gestippelde papier op de achtergrond. Linksonder knipte ik daar een vierkant van.
Middenboven een fikse scheur in de gelliplate print.
En vissen op de postzegel en gestempeld met wit (met een zelfgemaakt stempel)


En natruurlijk het bijpassende linker blad


Gerdien stuurde mij ook weer een mooie collage, ook bij haar zijn alle aanwijzingen weer prachtig verwerkt tot een geheel.



Voor1 mei gaan we aan de slag met:
zigzag  paars  gerafeld  insect

Kijk ook bij: 

Irene  Hannie Gerdien (zonder blog) Rian Frederieke
groetjes, Conny





16 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ik moest even heel goed kijken hoe je de vissen had gemaakt... ze komen zò kunstzinnig mooi uit op de prachtige achtergrond. Maar toen ik je tekst nog een keertje las, las ik dat je ze gestempeld had. Prachtig resultaat omdat de ene vis wat duidelijker uit de verf gekomen is dan de ander.
Wat een mooie collage!

Elizabeth zei

Vergeet ik Gerdien toch helemaal...
Wat gaaf hoe dit schilderijtje naar voren komt vanaf de achtergrond, en die knoopjes zijn enig bedacht!

Frederika zei

Een prachtige collage van beide. Zo mooi om te zien hoe verschillend een ieder met hetzelfde thema omgaat.

Kitty zei

Wat een leuke pagina's weer Conny! De linker doet denken aan waterplanten/wier, en de rechter is ook super geslaagd. De visjes staan er mooi op :)
Ik heb eigenlijk nog nooit zelfgemaakte stempels gebruikt maar je brengt me wel op een idee voor de komende week, die had ik nog niet helemaal uitgebroed ;)

Gonda Westra-Steursma zei

Altijd verrassend om te zien hoe iedereen de vier woorden op een verschillende wijze verwerkt.
Gr. G.

Kitty zei

Gerdien wat heb je een leuke vis gemaakt met die pailletjes als schubben zo over elkaar geplakt. Wat een priegelwerk zal dat geweest zijn. Mooie foto op de achtergrond en het doorkijkje is ook erg leuk gevonden.

Janny zei

Weer twee mooie collage's! Wat heb je dat leuk gedaan met die gestempelde visjes en de collage van Gerdien is ook erg mooi geworden, wat een werk met die knoopjes.

RiaN, Adriaantje zei

Mooi Conny, gaaf al de gestempelde visjes.

Gerdien, zo leuk die vis met de knoopjes en die achtergrond!

Knutselpret zei

Weer een mooi bijzonder exemplaar is het geworden

Hannie de Beer zei

Mooi Conny om de vissen ook te stempelen, weer heel geslaagd!
Ook die van Gerdien is heel bijzonder…met al die knoopjes een flinke klus maar erg leuk!

De Breimeisjes zei

Ah, wat geweldig, die gestempelde vissen, met je zelfgemaakte stempel ook nog! Ja, beide collages zijn weer prachtig.

Gerdien zei

Wat een mooie kleuren heb je gebruikt! Erg leuk ook je gestempelde vissen.

Josephine zei

Een mooie colleage is het geworden Conny, en een prachtig effect
geven die gestempelde visjes. De combinatie past ook weer heel mooi bij elkaar. De collage van Gerdien is ook weer heel geslaagd, ze heeft echt
een heel originele stijl van werken!!!

juffrouw Ooievaar zei

Ik moest eerst goed kijken, vissen op de postzegel, ja en toen zag ik ze ;)
De bijdrage van Gerdien vind ik ook weer heel erg mooi, leuk die knoopjes
Groetjes Anita

Marguerite zei

Wat mooi weer

Dientje zei

Prachtig. Zo mooi verbonden door de stipjes achtergrond. Groet, Dientje