woensdag 17 april 2024

De vierde collage

 Deze week kon ik aan de slag met: 

gezicht  breiwerk  cirkel  rood  

Ik had dit plaatje van een fraai kunstwerk en wilde dat wel gaan verwerken in deze collage. De twee dansers vormen haast een cirkel. In het midden , in een echte cirkel plakte ik een gezicht.


Ik schilderde en stempelde eerst weer op een stukje karton dat ik eerst met gesso bewerkte. Het geeft een mooie textuur aan de collage.
Rode verf en nog wat gestempelde cirkels.
Als je de foto vergroot zie je rond het hoofd wat stukjes papier met breiwerk erop afgebeeld.


Alle onderdelen zitten er in maar ik ben niet helemaal tevreden. Ik denk dat ik de kleuren een beetje saai vind zo. Nou ja, daar kijk ik later misschien nog even naar.
Tweede blad erbij met gevlochten gelliprints



Ik miste wat contrast in deze collage. Ik heb een paar dagen later ook een andere versie gemaakt met deze woorden. 
Breiwerk uit een oude " handwerken zonder grenzen" vormt nu de achtergrond.  Wat losse draadjes er aan gehangen.  Een gezicht,  rood en cirkels, allemaal herkenbaar en nu wat meer kleur contrasten. 


Op een dag dat ik niet zo fit was had ik laatst woorden uit krant en tijdschriften verzameld, om in collages te kunnen gebruiken.  Daarmee plakte ik de woorden van de week op de linker pagina. 


Ja, deze vind ik ook leuk, wat speelser misschien met die rode cirkels,  maar de textuur in de eerste spreekt me toch ook erg aan.  


Gerdien stuurde me ook weer een heel geslaagde collage. Ze heeft er letterlijk een breiwerkje bij gemaakt. 




Voor komende week:
vierkant  turquoise  vis  scheur
woensdag 24 april op de blogs.

Eens kijken wat de anderen ervan hebben gemaakt deze week.

Kitty,  ElizabethJannyJosephineMarjanIrene  Hannie Gerdien (zonder blog) Rian Frederieke

groetjes, Conny

22 opmerkingen:

Bertiebo zei

Zo zie je maar, ik vind juist de eerste heel erg goed!

Judy zei

Allebei mooi, vind ik.

Frederika zei

Leuk om je 2 verschillende versies te zien. De een meer kleurrijk dan de andere. Toch zijn ze allebeide erg mooi vind ik.

Elizabeth zei

Ja, dat plaatje wilde je natuurlijk gebruiken! Hoe mooi is dat...
En de achtergrond die je daarbij gemaakt hebt, matcht heel goed.
Je eerste collage oogt wat ingetogener, maar vind ik ook heel mooi!
En de tweede is een stuk luchtiger en vrolijker, maar ook prima.
Weer een heel andere stijl, maar dat kan juist leuk zijn.
Gerdien kan er ook wat van!

Kitty zei

Conny ze zijn allebei erg geslaagd vind ik. De eerste is wat rustiger maar heeft meer structuur en de tweede is wat speelser. Maar allebei echt erg leuk weer.

Gerdien wat een grappig gezicht heb je gemaakt, haha. Een hele vrolijke collage zo met die grote gebreide strik en dat hoedje erbij.

Anoniem zei

Kan mij voorstellen dat je niet tevreden bent ,erg vreemd deze constructie bijna griezelig .

Gr Marja.

Hannie de Beer zei

Heel goed gevonden allebei, met deze grillige beelden , het breiwerk en ook de tweede met een modern gezicht!
Knap gedaan!

Hannie de Beer zei

Ook Gerdien , een grappig ontwerp, met rode mopsneus en fraai breiwerkje om de hals .Leuk om al de verschillende werkjes te zien!

Floor zei

Smaken verschillende natuurlijk, maar ik vind je eerste collage mooier.
Ik hou wel van die rustige kleuren.
Vind het niet saai, maar wel heel sfeervol en sjiek.
Altijd leuk om te zien wat de anderen er van gemaakt hebben.

Adriaantje zei

Mooi om die twee te zien, totaal verschillend en in eigen stijl!
Stiekem vind ik de eerste het mooist en de tweede het leukst!

Heerlijk die van Gerdien, daar word je helemaal vrolijk van!

De Breimeisjes zei

Wat is er veel te zien op je blog, allemaal mooie collages, erg leuk en heel divers. Ik vind ze goed geslaagd.

Janny zei

Allebei heel verschillend en allebei mooi, de tweede is wel wat vrolijker.

Josephine zei

Prachtig Conny he je dat geweldig kunstwerk er in verwerkt hebt. En zelfs
tweemaal een uitwerking, beide vind ik ze heel geslaagd maar misschien de eerst toch de mooiste, naar mijn smaak dan natuurlijk. Maar dat is juist zo leuk dat een ieder een andere smaak heeft.

Josephine zei

Vergeet ik nog te schrijven dat ik de collage van Gerdien echt
zeer geslaagd vind. Je hebt telkens echt leuke ideetjes Gerdien,
mooi om te zien wat je steeds weer bedenkt.

Anoniem zei

Wat is er weer veel moois te zien deze woensdag!
Ze zijn allebei leuk geworden Conny. Heel verschillend van elkaar en beide hebben ze wat.

Anoniem zei

Gerdien;)

Marthy zei

De eerste, zonder meer. Echt heel mooi.

marga zei

Mooi hoor. Zo leuk om al die verschillen te zien.
Marga

Dientje zei

Beide collages zijn mooi, heel anders. Groet, Dientje

Anoniem zei

De eerste twee collages zijn in mijn optiek van een grote sierlijke elegantie en de vier woordopdrachten zie ik er duidelijk in.
Collage van andere blogger waar jij aandacht voor voor vraagt op je blogpost mag ook gezien worden en daar past: grappig geheel weer meer bij.
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

juffrouw Ooievaar zei

Je hebt er zelfs twee gemaakt Conny, zo creatief! En beide anders, maar allebei mooi :)
De uitwerking van Gerdien is ook zeer geslaagd en ook al zo creatief
Groetjes Anita

Knutselpret zei

Heel goed geslaagd vind ze wel wat hebben