woensdag 15 mei 2024

De achtste collage

groei  roze  zacht  iets uit de natuur

Groei vond ik lastig om uit beelden en ruilde dat in voor het wisselwoord hand.

Dit was wel een puzzel voor me deze week. Ik wilde graag wat schors of een veer verwerken die ik in het bos had gevonden. Maar kreeg ik niet voor elkaar, De hand was ook veel te groot.

Soms helpt het het dan alles maar even weg te leggen en er later opnieuw mee bezig te gaan.


Zacht werd de bank en de kussens erop, en ook die zachte poes.
Roze de achtergrond.
De vogel uit de natuur
En twee handen die de kat vast houden.



Ik was niet zo tevreden, op een of andere manier paste deze collage niet zo bij mij.  En toen ik op ons daagse ommetje dit vond: 


Prachtige gaasachtige bladeren.
Kunst van moeder natuur, ben ik nogmaals begonnen.


Ik nam er wat van mee, dit is bruikbaar voor " iets uit de natuur".


Dus een nieuwe collage,  en nu waren de ideeën er ook. Groei: jonge kinderen. 
Zacht: wat roze gekleurde lontwol.
Daarmee heb ik meteen alle ingrediënten voor de woorden van deze week. 




Dit is toch meer mijn stijl geworden denk ik.

Van Gerdien kreeg ik ook weer een foto van haar mooie achtste collage:







 Voor komende week hebben we deze woorden:

grillig  doorzichtig  zwart  man

groetjes, Conny

En vergeet niet ook even te kijken bij:
Irene  Hannie Gerdien (zonder blog) Rian Frederieke


19 opmerkingen:

Judy zei

Mooi! Wat geweldig dat je die bladeren vond.

Frederika zei

Het is een mooie collage geworden. Die bladeren zijn supermooi. Een cadeautje van de natuur. Stoer dat je weer opnieuw bent begonnen. Erg geslaagd

Elizabeth zei

Dat was een hele zoektocht deze keer voor je... Eigenlijk heb je de opdracht 3x gedaan.
Maar de laatste collage is wel echt wat bij jou past en ik snap dat je daarom niet tevreden was over de vorige pogingen. En toch vind ik die òok leuk!

Het leuke van de collages van Gerdien vind ik dat er alleen maar beeld is en je zelf de gedachtengang eruit moet halen...

Marjan zei

Je bent er flink mee zoet geweest! Grappig dat je tijdens je ommetje ineens de vonk voelde. De collages zijn heel verschillend, leuk om dat te zien.
De roze lontwol vind ik super bedacht!

Adriaantje zei

O wat mooi, die bladeren zijn een geweldige vondst er bij.
Maar alle drie de collages zijn mooi.

Ook die van Gerdien is goed gelukt, heel fijntjes vind ik die .

De Breimeisjes zei

Zo mooi, die bladeren! En groei lijkt een lastig woord, en toch zie ik bij iedereen prachtige vondsten.
Mooie collages, allemaal.

Hannie de Beer zei

Een hele zoektocht, maar prachtig de skeletbladeren.. Groei vond ik ook lastig,
maar dat heb je mooi opgelost.
Inderdaad past deze collage beter bij jou, je hebt er heel wat werk mee gehad!


Hannie de Beer zei

Een hele stijlvolle collage Gerdien, dat heb je mooi verbeeld...

Janny zei

Net wat je zegt, de tweede is meer jouw stijl, al is de eerste ook mooi. Als je het daar bij had gelaten was je zelf toch niet tevreden geweest. Ook die van Gerdien is weer mooi gemaakt.

Kitty zei

Oeh, het ging niet vanzelf deze keer hè Conny, en toch... bij de eerste kan ik me wel voorstellen dat je er niet blij mee was, maar de tweede is toch ook heel leuk hoor. Maar oké, de derde is het helemaal. Leuk dat je ook bladskeletten gebruikt hebt, en nog wel zelf gevonden, zó fijntjes! (De mijne kwam van de bloemenwinkel.) Het is een hele mooie collage geworden, super!

Gerdien wat een leuke vondst die zachte roze viltbloemetjes. Heel mooi plaatje heb je gebruikt en zulke lieve kleurtjes bij elkaar. Echt heel goed geslaagd weer!

Josephine zei

Ohhh geweldig die bladeren uit de natuur, op zich al iets waar geen
extra toevoegingen meer nodig zijn. Het is zo wel een heel mooie collage
geworden. Maar ook de eerste vind ik helemaal TOP. Daar straalt zoveel
kracht uit. Mooi ook de twee pagina's bij elkaar een heerlijk roze droom!!!

Gonda Westra-Steursma zei

Soms moet je even puzzelen voordat je het voor jou gewenste resultaat bereikt. Prachtige bladeren!
Gr. G.

juffrouw Ooievaar zei

Ja, de laatste collage dat ben jij echt, de andere zijn ook mooidaar niet van, maar minder jouw stijl.
Weer zeer geslaagd. Gerdien die kan er ook wat van zeg, weer helemaal top.
Groetjes Anita

Gerdien zei

Woei wat een proces! Maar het is een prachtig eindresultaat!

Floor zei

Best moeilijk om elke week weer iets te bedenken bij de woorden.
Die bladeren waar het groen tussenuit is gegeten zijn zo mooi en passen er goed bij.
Trouwens ook bij een woord van volgende week: doorzichtig.

Dientje zei

Ik snap dat je niet zo tevreden was, maar soms lukt het niet om je idee tot uitdrukking te brengen. War een simpele vondst niet kan doen. Heel mooi geworden.
Gerdien heeft ook een mooie collage gemaakt.
Groet, Dientje

Marguerite zei

Wat lijkt me dit moeilijk om te doen

miekequilt zei

De collage van Gerdien is weer prachtig. Leuk dat we toch kunnen zien wat zij steeds maakt. Jouw eigen collage vind ik prachtig. Een hele puzzel, maar uiteindelijk weer geslaagd !

Yvonne zei

Wat een creativiteit. Knap hoor zoals je uitdrukking geeft aan een paar losse woorden in een kunstwerk.