woensdag 8 mei 2024

De zevende collage

Aan de slag met: 

 iets van metaal  lucht  kind  groen

Het plaatje van het raam lag al even klaar om eens te gebruiken. Ik knipte de ramen er uit en plakte er een groenige achtergrond achter.

Het kind met de rolschaatsen zoals ik ze ook had in de jaren '60 vond ik in een overzichtsboek van oude Libelles. Eindeloos blokjes om in onze buurt met vele vriendjes en vriendinnetjes.
De lucht beeld ik uit met de luchtballon. En het stukje metaal is een oude munt die aan de ballon hangt.



De collage van Gerdien is ook weer erg mooi geworden:





Voor de achtste collage gaan we aan het werk met:

groei  roze  zacht  iets uit de natuur

Eens kijken wat de anderen gemaakt hebben deze week.
  
Irene  Hannie Gerdien (zonder blog)
groetjes, Conny




17 opmerkingen:

Gerdien zei

Wat mooi, je collage vertelt een verhaal!

Judy zei

Heel mooi uitgewerkt! En die van Gerdien ook!

Marjan zei

Net als Gerdien zie ik er een verhaal in; het kind zit voorovergebogen om de rolschaatsen aan te doen.
(Ja, die heb ik ook gehad en er ook veel gebruik van gemaakt. Vaak reden we met een groepje; wat zal dat een lawaai geweest zijn).
Het raam en de achtergond vind ik mooi. Het vervindt alles met elkaar.
Ik vind de ballon goed bedacht om Lucht weer te geven. Het muntje geeft het geheel een mooi accent!

Frederika zei

Het zijn allebei weer super mooie creaties. De luchtballon is een mooie vondst.

Kitty zei

Conny wat een juweeltje weer! De ballon lijkt naar buiten (of naar binnen?) te willen zweven, het plaat je van het kind is prachtig en het is ook zo'n mooi geheel. Super!

Gerdien wauw wat een mooie betekenisvolle collage zo met de ladder die naar de maan leidt. Het plaatje van het kind doet het prachtig met deze kleuren!

Hannie de Beer zei

Alweer een leuke collage . Goed gevonden het kind dat "gevaarlijk" uit het raam leunt! Goed bedacht, de luchtballon, en andere details!

Hannie de Beer zei

En Gerdien, wat een mooie collage met het meisje en de ladder, heel betekenisvol...

RiaN, Adriaantje zei

Prachtig Conny, dat kind geweldig! en ook die van Gerdien, zo heerlijk dromerig.

juffrouw Ooievaar zei

Weer twee mooie collages, ja ik weet het, ik verval in herhaling, maar ja, het is gewoon zo :)
Groetjes Anita

Elizabeth zei

Het is iedere week weer een eye opener om te zien hoe anderen de prompts hebben toegepast...
Je collage is leuk met dat raam en het kind zo klein even half voor de vensterbank.. een verrassend onderdeel. Dat is met de ballon en munt ook het geval en geeft een leuke spanning in het geheel!
De collage van Gerdien vind ik ook sterk...

De Breimeisjes zei

Ik dacht dat je al lucht had, door de lucht die te zien is door het raam. De luchtballon is een prachtige extra. Zo leuk, met dat muntje eraan.
Ook die van Gerdien is erg mooi. Prachtig, "het trapje naar de sterren".

Josephine zei

Echt een heel geslaagde collage Conny, prachtig van kleur ook.
Mooie details heb je toegevoegd. De luchtballon is ook prachtig
in het geheel, echt een blikvanger.

Janny zei

Wat een mooie collage Conny, leuk gevonden die luchtballon met het muntje. En die van Gerdien vind ik ook heel mooi met het trapje.

Marthy zei

Jullie collages vertellen beide een verhaal. Heel mooi. Ik had ze ook hoor, die rolschaatsen.

Knutselpret zei

Wat mooi weer en wat wordt er veel fantasie in gebruikt

Floor zei

Ook weer leuk geworden deze collage.
Knap om iedere week maar weer wat te bedenken.
Rolschaatsen.... ja die had ik ook in de jaren 50/ 60.
Voelde me net Sjoukje Dijkstra als ik er op reed.
Alleen die sprongen hè, die lukte niet zo goed. :-)

miekequilt zei

Wat een mooie collage, Conny. Echt weer eer van je werk.
En Gerdien heeft ook weer iets moois gemaakt.