woensdag 22 mei 2024

De negende collage

 

  Tjonge , de een na laatste collage alweer. Ik vind het erg leuk om te werken met zo willekeurig gekozen woorden.

Voor deze week zijn  dat:

grillig  doorzichtig  zwart  man

Ik had de duikende man al even apart gelegd voor deze collage. De zwarte merel lijkt zo een roofvogel die de man draagt. Grillig is het papier rechtsboven en doorzichtig de bijna onzichtbare lichtgrijze organza die ik eroverheen plakte.


De blauwe organza is hier beter te zien



De collage van Gerdien:



Volgende week zijn we alweer toe aan de finale van deze collage uitdaging met de laatste woorden: 
blauw  gaas  strepen  een knoop

Ik ben benieuwd wat de anderen maakten.
Irene  Hannie Gerdien (zonder blog) Rian Frederieke

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mee te doen of om mee te kijken. Nog een collage te gaan.
groetjes, Conny

Ps  voor de liefhebbers van nog zo'n collage uitdaging organiseer ik er weer een in september.  ( Zie komend blog van mij op 31 mei)







17 opmerkingen:

Judy zei

Mooi is ie weer! En die van Gerdien ook!

RiaN, Adriaantje zei

Mooi Conny, vooral die duiker is geniaal.
Het is weer een mooi geheel geworden.

Gerdien: in één woord: geweldig Sherlock op z'n best!

Kitty zei

Heel gaaf Conny! Die merel staat er echt zo bij alsof hij zeggen wil: Deze is van mij! Niemand komt eraan! Mooi geheel zo.

Gerdien wat een superleuke collage weer. Ik moest even denken over het doorzichtige maar het is natuurlijk een vergrootglas (en geen spiegel ;) )

Janny zei

Deze is weer erg leuk, Conny! En ook die van Gerdien mag er zijn, erg origineel.

Floor zei

Ook weer zo leuk gemaakt Conny.
Dacht even dat de duikende man een tak was waar de merel op zit.
Dat blauwe organza is ook heel mooi er bij.
Volgende week alweer de laatste.

Gerdien zei

Wat heb je de woorden weer origineel verbeeld!

Frederika zei

Geniaal zoals jullie de woorden gebruikt hebben. Mooi die man die "vervoerd" wordt door de merel.
De man met het vergrootglas vindvik ook super gevonden.
Ik heb er veel plezier aan beleefd, zowel aan het meedoen, als aan het kijken bij jullie. Veel geleerd. Ik doe zeker mee in september.

Hannie de Beer zei

Ook weer goed bedacht, de “hangende man “heel origineel!
Een leuke collage..



Ook de Sherlock Holmes van Gerdien is super, met zijn vergrootglas!

miekequilt zei

Haha, die vogel staat er zo heel mooi op. Mooie collage. Jammer dat het volgende week de laatste is.
Ik heb vast iets gemist… gaan jullie in september verder?

conny's quilts en creaties zei

Ja, iedereen is zo enthousiast dat ik het in september weer wil organiseren. Opgeven vanaf eind mei via mijn blog

juffrouw Ooievaar zei

Mooi gekozen weer, klopt het dat ik onder de blauwe organza een vrouw zie en geen man?
Gerdien heeft ook weer een mooie bijdrage gemaakt.
Groetjes Anita

Elizabeth zei

Ja, ik moest ook even goed kijken naar de duiker en dacht ook aan een tak. Maar dat komt natuurlijk door de vogel...
Ik vind het een prachtige collage geworden!
Organza is toch een dunne stof? Het lijkt net vloeipapier in je collage, maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn.
Oh, wat superleuk dat er een nieuwe challenge komt in september!

De Breimeisjes zei

Ja, heel leuk uitgedacht, mooi met de organza! In het echt zal het er nog mooier uitzien.

conny's quilts en creaties zei

Dat is de extra bladzijde

Josephine zei

Een ijzersterk duo Conny.
Heel origineel en prachtig van kleur ook.

Josephine zei

En de collage van Gerdien is ook zeer geslaagd!!!

Dientje zei

Prachtig gemaakt. Ik kijk eerst naar de collage en dan pas wat erbij wordt geschreven. Dus ik dacht eerst wat doet die man en de vogel. Heel mooi gevonden.
De collage van Gerdien is ook prachtig met het silhouet van Sherlock.
Groet, Dientje