vrijdag 24 mei 2024

Spelen met collages

Ik heb de smaak te pakken met het maken van collages.  Misschien wel omdat het steeds een overzichtelijk werkje is dat redelijk vlot af is. 

Voor een vriendin maakte ik een uitnodiging in de vorm van een collage. 


Op pinterest vond ik een idee om papier een oud uiterlijk te geven door ze in ( sterke) koffie te drenken/ beschilderen. 
Daar passen de bladskeletten die ik in het voorjaar vond goed bij qua kleur. 
De koffiegeur overheerste eerst nogal maar trekt gaandeweg gelukkig wel weg. 



Groetjes,  Conny

10 opmerkingen:

Judy zei

Die bladvormen doen het goed op het gekleurde papier. Zelf heb ik wel eens papier en stof 'verouderd' door in sterke thee te drenken.

Janny zei

Prachtig op dat oud gemaakte papier! Ik zou het zelf nooit in koffie doen, dat lust ik namelijk absoluut niet en ook de geur vind ik vreselijk, maar met thee kan ook wel denk ik.

Hannie de Beer zei

Echt prachtig , met de skeletbladeren, en de in koffie gedrenkte bladzijden!

Marthy zei

Mooi gedaan. Lijkt me leuk om zo'n uitnodiging te krijgen.

Josephine zei

Leuke uitnodiging heb je gemaakt Conny, grappig om te ontvangen ook. En is de leuke dag inmiddels al geweest?
De koffie werkt prima inderdaad maar thee ook hoor, gebruik het zelf al jaren op deze manier, ook voor lapjes stof werkt het goed. En de verschillende theesoorten kleuren ook weer anders. In combinatie met de bladskeletten is het heel fraai om te zien. Het zijn wel wel snelle werkstukjes op deze manier👀

Frederika zei

Wat mooi zijn de koffiecollages. Weer een leuk idee. Ik kijk uit naar je volgende challenge en doe zeker weer mee. Het is zo leuk om het een en ander uit te proberen.

miekequilt zei

Wat een enige collage/ uitnodiging. De andere werkjes zijn ook enig. Een goed idee, de koffie.

Kitty zei

Wat een prachtige uitnodiging heb je zo gemaakt Conny. De andere pagina's zijn ook geweldig, de bladskeletten hebben een mooi plekje gekregen zo.

Yvonne zei

Lapjes in de thee kon ik al, maar van papier in de koffie had ik nog niet gehoord. Weer iets geleerd, ziet er hartstikke leuk uit.

Elizabeth zei

Zo wordt een uitnodiging nog persoonlijker...
Ik vind het ook erg leuk om collages te maken, zeker als het bijna vanzelf gaat!