woensdag 5 april 2023

Dear Jane: Het laatste draadje is afgehecht!!!

Voltooid.
Af.
Klaar.


In 2009 begon ik aan de quilt die vrijwel elke quiltster wil maken. 
 De Dear Jane quilt.
 De originele quilt werd gemaakt door Jane Stickle gedurende de Amerikaanse burgeroorlog.   Brenda Papadakis maakte er een boek van met de patronen van 225 blokken.
Sindsdien waagden heel veel quilters wereldwijd het hem na te maken. 
Ik koos er voor om met reproductiestoffen te werken,  zoveel mogelijk verschillende.  


De blokken zijn soms heel ingewikkeld,  soms juist heel gemakkelijk. 
Soms ging het vlot, soms langzaam. 



Het doorquilten bleef soms jaren liggen vanwege artrose pijn in handen, armen, schouders of gewoon omdat er geen tijd voor was. Maar als het kon pakte ik Jane er weer bij, dan maar een blokje per keer doorstikken.
En eergisteren was ineens ook het laatste blokje klaar. 
Vlot een bies maken en er met de naaimachine aanzetten. En dan nog twee middagen de bies aan de achterzijde met de hand vastzetten. 
En dan ineens ligt hier het laatste draadje!
       Voor het laatste stukje van de bies. 


Afgehecht.
Zucht.
Klaar.
Blij 
Heel blij.
Genieten.
Mijn dear Jane is af!







 Nu kunnen we er ons in hullen, ons onder warmen en gebruiken. 

Fijne week gewenst, Conny

23 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat een pracht en wat heerlijk!

miekequilt zei

Wat een doorzettingsvermogen ! En met een prachtige quilt als resultaat. Heerlijk dat hij af is.

Winny zei

Prachtig!

juffrouw Ooievaar zei

Wat istie mooi!!!!
Ik kan me voorstellen dat je er super blij mee bent.
Je kunt er naar blijven kijken, elke keer zie je weer iets waar dan weer je oog op valt.
Heerlijk genieten van het feit dat hij af is, dat heb je toch maar mooi gefikst ;)
En ‘s-avond is het toch nog fris, heerlijk om hem dan te gebruiken, of blijf je eerst nog naar de quilt kijken :-)
Groetjes Anita

Frea zei

Proficiat Conny. Eindelijk af.

Marthy zei

Wat een werk moet dat geweest zijn. Een waar kunstwerk waar doorzettingsvermogen voor nodig was. Diep respect!

Josephine zei

Het is een JUWEEL geworden Conny, en kan me goed voorstellen dat je
nu blij bent dat het voltooid is. Vind de dunne bies er omheen ook
heel fraai staan. Lijkt me ook geweldig om aan de wand te hangen.
Geniet er volop van !!!

Vireya zei

Congratulations on finishing this beauty, Conny!

Judy zei

Wat is ie prachtig! Petje af!

Petra zei

Wat is die mooi geworden! Gefeliciteerd!

Tilly zei

Gefeliciteerd Conny, wat een prachtige Dear Jane is het geworden, daar mag je trots op zijn.

Annelies zei

Wat een mijlpaal geweldig !

Dientje zei

Wat prachtig is de Dear Jane geworden. Daar ga je lekker van genieten. Ik heb besloten om hem/haar niet te maken. Boek en mallen aan een vriendin gegeven. Maar ik vind het altijd wel een genot om naar te kijken. Al die verschillen door stof gebruik, op kleur, quiltwerk. Groet, Dientje

Mijn Kleurenpalet zei

Prachtig mooi, en je mag zeker trots zijn op jezelf! Heb je alle blokken met de hand genaaid?
Ik heb pas de beginnerscursus gedaan, dus nu heb ik nog meer bewondering voor zo'n deken. Wat een werk! Je blijft er naar kijken 😃👍.
Groeten uit Friesland.
Angela

conny's quilts en creaties zei

Ik heb bijna alle blokken op de naaimachine gemaakt.(Ik patch niet graag met de hand) Met oa hulp van instructies op het blog That Quilt.

Mijn Kleurenpalet zei

Oké, ik hoop dat je er nog heel lang plezier aan beleefd.

Floor zei

Je krijgt heel veel positieve reacties zie ik wel.
Dat kan ik me voorstellen en ik sluit me er helemaal bij aan!
Je Jane is echt schitterend geworden.
Het heeft dan lang geduurd, maar nu is het dan ook genieten.
Vind het knap dat je de bies er met de naaimachine hebt aangezet, dat is mij nog nooit gelukt, dat gaat altijd mis.
Aan de muur zou ze ook heel mooi staan.
Groetjes,
Floor

Marjan zei

Het is je gelukt je Jane af te maken en hij is SCHIT-TE-REND! Hier mag je heel trots op zijn. Wat een prachtige quilt is het geworden.
Ik heb een paar jaar geleden een deel van de Dear Jane geborduurd, maar moest er helaas mee stoppen omdat mijn duimen zo'n kleine naald niet goed meer vast kunnen houden. Het hangt in de gang en ik geniet ervan, maar zo'n mooie complete als de jouwe is het niet 😊

In de weer zei

Wat een prachtige quilt en wat een gigantisch werk moet dat geweest zijn, maar het is je gelukt.
Fijn van gaan genieten nu !

marga zei

Als ik lees hoe het eindelijk gelukt is om de D.J. af te maken kun je daar trots op zijn. Het is een geweldige mooie quilt geworden dus nu tijd om hem/haar te gebruiken en van genieten dat hij af is.
Fijne Paasdagen. Gr. marga

Knutselpret zei

Sprakeloos........wat een beauty. Even uitvergroot op pc. Super elk blokje zo verschillend. Super knap en wat een geduld

Yvonne zei

Gefeliciteerde Conny! Wat een heerlijk gevoel is dat hè? Eindelijk af, wat een werk is die quilt, maar wat een genot als je er van kan genieten en vooral kan zeggen; Ik heb een Dear Jane gemaakt! Welkom bij de club!

Quilts and Newf's zei

Wauw , hij is prachtig geworden , je Dear Jane .