dinsdag 25 april 2023

Nog meer geverfd

  Na het katazome experiment uit het vorige bericht had ik nog wat rode en blauwe luvo batikverf over. 
Ik maakte er verschillende verfbakjes mee. Het rood bleek meer roze te verven dan rood,  en gemengd werd het paars. 

 

T zijn maar kleine bakjes. Ik legde er wat lapjes wit katoen in ( van een gigantisch stuk katoen dat ik voor 2 euro bij de kringloop heb gekocht) En ook nog wat draden en kantjes mochten in het verfbad.
Hier hangen de lapjes te drogen bij de katazome lapjes.


Na het drogen vond ik de meeste lapjes  nogal saai eigenlijk.  Ik zag ergens op een blog dat iemand de geverfde stof ging stempelen. Dus even geprobeerd.  Mwah....


Met zelf gesneden gum- stempels stempelen dan?  (ook bij een mede Blogger gezien) Dit vind ik al wat aardiger. 


Uiteindelijk heb ik de meeste lapjes op de gelliplate met een stencil (van de action) een stippen patroon gegeven. Mmmm, had ik dat stencil misschien ook wel voor katazome kunnen gebruiken?


Het is zo wel meer een geheel geworden waar ik misschien wel iets mee kan. 

Hier onder nog de bijpassende draadjes een kantjes.


Ik heb me er op een regenachtige dag prima mee vermaakt. 

Maar.... wordt vervolgd. 
Groetjes Conny

 

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Het is een mooie serie lapjes geworden, vind ik. Daar kan veel mee gedaan worden.

Elizabeth zei

Nee maar, je hebt nu een heel assortiment in hetzelfde kleurengamma. Oh, wat leuk zeg.. Ik vind al je lapjes goed gelukt hoor! En dan al die draadjes en lintjes erbij; zie het al iets heel moois worden!!

Floor zei

Zo bij elkaar heb je toch een hele mooi verzameling gekleurde lapjes.
Misschien samen gebruiken met een licht stofje er bij in een quiltje?

Dientje zei

Wat een kleurige was heb jij, haha. Mooie kleuren en wat leuk met de bewerkingen van de Gelli Plate. We gaan de lapjes, kantjes en garen vast terug zien in een project. Groet, Dientje

Josephine zei

Een fraaie serie lapjes is het geworden, en zeker goed te gebruiken.
En Ohhh ,inderdaad Conny, dat stencil van de Action had je zeker voor
de Katazome kunnen gebruiken en daar sta je door je enthousiasme dan
even niet bij stil. Had je een hoop werk gescheeld.

Marthy zei

Ik moet gewoon even lachen. Terwijl je nog bezig ben met het een denk je al weer aan het vervolg, zo leuk van je.

Knutselpret zei

Oh wat is dat leuk om te zien de kleurige lapjes dat is al wat maar dan nog bedrukken is helemaal fantastisch. En nu wel benieuwd wat je er mee gaat doen

Judy zei

Dat ziet er leuk uit!

Willy zei

Ik hoop natuurlijk heel erg op mooi weer, maar zo'n regenachtige dag levert bij jou wel heel mooie stofjes op. Leuk om te zien hoe zo'n proces kan gaan. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.

marga zei

Zo leuk om te zien wat je doet als het regent. Hoe kom je er op. Het is allemaal heel kleurrijk geworden. Klasse hoor ik doe wel veel maar dit doe ik je niet na.
Groeten
Marga

Vireya zei

That is a gorgeous coordinated collection you ended up with!

blauwruitje zei

het totale geheel is wel mooi bij elkaar passend. Daar kun je vast nog wel wat mee.

juffrouw Ooievaar zei

Wat een mooie kleuren, wauw, dan krijg je meteen zin om iets met die mooie lapjes te gaan doen.
Jij bent echt een textiel kunstenaar :)
Groetjes Anita