donderdag 27 april 2023

Over nog een workshop en nog meer verf.

 Zondag kwam de nieuwe workshop van Sue Hotchkis online op textile artist.org. We gaan abstract werken met.... jawel monoprinten op stof! Hihi. 

Ruk de verf maar weer aan. 

Zij werkt op een glasplaat.  Dus ik kan die ik bij katazome gebruikte weer pakken. En gewoon acrylverf met textielmedium.
Geen moeilijk gedoe.  Stokjes, kwasten, wat je maar hebt. Spatten  krassen, rommelen. Heerlijk!
Ik heb geen foto's van het proces maar wel wat resultaten. 


Ik pak eens niet teveel blauw,  eens zien wat ik vind van kleuren die minder vanzelfsprekend voor mij zijn. 


Dit proces en deze vrije manier van werken  is meer mijn ding dan het tijdrovende katazome. Hierbij leidt echt het ene idee tot het andere. 
En daar geniet ik enorm van. 


Het mega stuk katoen van de kringloop (voor wel 2 euro) is ruim voldoende om verder mee te experimenteren.
Sue zegt: " there are no failures"
Maar natuurlijk slaagt het ene beter dan het ander. Maar ze zegt "alles bewaren voor toekomstige projecten".
;)


Ik probeer ook wat op effen, gekleurde, lapjes in het gekozen kleurpalet.


De bedoeling is om met wat van deze probeersels met borduurwerk enz. een abstracte collage te maken. 


Maar eerst genieten van het verven. 
Enne.....ook dat wordt nog weer vervolgd. 

Groetjes Conny


4 opmerkingen:

Dientje zei

Oh jee, wat leuk. Wat zijn de resultaten prachtig. Ik wordt er nieuwsgierig door. Het lijkt mij spannend om elke keer te zien wat het is geworden. Groet, Dientje

Knutselpret zei

Bijzonder om weer te bekijken op jouw blog

Josephine zei

Mijn hemel Conny, je bent heerlijk o dreef, en wat een enorme lap
is het. Je kan wel een winkeltje beginnen met prachtige handgeverfde
lapjes katoen, en dan kom ik een paar lapjes bij je kopen.
Het ziet er allemaal heel spannend uit, ben benieuwd naar het vervolg.

Annet zei

Je hebt je weer lekker kunnen uitleven, wat een leuk resultaat!