woensdag 3 januari 2024

Daar zijn we dan in 2024

 Ik wens jullie allemaal een goed, gezond, creatief en vredig 2024.

Eerst wat beelden van vuurwerk in onze straat. Ik ben geen fan, we blijven dan binnen.  Door de wind kwam het siervuurwerk tot vlakbij ons raam boven.  Daardoor kon ik aardige foto's maken. 



We hadden erg gezellige dagen met onze kinderen die ditmaal allemaal wat langer bleven.  Mooie gesprekken,  spelletjes en als het even kon een wandeling. 

Op 30 december ging ik eerst naar mijn oude moeder in het verzorgingshuis.  Ze was niet zo fit.
's Middags naar Paessens- Moddergat, haar geboorteplaats aan de Friese noord kust,  voor ons een favoriete plek om uit te waaien bij de Waddenzee. Je kunt er heerlijk buitendijks wandelen.


Toen op nieuwjaarsdag ook het laatste kind naar huis was, gaf ik toe aan mijn behoefte aan wat crea-tijd. Het huishouden kan wachten;)
 Ik maakte een boekje voor mijn ATC kaartjes. Naar een idee dat ik zag bij Josephine (klik) op haar "creation" blog.
Ik deed tweemaal mee aan de leuke ATC ruil die Mieke organiseerde. ATC staat voor Art Trading Cart. Oftewel creatieve, zelfgemaakte kaartjes ruil ( Ze zijn iets groter dan een visitekaartje)
Ik had geen goede plek voor ze en dit boekje leek me een goed idee.  Ik maakte drie katernen met envelopjes en maakte daar een geheel van. ( Ik moest er natuurlijk wel weer een eigen draai aan geven)



Vandaag is het tijd voor de "omgekeerde kerst". Vaak laat iedereen zien hoe ze het gezellig maken voor de feestdagen.  Ik laat nu maar eens het omgekeerde zien, hoe alles weer voor een jaar in de dozen gaat. 


Dag boom. Tot volgend jaar. 

Wij gebruiken alle kerstspullen oneindig vaak,  tot ze stuk gaan. Altijd rood zilver wit en niet elk jaar wat anders. 



Nog even de nieuwe lampjes oprollen. Nieuw want de oude waren denk ik op. Er zat een vreselijke pieptoon in de stekker, zo erg dat ik de boom bijna niet meer aan wilde hebben.  Dus toch maar vervangen  en deze lampjes piepen gelukkig niet. 


Vanmorgen nog even grinniken om Siegmund in de krant. 


Groetjes Conny

17 opmerkingen:

Floor zei

Je hebt een mooi boekje gemaakt.
Fijn dat jullie fijne dagen hebben gehad.
Nu alles weer opruimen, dat is minder, maar het moet.
Volgend jaar komt het weer tevoorschijn.
Wens je ook een heel gelukkig, creatief en gezond 2024.

Anoniem zei

Jullie zaten dus eerste rang en veilig wat het vuurwerk betreft.
Gezellig met de familie de feestdagen doorbrengen is fijn om op terug te kijken.
Hier dit jaar geen boom maar natuurlijke materialen in kerstsferen en die mogen nog ff blijven. Ben niet zo thuis in straattaal 😉
Mooi en gezond 2024 gewenst!
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

Bertiebo zei

Ik zat ook te grinniken om Sigmund. Echt geestig hè. Vuurwerk haat ik, uit de grond van mijn hart!

Janny zei

Goed idee, zo'n boekje, bij mij liggen ze allemaal in een doos, die ik wel mooi beplakt heb. Heerlijk hè, alles weer opgeruimd en waarom zou je elk jaar alles nieuw kopen, wij gebruiken ook alle oude versieringen tot ze kapot zijn. Ik wens jou ook een gezond en creatief 2024!

Kitty zei

Alle goeds voor 2024 Conny. Wat vervelend dat je moeder niet fit was. Leuk dat atc-boekje, ik heb een dergelijk boekje ook wel eens gemaakt. Ik moest lachen bij je omgekeerde kerst en bij Sigmund.

Marjan zei

Wat een mooi en handig boekje voor je ATC kaarten!
Leuk die kerst'afbreek'foto's. Ook wij hebben ieder jaar dezelfde boom en ja ook bij ons nieuwe lichtjes ☺️.
Een heel mooi 2024 toegewenst!

Judy zei

Je maakte mooie foto's van het vuurwerk, maar voor mij hoeft het niet. Leuk boekje!

Marthy zei

Ook wij konden vanuit ons appartement het vuurwer bewonderen en dat was ontzettend veel. Van mij mogen ze dat vuurwerk afschaffen. Maar jij had gezellige dagen met de kinderen, goud waard.

miekequilt zei

Wat een leuke serie foto’s van het opruimen van de kerstspullen. Wij hebben geen boom, geen lampjes, geen ballen. We zijn niet zo kerstening. Maar ik genoot van alle blogs over de kerst.
Je hebt een enig boekje gemaakt. Ik mijn kaartjes in plastic mappen, dit is veel leuker, als ik eerlijk ben.
Zal ik dit jaar weer een atc- ruil doen?

Dientje zei

Jij ook de beste wensen en veel creativiteit. ik heb om 0 uur even boven uit het raam gekeken. Voor de rest de luiken dicht, Dientje de hond was zo bang. Het is een mooi gevuld ATC boek geworden. Ik heb ze ook nog steeds in een doos liggen. Groet, Dientje

Josephine zei

Je hebt fijne mooi gevulde Kerstdagen beleefd Conny, dat is altijd
fijn. Maar snap ook helemaal dat het creagevoel dan weer begint te
kriebelen. Leuk dat je ook deze mapjes voor je ATC kaartjes bent gaan
maken, de envelopjes zijn er zeer geschikt voor, je hebt er een mooi
boekje van gemaakt. Er zullen ongetwijfeld nog meer boekjes volgen
denk ik? Wens jullie een liefdevol, creatief en gezond jaar toe.

conny's quilts en creaties zei

Dat zou erg leuk zijn Mieke! Daar zijn vast weer genoeg liefhebbers voor!

Hannie de Beer zei

Leuk,idee! Ook voorheen mooi en creatief 2024,

marga zei

Voor 2024 wens ik je alle goeds toe maar bovenal gezondheid.
Heel veel plezier en succes met alles waar je mee bezig bent.
Groeten.
Marga

Annie Kingma zei

Leuke uitspraak Omgekeerde Kerst.
Heel gezellig alles op te tuigen, maar als na Nieuwjaar alles in de doos zit,vind ik het weer ruim en gezellig ook weer in de kamer.
In jaren geen nieuws hier in de kerst boom.
Koester alles wat ik heb, zelfs nog belltjes en klokjes van vroeger 60 jaar oud. Een beetje laat maar aller beste wensen voor 2024.
Groetnis Annie

Knutselpret zei

Ah wat een mooi boekje weer. Leuk ook om het afbreken van de boom te laten zien. Wij hadden dit jaar allemaal onbreekbare ballen erin. Het mooie wacht op zolder tot dat weer kan met d hondjes

Gonda Westra-Steursma zei

Grappig de omgekeerde kerstboom reportage. Klik! een idee voor volgend jaar.
Dankjewel.
Bij de kust blijft het altijd mooi. Het altijd bewegende water spreekt ook erg tot mijn verbeelding. Mooi én dichtbij.
groeten, Gonda