vrijdag 12 januari 2024

Recept van de maand: hartige taart.

 Vegetarisch: hartige taart met kool, kerrie, cashewnoten en kaas.
Voor 4 personen. 


Een vlot voor te bereiden taart.  Na pakweg 15 minuten kan hij voor 35- 40 minuten de oven in.  
Je hebt nodig: een ovenschaal of springvorm. Genoeg plakjes bladerdeeg om de vorm mee te bekleden.  Ik maakte het voor 2 personen (ruim genoeg, we konden er twee keer van eten)

Voor de vulling:
Halve spitskool
3 teentjes knoflook
2 uien
Handje (of meer) cashewnoten
Handje rozijnen
50 gram geitenkaas (hoeft niet)
Kerrie

Snijd al de groente en laat dat even bakken met anderhalve eetlepel kerrie.

Verwarm de oven voor op 200 graden


Bekleed ondertussen de ovenschaal met bladerdeeg. Vergeet niet met olie in te vetten.


Strooi een handje rozijnen en eventueel wat brokjes geitenkaas op de bodem van de schaal.



Saus:
4 eieren
200ml kokosmelk
100 gr jonge strooikaas


Klop 4 eieren los met de strooikaas en kokosmelk.

Schep de vulling in de ovenschaal en giet het ei mengsel er over. 


 35-40 minuten bakken op 200 graden.



Eet smakelijk.
Groetjes,  Conny

17 opmerkingen:

Marjan zei

Dat ziet er lekker en makkelijk uit!

Judy zei

Ziet er goed uit!

De Breimeisjes zei

Leuk, een taart met kool erin!

Elizabeth zei

Dat is een heerlijke combinatie; spitskool en kerriepoeder...
Ik gebruik het ook in een wrap.
Wij eten heel graag hartige taart, dus ik ben weer blij met deze variant!

Lot zei

Lekkere combi, ik heb nog spitskool in de vriezer en ik ga het maken zonder bladerdeeg want de combinatie lijkt me heerlijk

Janny zei

Lijkt me lekker, spitskool met kerrie weer eens op een andere manier.

Knutselpret zei

Dat ziet er smakelijk uit

Dientje zei

Jammie, Jammie. Ik houd van hartige taarten. Heerlijke ingrediënten. Deze gaat vast binnenkort geprobeerd worden. Groet, Dientje

Willy zei

Dit ziet er erg lekker uit en ook niet moeilijk.

juffrouw Ooievaar zei

Mmmm klinkt lekker, weet je wat wij tegenwoordig doen, we leggen een vel bakpapier onder de lapjes bladerdeeg, dan kun je hem na het bakken uit de schaal liften en makkelijk snijden :-)
Volgens mij reageer ik op je blog met mijn google-account, helaas snap ik het niet meer, waarom kan dat dan op andere blogs niet!!
Ik blijf zoeken, groetjes Anita

conny's quilts en creaties zei

Hier is het dan gelukkig wel gelukt Anita

ireneinhetatelier zei

Oh, dat lijkt me een heerlijke taart. Lekker met de kerriepoeder door de kool!

Marthy zei

Ik heb zo'n soort recept maar dan met gehakt, ook met kerrie. Maar dit is een leuke variant, ga ik zeker maken.

Ger zei

Altijd handig zo'n snel hartige taart recept achter de hand te hebben.
De door jou gemaakte taart is vast heel lekker van smaak, nooit geprobeerd met kokosroom, wel met kookroom, Weet je wanneer je met vork hier en daar gaatjes in bladerdeeg prikt voordat je de vulling er op doet dat de boden van deeg ook luchtig bakt.
Bedankt voor het delen.

Josephine zei

Een heerlijk makkelijk en gezond recept Conny, rozijnen in dit
soort gerechten voegt beslist iets extra's toe. Ben dol op de
combinaties met hartig en zoet, plus noten.

In de weer zei

Ik heb een vergelijkbaar recept met spitskool en weet dus dat dit recept van jou ook lekker zal smaken :-)

Kitty zei

Wij eten spitskool meestal in een ovenschotel met aardappel en gehakt maar dit lijkt me ook erg lekker. Hij gaat weer op mijn lijstje ;).

Ik zag trouwens dat ik het gehaktbroodjesrecept ook op de tweede vrijdag van deze maand op mijn blog geplaatst had, haha, dat was puur toeval.