woensdag 24 januari 2024

Kringloop quilt (rammelende rails)

 Vanmiddag zette ik de laatste banen aan de top van de kringloopquilt van oude overhemden. 

Zie vorige berichten hierover. 

Hij is 180 x 210 cm groot geworden voor op een tweepersoonsbed. En ja, mijn tweedehandsoverhemdstofvoorraden zijn toch zichtbaar geslonken nu.

Als je met veel kleuren werkt zoals in deze quilt, wordt het toch een geheel door nadrukkelijk met licht donker te werken. 



Nu eens zien of ik nog genoeg tussenvulling in huis heb. 

Dan kan ik hem deze week misschien al dubbelen ( dwz de drie lagen ( top  tussenvulling en achterkant) waaruit een quilt bestaat op elkaar leggen en rijgen)

Daarna volgt het doorstikken/ quilten met kleine steekjes. 

Groetjes Conny

13 opmerkingen:

juffrouw Ooievaar zei

Wauw, ziet er heel mooi uit, wat ga je snel!
Groetjes Anita

marga zei

Wat ziet die quilt in wording er mooi uit. En dat van tweede hands overhemden. Snel gemaakt nu nog de afwerking. Mooi om te zien dat je daar ook iets geweldigs mee kunt maken.
Groeten
Marga

miekequilt zei


Het is een hele leuke quilt geworden. Leuk dat hij al bijna klaar is. Je inspireert me om het toch nog eens te proberen.

Marthy zei

Anders maar ontzettend leuk. Ik mag dit wel.

Judy zei

Ik vind het kleurverloop ontzettend mooi!

Marjan zei

De kleur (licht/donker) verdeling maakt er een mooi en ook rustig geheel van!

Hannie de Beer zei

Geweldig ontwerp! Het kleurverloop is prachtigl

Tilly zei

Prachtige quilt is het geworden, mooi kleurverloop.

Janny zei

Dat wordt erg mooi, en weer heel anders dan het kleine quiltje.

Kitty zei

Best veel kleurtjes/stofjes maar inderdaad, door het kleurverloop komt het toch niet al te wild over. Nog best veel werk aan de winkel denk ik voor de afwerking.

Floor zei

Echt schitterend geworden deze quilt, eerlijk gezegd nog mooier dan die van Gert.
Hij gebruikte wat fellere kleuren, ook mooi hoor, maar in hou toch wel meer van wat ingetogen.
Dat ie zo groot is had ik niet verwacht, dat zie je op een foto eigenlijk niet zonder vergelijking.

Elizabeth zei

Dat vind ik nu zo mooi... het kleurverloop! Je kunt alles lukraak aan elkaar zetten en kijken hoe het uitvalt, maar dit heeft zoveel meer!

Dientje zei

Wat mooi, die kleur opbouw vind ik erg mooi. Geeft Diepte. Groet, Dientje