woensdag 31 januari 2024

100 dagenboek blz 1 en 2

 In mijn vorig blogje vertelde ik dat ik een leuk idee had gevonden op het blog van Ann Wood

Inmiddels ben ik er mee begonnen.

Het project van Ann loopt van 19 januari tm 27 april.

Het idee, in het kort, is dat je 5 dagen 15 minuten per dag werkt aan een textiel-bladzijde van ongeveer A5 formaat.

Omdat ik te laat instapte, heb ik nadat ik de 20 bladzijden had gesneden, een werkje dat ik eerder in het najaar nav een online stitchclub les maakte, op maat gesneden. 


Het is een met waterige acrylverf bespatte stof die ik daarna borduurde. 
Dat was wel wat meer werk dan die 5x15 minuten. 


De tweede bladzijde was ook een werkstukje nav een stitchclub les, ik had er eerder al een begin mee gemaakt. 

Een portret borduren nav een foto. Ik had al een zelfportret klaar en ga nu mijzelf als 10 jarige borduren. 


Een schoolfoto van mijn zus en mij uit 1970.
Oh, die balletjes in mijn staartjes! Die vond ik altijd erg leuk.  


Op de lichtbak de belangrijkste lijnen met stift markeren ( op een fotokopie)


Dan met potlood overnemen op stof.


Borduren.  Eerst het gezicht. 



Zo ver was ik gekomen.  Nu dus afmaken voor het 100 dagenboek.


Met eenvoudige rijgsteekjes de achtergrond op vullen.


Nog een strookje letterstof er omheen om het op de juiste maat te krijgen.


Bladzijde 2 is af. Wordt vervolgd.

Groetjes  Conny

17 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een leuk idee, Maar 15 min. is erg kort om te borduren?
Helemaal weg ben ik van het portret in rijgsteken!

Willeke zei

Ja, die elastiekjes met balletjes had ik ook. Zo handig... en toen heel leuk...

Judy zei

Enig, die portretten! Je bolletjes, ja inderdaad, ik herinner ze me nog maar heb ze nooit gehad.

marga zei

Echt heel mooi waar je nu mee bezig bent. Zo leuk om te zien wat je allemaal nog meer met textiel kunt doen.
Groeten.
Marga

miekequilt zei

Wat een leuke uitdaging weer. En wat mooi voor ons om het te kunnen volgen. Je hebt er weer iets moois van gemaakt.
Die balletjes had ik ook.

conny's quilts en creaties zei

In reactie op Hannie: deze twee opdrachten kostten idd heel wat meer tijd dan 5x 15 minuten ( maar mijn boekje, mijn spelregels.... maar hierna zet ik de timer)

Josephine zei

De portretten zijn echt heel mooi geworden en het lijkt me ook heel
leuk omdat zelf een keer te proberen. Heb geen lichtbak maar een ovenschaal
van glas met daaronder een lampje werkt vast ook goed.
Ga je verder letterlijk meedoen de voorbeelden die ze laat zien,
of ga je zelf allerlei patronen bedenken? Het boekje van Ann Wood
is wel heel geraffineerd in elkaar gevouwen, mooi.

Bertiebo zei

Al weer zo leuk. Die bolletjes had ik ook trouwens

Marguerite zei

Wat is dit leuk! Tis dat ik al met veel te veel bezig ben, maar anders...
Die balletjes had ik ook in mijn haar.

conny's quilts en creaties zei

Natuurlijk doe ik de invulling wel op mijn manier. Ik ben niet zo van het nadoen...

Miriam zei

Fantastisch resultaat! En heel herkenbaar die balletjes in het haar, wij noemden die "knobbels".

Floor zei

Had jouw zelfportret al eens gezien, maar geen idee hoe je dat had gedaan.
Leuk dat je dat nu uitlegt.
Op deze manier krijg je een prachtig portret om te borduren.
Een enige foto trouwens.

Knutselpret zei

Wat leuk zeg en dit vind ik weer een leuk item om te volgen prachtig gedaan de eerste serie

Elizabeth zei

Oh, dit is volgens mij echt iets voor jou Conny...
Wat een leuke uitdaging! Maar idd.. het zal best de nodige tijd kosten.
Leuk die foto van jezelf in borduursteken!

Dientje zei

Mooie kopie van de foto, 😉. Leuk begin. Het boekje is sluit mooi aan bij eerdere werkstukken. Gaat vast weer een pareltje worden. Groet, Dientje

Marjan zei

Je bent voorlopig lekker zoet! Wat is je borduurwerk van jezelf als jong meisje leuk geworden.
Mooi ook dat je andere (hand)werkjes een plekje geeft in je boek, zo hebben ze een goede bestemming gekregen.

Kitty zei

Wat mooi gemaakt die portretten! En wat een werk weer... :)