donderdag 25 januari 2024

Vogels!

Nu de sneeuw weg is horen we weer meer vogels bij onze daagse ommetjes.
Dus de camera mocht weer mee want we hadden laatst sijsjes gezien.
Zouden we geluk hebben en ze nog een keer zien?

En geluk hadden we. Als eerste kreeg ik een barmsijs voor de lens.  Die had ik nog niet eerder gezien. 
Leuk pluizig en met een veegje rood.




En vlakbij zaten er sijsjes in de Els. Prachtig geel.




Vrolijk vervolgden we onze tocht.  Leuk,  het wordt weer vogeltijd!
Dit weekend kunnen we meedoen aan de tuinvogeltelling.

Wie weet laat deze zanglijster zich dan nog eens zien in onze esdoorn.



Nu ik toch bezig was met mijn vogelfoto's kwam ik deze nog tegen:  in december zagen we Carolina eenden. Het mannetje is heel opvallend.  Schijnt familie van de mandarijneend te zijn. 
Op gegeven moment waren er zelf drie paartjes in de vaart.
Maar mogelijk waren ze flink verdwaald en hebben nu al lang weer een betere plek gevonden. 
 





Groetjes Conny

12 opmerkingen:

Elizabeth zei

Prachtig gefotografeerd! Je hebt vast een goede lens bij je camera...

Judy zei

Leuke vogeltjes zag je! Het geeft een gevoel van voorjaar om weer vogeltjes te zien.

Bertiebo zei

Ik ben geen kenner van die Carolina heb ik zelfs nog nooit gehoord. Maar ik geniet er wel van. Ook van de foto's

Marjan zei

Prachtige foto's! Van een barmsijsje had ik nog nooit gehoord, ik heb weer wat geleerd vandaag.

conny's quilts en creaties zei

Ik heb een app om de namen te vinden hoor. (Obsidentify)

Janny zei

Wat een bof om die vogels zo mooi te kunnen fotograferen!

Floor zei

Leuk hè, die vogels. Ik hoor ze vaak, maar zie ze dan niet.
Die eenden zijn echt prachtig.
Vogel telling... dat is best lastig, want vogels komen en gaan en dan tel je er al snel meer terwijl het er één is.
Succes.

Knutselpret zei

Super de sijsjes ik weet ze hier ook te zitten maar met ff hondjes erbij gaat dat niet. Dus binnenkort ff een momentje alleen op pad. De barmsijs heb ik nog nooit gezien. Nu kriebelt mijn vogeltjes bloed al weer. Mooi gedaan Conny ❤️

Josephine zei

Prachtige beelden kon je nemen Conny, en vooral dat contrast met
de fraaie blauwe hemelkleuren, echt super mooi!!!

Anoniem zei

Niet raar dat je veel sijsjes zag want ze hebben een voorkeur voor(Zwarte)Els waar ze met hun kleine snaveltjes zaadjes uit de elzenproppen peuteren.
En de eend is van een opvallende schoonheid.Ik ga ook mee doen aan de vogeltelling in mijn kleine tuintje.Hoor en lees ook hier boven weer dat mensen niet weten hoe te tellen.Zie je in dat half uur bijv.1 merel turf je er 1,zie je er 5 tegelijk turf je er 5, al de andere merels die je daarna ziet tel je niet meer mee.Zie je helemaal geen vogels dan stuur je dat ook door want dat vinden ze bij de vogeltelling ook heel interessant en belangrijk.
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

Kitty zei

Mooie plaatjes!

Dientje zei

Prachtig gefotografeerd. Dat zijn leuke wandelingen met zoveel te bekijken. Groet, Dientje