zaterdag 3 februari 2024

100 dagenboek, 3

 Zo, ik heb een derde bladzijde gemaakt in het 100 dagenboek (zie linkje aan de rechter zijkant) n.a.v. een idee van Ann Wood.

Aangezien 15 minuten per dag maar kort is, leek het me handig om een mandje met allerlei stofrestjes klaar te zetten om tijdens het project snel snippertjes uit te kunnen gebruiken.  Dan gaat die 15 minuten niet op aan zoeken van net dat ene leuke stofje.

Klaar voor de start dus:


Ik zet de timer op mijn telefoon op 15 minuten.
Het lijkt me een haastklus te worden. Ik ga het zien.

Dag 1

Lapjes (ook ecoprint) gescheurd en geknipt en in collagestijl gelegd en gespeld. Zelfs een paar eerste steekjes in boro stijl gezet.


Dag 2

Wat steekjes uit de vrije hand gezet en met de passer twee cirkels getekend.
Er is een onverwacht probleempje  met die race tegen de klok: met mijn ouder wordende ogen is de draad in de naald krijgen soms een minuten durend klusje. (herkenbaar?!)
Ik besluit om dan maar net als bij voetbal een soort extra blessuretijd te rekenen voor als het "weer zo'n dag" is ;)



Dag 3

De dubbele cirkel gestikt en met uitwasbare stift een raster in de cirkel getekend en al wat gestikt.


Dag 4

Het hele raster is gevuld met kleine steekjes. 


Dag 5

Ja hoor, dit gaat binnen de tijd lukken: nog wat laatste vlakjes met steekjes gevuld!


Het eindresultaat bij daglicht.

 

Gewoon een aardige collage, die onder mijn handen groeide. Net als bij "ode aan mijn moeder" lijkt dit projectje zichzelf wel te schrijven,

Baldzijde 3 klaar, nog 17 te gaan.
wordt vervolgd, Conny
 


 


 


 


 


 

12 opmerkingen:

miekequilt zei

Geweldig leuk. Goed om wat extra tijd te nemen, want dit is toch echt een project voor jou. Heel leuk om mee te kijken.

Hannie de Beer zei

Een goed idee! Om nog wat meer voor te bereiden: alvast wat naalden met draden klaarleggen?

Anoniem zei

Wie verzint zoiets vraag ik me af bij het lezen van je blogpost….
Oké een uitdaging om ergens aan te beginnen en daaraan meedoen begrijp ik wel een beetje,maar handwerken op uur en tijd met de wekker erbij die kan ik niet volgen.Jij wel zo te zien want je bent al aardig op dreef😀
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

Judy zei

Het lijkt me wel stressvol om met een timer erbij te werken. Maar aan de andere kant: je kunt het ook niet te veel overdenken. Dat kan bij aquarelschilderen bijv. de boel aardig bederven.

conny's quilts en creaties zei

Ach het is gewoon leuk om eens te proberen....

conny's quilts en creaties zei

Ik weet ook niet of ik dat met die tijd zo precies blijf nemen. Wat Ger hierboven al schrijft: handwerk en een tijdslimiet horen niet echt bij elkaar.... maar wel leuk om elke dag kort aan een projectje te werken.

Gonda Westra-Steursma zei

Het 100 dagenboek is weer een leuk project. Gelukkig heb je blessuretijd voor jezelf ingepland en dat moet je ook mooi zo houden, want als je jezelf druk oplegt is het ten eerste vervelend, ten tweede wordt het misschien een haastklus en het wordt misschien niet zoals je gedacht had. Let it go, let the time flow. Het gaat helemaal goed komen. Dan maar wat langer bezig.

Kitty zei

Ik vind het knap hoor!

Dientje zei

Prachtig gemaakt. Het is wel heel erg gedisciplineerd werken op deze manier. Ik zit te denken of ik dat leuk zou vinden. Misschien gewoon eens uitproberen. Groet, Dientje

Josephine zei

Deze is ook weer prachtig geworden Conny, maar eigenlijk is het gekkenwerk,
om zo onder tijddruk iets te creëren. Kijk voor voorbeelden heb je
Ann Wood niet nodig, begrijp me goed, deze vrouw maakt prachtige dingen,
vooral haar vogel creaties zijn schitterend. Maar voor dit soort lapjes en uiteindelijk een mooi boekje heb jij fantasie genoeg dat is wel gebleken
naar al het moois wat jij ons laat zien. Begrijp wel dat je het in eerste instantie een leuke uitdaging leek, maar ik zou zelf de kriebels krijgen
als dat onder tijdsdruk gedaan moet worden. Dit boekje gaat sowieso een
mooi exemplaar worden daar twijfel ik geen seconde aan. Overigens verkopen
ze ook kleine naalden met grote ogen, dat probleem van steeds naast het oog
van de naald je draad te houden heb ik ook al tijden, soms pak ik er een
vergrootglas bij, hihi. Succes met de volgende bladzijde en zet die wekker
maar op anderhalve uur.

Elizabeth zei

Dit project is je op het lijf geschreven, Conny!
Handig om alvast wat spullen binnen handbereik te zetten, maar het zal best regelmatig langer dan een kwartiertje worden en wat geeft het ook...

juffrouw Ooievaar zei

Mooi zeg!
Je hebt al drie mooie bladzijdes, wat Elizabeth schrijft, echt iets voor jou :)
Heel veel plezier, groetjes Anita