zondag 10 maart 2024

100 dagenboek 10 en 11

Oefening in transparante stofjes.

Vandaag laat ik twee bladzijden tegelijk zien.  Dat vijfdagen-ding blijkt niet te werken voor mij. 
Nav een stitchclub les over het maken van een collage met organza bedacht ik dat ik daar wat restjes van had liggen en wel zin had dat uit te proberen. 



Door stukjes te laten overlappen ontstaan weet nieuwe kleuren .



Welk garen past het beste?


Alles eerst rijgen. 


 





Hier is alles vast gezet en nog wat franse knoopjes te versiering. 



Conclusie.: aardig om eens uit te proberen maar niet echt mijn ding. 


 Nou ja,  dat weten we dan ook weer.  Dat is ook het leuke van de afwisselende workshops van stitchclub. Het een spreekt meer aan dan het ander. 

Groetjes  Conny

11 opmerkingen:

Judy zei

Oo weer zo mooi!

Hannie de Beer zei

Fraaie resultaten met de transparante stofjes!

Frederika zei

Het resultaat is prachtig.

Marjan zei

Het ziet er heel mooi uit! Maar ja, als het geen echte liefde is.... 🤣. Je hebt het inderdaad in ieder geval geprobeerd.

miekequilt zei

Mooie werkjes, vind ik. Goed dat je het hebt geprobeerd, nu weet je dat het niet jouw ding is.

Kitty zei

Het ziet er anders goed uit hoor, echt mooi! Nou ja, het was zo in ieder geval leerzaam 😉

Janny zei

Ondanks dat het niet jouw ding is heb je er toch iets heel moois van gemaakt!

Marthy zei

Het mag dan wel niet jouw ding zijn maar ik vind het heel mooi, zo fijntjes en teer.

Josephine zei

Leuk om het te proberen, en jammer dat het niet jouw ding is,
dat weet je dan maar weer. Het zijn toch erg leuke lapjes geworden.
Subtiel van kleur en materiaal, en de steekjes passen er helemaal
goed bij. Leuk om cadeau zakjes van te maken, met een trekkoordje
aan de bovenkant.

Elizabeth zei

En toch ziet het er heel mooi uit, Conny! Maar ik kan me voorstellen dat organza misschien lastig te verwerken is.
Ik moest meteen aan vloeipapier denken toen je de kleurtjes over elkaar liet zien. En aan dat prentenboek van blauwtje en geeltje!

Dientje zei

Het effect van de verschillende lagen organza is wel mooi. Lekkere glibberstof en zo teer. Groet, Dientje