woensdag 27 maart 2024

De eerste collage

 

De eerste opdracht van "Creëer een collage" was iets te gaan maken met de volgende woorden:
gaatjes  oranje  vlinder  geruit

Ik begon op een stukje karton van een doos, ingesmeerd met gesso.
Daar wat stukje papier op geplakt en wat kleur geverfd.
Linksboven is net een kleine stukje "geruit" papier te zien.
Dat is het eerste woord.


De gaatjes komen van een strook met perforaties om borduurgaren op te bergen. Ik reeg er een stuk oranje papier doorheen.
Tweede en derde woord gebruikt.


En dan nog vlinders uit een oud boek .


Nog een beetje goud om het af te maken.


Ik plak of maak de collages in een mixed media boekje met stevige dikke pagina's.
Het blad ernaast in een bijpassende sfeer.


Dat ging best vlot. Ik ben benieuwd wat de andere deelnemers hebben gemaakt,
Kijk maar bij:


Voor komende week gaan we aan het werk met de woorden: 

goud  driehoek  spiegel  vogel

Volgende woensdag, 3 april, op verschillende blogs!
groetjes, Conny










25 opmerkingen:

Elizabeth zei

Prachtige collage! Dat blauw tegenover het oranje doet het heel goed.

Judy zei

Spannend om te volgen wat iedereen maakt! Deze is prachtig!

miekequilt zei

Wat geweldig! Echt een hele mooie collage! Leuk hoe je de woorden verwerkt hebt.
Hoe groot is het geworden?

Kitty zei

Geweldig Conny, hele mooie kleuren en de vlinders passen er prachtig bij. Vond je het niet zonde om in dat boek te knippen? De eerste keer is het ergst he, haha.
Ik heb bij mijn blogje de linkjes van de anderen er trouwens nog even bij gezet, nooit bij stilgestaan, wel zo handig. :)

miekequilt zei

Ik heb nog even bij de andere deelneemsters gekeken. Wat een leuke uitdaging heb je georganiseerd, er zijn echt hele mooie collages gemaakt.

conny's quilts en creaties zei

Ik word er helemaal blij van dat iedereen met die woorden die ik willekeurig verzon, zulke mooie collages heeft gemaakt.

Janny zei

Heel mooi gedaan, ik wilde er eigenlijk ook nog wat meer kleur aan toevoegen, maar kwam er niet toe.

ireneinhetatelier zei

Wat een leuke resultaten zijn er te bekijken. Ik doe nu ook mee en ben vanochtend snel aan het werk gegaan.
Het resultaat staat op mijn blog. En nu alvast een beetje puzzelen voor volgende week....

Marguerite zei

Wat lijkt me dit moeilijk om te doen. Heb wel veel gescrapt maar dit is heel iets anders. Leuk hoor!

Floor zei

Prachtig geworden zo met die vlinder!

conny's quilts en creaties zei

Leuk Irene, ik zet er straks een linkje naar jouw blog bij. Wil je misschien het pdf met de opdrachten?

Marjan zei

Wat leuk dat kleine stukje ruit linksboven, klein maar fijn!
De rest van je collage vind ik heel goed gecombineert. Het heeft iets ruigs en dat past goed bij de tere vlinders en het ragfijne goudweefseltje!

Anoniem zei

Nou ik foto voor foto bekijk begin ik een beetje te snappen wat de bedoeling is van collage opdracht.Deze is fraai uitgevoerd en de combinatie van oranje met blauw vind ik warm en goed gevonden.Maakte laatst een stilleven blogpost in die kleuren en kreeg ‘n enkele reactie.
Groetjes,Ger

Josephine zei

Vind je collage prachtig geworden Conny, de eerste opzet het begin kwam
me heel bekend voor 👀 neemt niet weg dat het een mooi basis begin is.
Je hebt alles letterlijk fraai in elkaar geweven, en de vlinder uit een
oud boek met subtiel wat goud toevoeging maken het geheel TOP!!!

marga zei

Wat ontzettend creatief leuk om te zien.
Groeten
Marga

conny's quilts en creaties zei

Ik keek dat idd af bij die dame door wie ik op het idee van deze uitdaging kwam. Maar ik weet niet of dit op deze manier mijn ding is....

juffrouw Ooievaar zei

Leuk, leuk, ik was net bij Josephine, dezelfde woorden en dan toch weer heel anders :)
Goed idee van het boekje, zal mooi worden zo alle weken bij elkaar.
Groetjes Anita

Dientje zei

Prachtig. De kleuren van de achtergrond maken het spannend, vind ik. Heel mooi. Ik vind ze allemaal mooi of heel mooi. Groet, Dientje

In de weer zei

Vind het ontzettend mooi wat je hebt gecreëerd.
Heb al een andere gezien, maar ga er nog meer bekijken.
Leuk om van dezelfde woorden zoveel verschillende creaties te zien.

Hannie de Beer zei

Een echt mooie collage! Nu ik het zo zie snap ik je uitleg beter!

alma.heijenk@gmail.com zei

leuke uitdaging.
groetjes alma

Knutselpret zei

Prachgtig gedaan mooie uitdaging er doen er nog heel wat mee.

Frederika zei

Wat een prachtige collage. Leuk om ook de verschillende woorden zo uitgelegd te zien.

Hannie de Beer zei

Zou ik nog mee mogen doen?

conny's quilts en creaties zei

Natuurlijk Hannie, ik heb je gemaild. Hoe meer deelnemers hoe leuker om alle variaties in de uitvoering van de opdrachten te kunnen zien!